Hallo allemaal
Alle eerst wil ik beginnen met het volgende te zeggen
Bedankt voor alle reactie of ik er nou mee eens ben of niet een ieder zijn of haar mening .
Ik heb deze vraag gesteld niet omdat ik andermans leven wil weten maar gewoon omdat ik benieuwd was hoe het er aan toe gaat.
het is voor mij helemaal niet belangrijk hoe mijn psygoloog leef waar met wie of wat dan ook.
Zoals ik hier wel hoor is dat er sommige wel in een relevante situatie wel een of andere opmerking maken richting hoe ze zijn of niet.
Bv als er word gezegd ben je een moeilijk persoon dat je krijg als opmerking ik ook .
Dit maakt het gesprek leuk voor mij dan want een ieder functioneer anders he.
Verder ben ik absoluut niet van mening dat je gaat bij een psygoloog omdat je hun hulp nodig hebt.
Want ik ben persoonlijk niet in die situatie van praten omdat mij iets dwars daarvoor had ik en heb ik voldoende draagkracht die met me praten en bij wie ik terecht kan .
Het was en is bij mij puur een must do stuk waar ik persoonlijk niet veel baat bij hebt .
Maar dat is een andere onderwerp .
Als je me wilt laten weten dat ik idd hun hulp nodig heb dan ga ik meteen antw met ja omdat ik zelf niet de hormonen legaal kan krijgen en ook niet mezelf kan opereren .
Maar voor gesprek nee dat niet .
Ik noem een gesprek van gelijkwaardig wanneer beide partijen op dezelfde nivo staan en dat zijn de gesprekken helaas niet.
Maar ik respecteer jullie mening en verwacht dat ook van jullie want uiteindelijk behoren wij hier allemaal tot dezelfde groep en de behandelaars tot die groep dus er is nergens voor nodig om voor hun eer op te nemen want ik Zeker ben dat niet aan het verlagen in wat voor vorm dan ook.
Mvg
Wie behandeld ons
-
dy984
-
Anon20180501
Re: Wie behandeld ons
Inderdaad moet je jezelf nooit verloochenen dy, ik heb en blijf ook bij mijn eigen mening en mijn waarheid zolang die niet onderuit gehaald wordt maar als dat gebeurt pas ik me daar 'vrij makkelijk' op aan als het mijn gelijk overtroeft en in mijn eigen belang is. Het eerste wat in me opkwam na mijn bewustwording was; "chips, krijg ik weer met die betweters van - door mij persoonlijk zeer gehate - psychologen e.d.van doen...
". Maar ja, ik had geen keus...
grts Daniéla
grts Daniéla
-
diederique
Wat laat in mijn reactie, maar ik realiseer me het nu pas.
Het maakt me niet zoveel uit wat en hoe mijn psycholoog prive doet, wat ik alleen wel heel storend heb gevonden is dat ze -geboren rond 1985- maar zeer weinig benul had van de sociaal maatschappelijke context van eind jaren vijftig/begin jaren zestig van de vorige eeuw. Het ontbreken van dit begrip betekent al snel dat je met vragen en antwoorden rondom het thema genderdysforie en je jongste jeugd niet veel kan als deze jongste jeugd in die tijd heeft gelegen en de betreffende psycholoog het decor van die jaren niet kan inschatten.
Het maakt me niet zoveel uit wat en hoe mijn psycholoog prive doet, wat ik alleen wel heel storend heb gevonden is dat ze -geboren rond 1985- maar zeer weinig benul had van de sociaal maatschappelijke context van eind jaren vijftig/begin jaren zestig van de vorige eeuw. Het ontbreken van dit begrip betekent al snel dat je met vragen en antwoorden rondom het thema genderdysforie en je jongste jeugd niet veel kan als deze jongste jeugd in die tijd heeft gelegen en de betreffende psycholoog het decor van die jaren niet kan inschatten.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Danielle
Als je daar al moeilijk over doet... Iemand naar binnen zwaaien is leuk in een kleine praktijk waar er maar een of twee mensen zijn. Maar in een volle wachtkamer werkt dat echt niet. Iedereen die op poli k in de wachtkamer zit, zit daar om dezelfde reden. En anders ben je er als begeleiding van iemand die er om dezelfde reden zit.dy984 schreef:en ook niet bij naam noemen bij op halen in de wachtkamer ..want dat is ook niet prof heb het vaker gezien bij sommige pysgo die je met een zwaai je naar binnen roepen .
Verder vind ik het prima dat ik nauwelijks iets van mijn psycholoog weet. Ik zit daar om over mijn leven en problemen te praten. Juist de professionele afstandelijkheid helpt hier om diepe gevoelens te bespreken. Meer dan wat oppervlakkige details over het referentiekader van de peut in kwestie hoef ik niet te hebben.
Mijn transitieblog: Fading Gender