Nieuwe chat! Zie dit topic.

geslachtswijziging GBA

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 sep 2012, 16:14
Gender: Trans FtM
Locatie: Emmen

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Anthony »

ik heb bij de gemeente een afspraak gemaakt (verschilt per gemeente misschien even kijken op de website van de gemeente) ben er heen gegaan en heb de verklaring op de balie neergelegd. Ze ging iemand anders erbij halen omdat ze niet wist wat ze moest doen :P , deze heeft vervolgens mijn gekozen namen opgeschreven en de boel in orde gemaakt. Een week later kon ik mijn id kaart aanvragen.
Laatst gewijzigd door Anthony op 18 mar 2015, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Labels zijn voor kleren, maar zelfs dan zijn ze irritant….
Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 sep 2012, 21:37
Gender: Trans FtM
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Jack »

Thanks voor de supersnelle reactie. Maar dat wijzigen klinkt dus veel makkelijker en sneller dan ik verwacht had, zag er al helemaal tegen op. Dan ga ik dat binnenkort maar eens even regelen, Thanks!
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Aliss »

even een update over de buitenlandse geboorte akte. Ik had het allemaal verkeerd begrepen, liever gezegd de verkeerde richting op gegaan met mijn vragen bij de ambassade. Ik kan dus rechtstreeks de akte regelen en zij doen de apostilie stempel, enigste wat ik hoef te doen is dan later de akte vertalen door een erkend vertaler. De kosten voor het herstellen van de akte zijn net iets onder 50 euro, maar omdat ik toen door de lint ging en de M/M heb weggekrast met een stanley mes moet ik een nieuwe paspoort aanvragen voordat ik de procedure start :P De procedure duurt 6 - 8 maanden. Pff. Iig ik ga 1 april de aanvraag doen voor de nieuwe paspoort dus als iemand mij vraagt over de M zeg ik 1 april! :)
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Djay
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jun 2015, 13:59
Gender: Trans FtM

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Djay »

Even een kick. Je gekozen naam, moet dat er een zijn of mogen dat er ook meer zijn als je je gegevens laat wijzigen in je geboorteplaats? Is voor mij nog niet van toepassing, maar wil weten waar ik zo meteen aan toe ben als ik wel zo ver ben.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Amy »

Volgensmij mogen dat er gewoon meerdere zijn. Het was bij mij ook geen probleem dat ik afstand deed van al mijn doopnamen.
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Sabrina40 »

Djay schreef:Even een kick. Je gekozen naam, moet dat er een zijn of mogen dat er ook meer zijn als je je gegevens laat wijzigen in je geboorteplaats? Is voor mij nog niet van toepassing, maar wil weten waar ik zo meteen aan toe ben als ik wel zo ver ben.
Ik heb die procedure juli vorig jaar al doorlopen en kon volledig vrij kiezen tussen één of meerdere nieuwe officiële voornamen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Emma »

Ik heb, in overleg met mijn ouders, er voor gekozen mijn nieuwe naam toe te voegen aan het rijtje doopnamen dat ik had. En ik heb bij de doopnamen de us-jes natuurlijk in a-tjes veranderd. Maar ik had er drie, en nu dus vier. Geen enkel probleem.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]