Nee, dat geloof ik ook wel, dat het niet met haar trans zijn te maken heeft. Iemand veroordelen om het uiterlijk is echter niet iets van vrouwen. Het is iets van onvolwassenen. Maar wanneer het niet alleen over uiterlijk gaat, maar ook over of iemand wel/niet een transgender, man/vrouw, of überhaupt enig respect verdient in die hoedanigheid, dan wordt ik misselijk, en al helemaal als een transgender dat zelf doet.Dat oordelen over uiterlijk en dergelijke wat je omschrijft is volgens mij niet specifiek een transgender ding maar iets wat vrouwen doen over elkaar. Praat je nooit over dat soort dingen met je vriendinnen dan? Ik wel en of ze nou trans of cis zijn maakt niet uit.
Die oordelen over die vrouw waar dit draadje over gaat die een stukje terug ter discussie stonden heb ik ook wel maar dat heeft er totaal niet mee te maken dat ze trans is. Er zijn ook genoeg cis vrouwen die zich zo gedragen en daar heb ik precies hetzelde oordeel over.
Tlc transgenderbruiloft
-
MarloesIsWeg
Re: Tlc transgenderbruiloft
-
Janice
Moet ik me nu aangesproken voelen of zo ?Martine Le Clere schreef:Nee, dat geloof ik ook wel, dat het niet met haar trans zijn te maken heeft. Iemand veroordelen om het uiterlijk is echter niet iets van vrouwen. Het is iets van onvolwassenen. Maar wanneer het niet alleen over uiterlijk gaat, maar ook over of iemand wel/niet een transgender, man/vrouw, of überhaupt enig respect verdient in die hoedanigheid, dan wordt ik misselijk, en al helemaal als een transgender dat zelf doet.Dat oordelen over uiterlijk en dergelijke wat je omschrijft is volgens mij niet specifiek een transgender ding maar iets wat vrouwen doen over elkaar. Praat je nooit over dat soort dingen met je vriendinnen dan? Ik wel en of ze nou trans of cis zijn maakt niet uit.
Die oordelen over die vrouw waar dit draadje over gaat die een stukje terug ter discussie stonden heb ik ook wel maar dat heeft er totaal niet mee te maken dat ze trans is. Er zijn ook genoeg cis vrouwen die zich zo gedragen en daar heb ik precies hetzelde oordeel over.
-
Amy
Dus een mening over iemand anders hebben is onvolwassen?Martine Le Clere schreef:Nee, dat geloof ik ook wel, dat het niet met haar trans zijn te maken heeft. Iemand veroordelen om het uiterlijk is echter niet iets van vrouwen. Het is iets van onvolwassenen. Maar wanneer het niet alleen over uiterlijk gaat, maar ook over of iemand wel/niet een transgender, man/vrouw, of überhaupt enig respect verdient in die hoedanigheid, dan wordt ik misselijk, en al helemaal als een transgender dat zelf doet.Dat oordelen over uiterlijk en dergelijke wat je omschrijft is volgens mij niet specifiek een transgender ding maar iets wat vrouwen doen over elkaar. Praat je nooit over dat soort dingen met je vriendinnen dan? Ik wel en of ze nou trans of cis zijn maakt niet uit.
-
Anon20180501
Een mening hebben is op zich niet onvolwassen Amy, die kun je juist beter onderbouwen naarmate je volwassener wordt natuurlijk.
Dus met het rijpen zou je dan ook meer nuance en understanding mogen verwachten, en zorgvuldig woordgebruik...
Als het even kan terug ontopic aub
Dus met het rijpen zou je dan ook meer nuance en understanding mogen verwachten, en zorgvuldig woordgebruik...
-
Amy
Oh is er iets mis met mijn woordgebruik?Daniéla schreef:Een mening hebben is op zich niet onvolwassen Amy, die kun je juist beter onderbouwen naarmate je volwassener wordt natuurlijk.
-
Anon20180501
Nee hoor Amy, was algemeen bedoeld... 
-
Veronica
Iemand veroordelen om het uiterlijk is echter niet iets van vrouwen.Martine Le Clere schreef: Nee, dat geloof ik ook wel, dat het niet met haar trans zijn te maken heeft. Iemand veroordelen om het uiterlijk is echter niet iets van vrouwen. Het is iets van onvolwassenen. Maar wanneer het niet alleen over uiterlijk gaat, maar ook over of iemand wel/niet een transgender, man/vrouw, of überhaupt enig respect verdient in die hoedanigheid, dan wordt ik misselijk, en al helemaal als een transgender dat zelf doet.
Daar ga ik even op in, klopt niet, ik heb van meerdere vrouwen gehoord dat het juist wel een dames ding is, niet zozeer afkraken op uiterlijk als eerder kritiek punten hebben op het uiterlijk (zoals bijvoorbeeld, de haar is niet netjes, die kleuren kleding passen niet, ze heeft een grote neus en ga zo door).
