Een jaar post-op

diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een jaar post-op

Bericht door diederique »

De meeste hechtingen (Thailand!) zijn op een paar na zelfoplossend. De meest stugge exemplaren (het lijkt wel vissnoer) kunnen tot wel 4-6 maanden blijven zitten. Een heel beperkt aantal niet oplosbare moet er een week of twee na de operatie uitgehaald worden. Het lijkt erop, dat het weefsel "vraagstuk" rond de plasbuis vooral samen hangt met de Nederlandse aanpak. Het is jammer dat in Nederland zo vaak pas na maanden ingegrepen wordt. Bij de Thaise operaties wordt doorgaans al tijdens de eerste maand recovery gecorrigeerd waardoor veel pijn en overlast voorkomen kan worden. Natuurlijk belemmert de zwelling de eerste weken het plassen wat, maar het is voor een ervaren chirurg al na een paar weken duidelijk of de zwelling leidt tot het moeilijke plassen of dat het een te enthousiaste weefsel groei is die de plasbuis hindert.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Een jaar post-op

Bericht door Danielle »

Die maanden wachttijd zit hier volgens mij meer in het lichaam de tijd te geven om te herstellen van de narcose. Tenzij het levensbedreigend is wordt hier altijd een paar maanden voor uitgetrokken. Met de kennis van nu ben ik nog steeds heel blij dat ik niet voor de Thaise route heb gekozen. Ik zou mijn emotionele vangnet hebben gemist.

De correctie is trouwens niet om overtollig littekenweefsel te verwijderen. Dat is bij de eerste twee controles al gedaan. Het gaat bij mij nu om een stukje zwellichaam wat dwars doet.

Alle hechtingen die niet zelf oplossend waren zijn er in de eerste week al uit gehaald. Daar zitten de drains en tampon mee vast. De rest verdwijnt vanzelf. Het is inderdaad net visdraad, er stak een eindje uit tussen mijn schaamlippen net boven de klitoris. "Gewoon eruit trekken!" zij mijn vade. Durfde ik toch niet aan, kreeg al visioenen van een uiteen rafelende wollen trui.
Mijn transitieblog: Fading Gender
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Een jaar post-op

Bericht door doll89 »

Danielle schreef:Die maanden wachttijd zit hier volgens mij meer in het lichaam de tijd te geven om te herstellen van de narcose. Tenzij het levensbedreigend is wordt hier altijd een paar maanden voor uitgetrokken. Met de kennis van nu ben ik nog steeds heel blij dat ik niet voor de Thaise route heb gekozen. Ik zou mijn emotionele vangnet hebben gemist.

De correctie is trouwens niet om overtollig littekenweefsel te verwijderen. Dat is bij de eerste twee controles al gedaan. Het gaat bij mij nu om een stukje zwellichaam wat dwars doet.

Alle hechtingen die niet zelf oplossend waren zijn er in de eerste week al uit gehaald. Daar zitten de drains en tampon mee vast. De rest verdwijnt vanzelf. Het is inderdaad net visdraad, er stak een eindje uit tussen mijn schaamlippen net boven de klitoris. "Gewoon eruit trekken!" zij mijn vade. Durfde ik toch niet aan, kreeg al visioenen van een uiteen rafelende wollen trui.
ja dat zwellichaam had ik ook. had er ook last van en het hield me tegen met bepaalde dingen. ben blij dat het nu gecorrigeerd is, helemaal blij nu
Plaats reactie