Hai Veronica,
Ehm, dit is in ieder geval niet bedoeld om je tegen de schenen te schoppen.
Maar.....toen jij 10 was........was je toen even zo "wijs" als dat je nu bent......m.a.w......ben je gegroeid?
De volgende vraag zou zijn....denk je dat die groei zich door gaat zetten of denk je dat het leerproces/de levensles stil komt te staan?
Iedereen weet het antwoord hierop.
Dat heeft niets met discriminatie te maken....
Je mening is zeer zeker niet minder waard.....
Tlc transgenderbruiloft
-
Jennifer W
-
Jennifer W
Re: Tlc transgenderbruiloft
Amy schreef:Ik dacht dat dat allemaal hetzelfde was.Jennifer W schreef:Iets vinden, denken, vermoeden is iets significant anders als oordelen....
Men praat over "oordelen" wanneer een mening tot algemene waarheid word gesteld.....bijvoorbeeld
Voorbeeld:
Ik vind je haar niet zo leuk
of
Je haar zit kwalitatief uitermate treurig....
Er was dus wel iets mis met mijn woordgebruik, excuses.
Mijn nederlandse taalkennis is echt een ramp.
Dat geeft toch helemaal niet, is juist mooi dat we op deze manier van elkaar leren.
-
MarloesIsWeg
Iemand veroordelen om het uiterlijk is echter niet iets van vrouwen.
Daar ga ik even op in, klopt niet, ik heb van meerdere vrouwen gehoord dat het juist wel een dames ding is, niet zozeer afkraken op uiterlijk als eerder kritiek punten hebben op het uiterlijk (zoals bijvoorbeeld, de haar is niet netjes, die kleuren kleding passen niet, ze heeft een grote neus en ga zo door).
Het is wel degelijk een dames ding, dus het is niet eens zo raar als een MtF een andere MtF op diezelfde manier afkraakt, we zijn namelijk ook dames.
[/quote]
Met alle respect voor je 2 cents, maar vanaf hoeveel vrouwen die iets zeggen is iets zo ? Ik heb namelijk een heleboel vrouwen enorme onzin horen uitkramen, vooral over dingen die 'van vrouwen' zijn. Ik weet dat dat onzin is, omdat ik een vrouw ben
Daarnaast ken ik veel mannen die de wereld in tweeën delen, neukbaar/onneukbaar, en ook dat gaat puur op basis van uiterlijk. Herkenbaar niet ?
oh ja, en volwassenheid heeft idd niet met leeftijd te maken.
Daar ga ik even op in, klopt niet, ik heb van meerdere vrouwen gehoord dat het juist wel een dames ding is, niet zozeer afkraken op uiterlijk als eerder kritiek punten hebben op het uiterlijk (zoals bijvoorbeeld, de haar is niet netjes, die kleuren kleding passen niet, ze heeft een grote neus en ga zo door).
Het is wel degelijk een dames ding, dus het is niet eens zo raar als een MtF een andere MtF op diezelfde manier afkraakt, we zijn namelijk ook dames.
[/quote]
Met alle respect voor je 2 cents, maar vanaf hoeveel vrouwen die iets zeggen is iets zo ? Ik heb namelijk een heleboel vrouwen enorme onzin horen uitkramen, vooral over dingen die 'van vrouwen' zijn. Ik weet dat dat onzin is, omdat ik een vrouw ben
oh ja, en volwassenheid heeft idd niet met leeftijd te maken.
-
Veronica
Jennifer W schreef:Hai Veronica,
Maar.....toen jij 10 was........was je toen even zo "wijs" als dat je nu bent......m.a.w......ben je gegroeid?
De volgende vraag zou zijn....denk je dat die groei zich door gaat zetten of denk je dat het leerproces/de levensles stil komt te staan?
Je mening is zeer zeker niet minder waard.....
-
Jennifer W
Ik ga ervan uit dat je het een kromme vergelijking ...vindVeronica schreef:Jennifer W schreef:Hai Veronica,
Je mening is zeer zeker niet minder waard.....(nee really, dat is een kromme vergelijking en dat weet je)
Je word nu niet meer wijzer ?