Het is wel degelijk een dames ding, dus het is niet eens zo raar als een MtF een andere MtF op diezelfde manier afkraakt, we zijn namelijk ook dames.
Het is iets van onvolwassenen.
Ben ik er ook niet mee eens, uitleg volgt helemaal beneden.
Maar wanneer het niet alleen over uiterlijk gaat, maar ook over of iemand wel/niet een transgender, man/vrouw
Ben ik wel mee eens, niemand bepaald of je wel of niet trans bent, dat doet persoon in kwestie.
die kun je juist beter onderbouwen naarmate je volwassener wordt natuurlijkDaniéla schreef:Een mening hebben is op zich niet onvolwassen Amy, die kun je juist beter onderbouwen naarmate je volwassener wordt natuurlijk.
Leeftijd heeft er weinig mee te maken, niet persoonlijk bedoelt maar in het algemeen ben ik de laatste 1,5 jaar extreem "allergisch" geworden op die uitspraak, ik kreeg vaak genoeg te horen dat omdat ik een jongere trans ben ik helemaal geen ervaring in het leven heb en dus niks mag zeggen, vaak genoeg zijn het oudere transen die dat zeggen, daar wordt ik zelf misselijk van, het is een leeftijdsdiscriminatie, ik heb meer ervaring in het leven an sich dan een mening persoon van 50 jaar of ouder, maar ik pronk er niet mee, maar geef dat altijd aan als iemand zegt dat ik minder weet vanwege de leeftijd, dat is onzin.
(het is niet persoonlijk bedoelt, gaat puur om dat zinnetje zelf, die hoor ik zo vaak dat ik er niet meer tegen kan, het is zoals ik net zei gewoon leeftijd discriminatie)
En nu over het programma zelf, hoe die stel ook is, best het boeit mij niet ze zijn (hoop ik) zichzelf op tv en in het echt, echter vind ik dat de programma makers transseksuelen belachelijk maken ermee, het is niet de schuld van het stel maar van de programma makers die bewust een stel kiezen die in ogen van niet T mensen eruitziet zoals het zogenaamd eruit ziet (moeilijk uit te leggen, maar veel mensen denken ook dat homoseksuelen nichterig doen, met handjes wapperen enz, terwijl dat ook niet zo is), de programma zet het neer alsof alle transseksuelen zo zijn, zo heb ik het paar keer op school meegemaakt dat sommige mensen het vreemd vonden dat ik niet heleboel make-up op had en niet op hoge hakken liep ect, juist omdat de TV dat ons wijsmaakt.
Eerlijk is eerlijk, TLC is een flut sensatie zender die expres over de top doet, zo is de aanpak van bijvoorbeeld Hij is een Zij beter, daar zie je hoe het echt is (al vind ik persoonlijk dat ze zich ook meer op oudere transen moeten focussen omdat die op andere vlakken het zwaarder hebben dan de jongere).
Maar goed, just my 2 cents.
-
Jennifer W
Iets vinden, denken, vermoeden is iets significant anders als oordelen....
Men praat over "oordelen" wanneer een mening tot algemene waarheid word gesteld.....bijvoorbeeld
Voorbeeld:
Ik vind je haar niet zo leuk
of
Je haar zit kwalitatief uitermate treurig....
Men praat over "oordelen" wanneer een mening tot algemene waarheid word gesteld.....bijvoorbeeld
Voorbeeld:
of
-
Anon20180501
Ik begon met "Naarmate" je ouder wordt Veronica en sommige hebben de pech (of geluk, ligt eraan van welke kant je het bekijkt) dat ze zo een tumultueus ontaardend leven leijden dat ze al op hele jonge leeftijd volwassen (moeten) worden, dus al vroeg veel levenservaring en wijsheid opdoen... Dus voel je beslist niet aangesproken..Veronica schreef..
Leeftijd heeft er weinig mee te maken, niet persoonlijk bedoelt maar in het algemeen ben ik de laatste 1,5 jaar extreem "allergisch" geworden op die uitspraak, ik kreeg vaak genoeg te horen dat omdat ik een jongere trans ben ik helemaal geen ervaring in het leven heb en dus niks mag zeggen, vaak genoeg zijn het oudere transen die dat zeggen, daar wordt ik zelf misselijk van, het is een leeftijdsdiscriminatie, ik heb meer ervaring in het leven an sich dan een mening persoon van 50 jaar of ouder, maar ik pronk er niet mee, maar geef dat altijd aan als iemand zegt dat ik minder weet vanwege de leeftijd, dat is onzin.
-
Amy
Ik dacht dat dat allemaal hetzelfde was.Jennifer W schreef:Iets vinden, denken, vermoeden is iets significant anders als oordelen....
Voorbeeld:
of
Er was dus wel iets mis met mijn woordgebruik, excuses.
Mijn nederlandse taalkennis is echt een ramp.