Sommigen moeten inderdaad soms al heel vroeg veel verdragen en leren, neemt niet weg dat ook die persoon blijft groeien...
tot dat het leven stopt blijft dit zo.
Begrijp mij niet verkeerd, ik zou zelf nooit beroepen op "meer wijsheid" en vind het ook niet gepast als volwassenen onder elkaar.
Maar groeien doe je....en daar is tijd mee gemoeid.....
Edit:
Ik vind het zelf een zeer goede vergelijking overigens, het is eigenlijk niet eens een vergelijking.
Als ik naar mijzelf kijk (dus niet vergelijk)....van mijn 10de tot mijn 24 ste heb ik veel geleerd, van mijn 24ste tot 45 minstens even zoveel.
Ik verwacht nu dan ook een vergelijkbare groei in de komende decennia...
-
rachel
Kijk we oordelen allemaal als je man vrouw trans hetero of gay bent
Maar als je als groep het moeilijk kan hebben zou je denken dat alle transen respect voor je hebben (veel hebben dat wel) en transen die zich beter voelen en mannen voorliegen en jammeren als ze erachter komen dat je een man was ik hoorde van een huisgenoot dat er een transgender in de trijn zat die heel luidruchtig en ordinair aandacht aan het trekken was ok ik hou ook van aandacht maar dan ga ik niet zo doen want zo krijgen mensen ook een beeld over transgenders.en zo heb ik zoveel voorbeelden maar gelukkig zijn er ook transen vooral op dit forum die zich wel netjes kleden en gedragen er zijn ook bio vrouwen die ordinair gedragen maar als je dat als trans doet gaan mensen denken dat elke trans zo is waneer begint eigenlijk het nieuwe seizoen van hij is een zij ze hebben mij benaderd niks meer van ze gehoord is de opnamens al gestart
Sorry van mn slechte Nederlands xxrachel
Maar als je als groep het moeilijk kan hebben zou je denken dat alle transen respect voor je hebben (veel hebben dat wel) en transen die zich beter voelen en mannen voorliegen en jammeren als ze erachter komen dat je een man was ik hoorde van een huisgenoot dat er een transgender in de trijn zat die heel luidruchtig en ordinair aandacht aan het trekken was ok ik hou ook van aandacht maar dan ga ik niet zo doen want zo krijgen mensen ook een beeld over transgenders.en zo heb ik zoveel voorbeelden maar gelukkig zijn er ook transen vooral op dit forum die zich wel netjes kleden en gedragen er zijn ook bio vrouwen die ordinair gedragen maar als je dat als trans doet gaan mensen denken dat elke trans zo is waneer begint eigenlijk het nieuwe seizoen van hij is een zij ze hebben mij benaderd niks meer van ze gehoord is de opnamens al gestart
-
MarloesIsWeg
Nou Rachel, misschien moet je dan eens lekker dom doen in een trijn ! Trek eens lekker aandacht op een manier die transgenders in een slecht daglicht stelt. Weet je waarom ? Omdat je jezelf niet moet aandoen dat je jezelf grenzen oplegt omdat je bij een sociale groep hoort. Dat is alsof je kamerlid bent en van onbesproken gedrag moet blijven. Maar transgenders zijn juist gewoon mensen, en dat zeg je toch zelf ook.rachel schreef:Kijk we oordelen allemaal als je man vrouw trans hetero of gay bent
Verder is het niet waar dat iedereen oordeelt of je man vrouw, trans, hetero of gay bent. Ik doe dat niet. Ik vermoed soms iets, maar -en nou komt het- juist omdat ik zelf transgender ben/was, en er vroeger als een tamelijk mannelijke man uitzag, weet ik, dat je wel kunt vermoeden, maar dat je niet kunt weten, en daarom stel ik ieder oordeel, of mening, of conclusie uit. En ik heb wel een hekel aan bepaald gedrag, aan verwijfd gedrag bijvoorbeeld. En daar heb ik zeker een oordeel over, maar dat oordeel zegt niets over de binnenkant van die persoon. Dan zeg ik gewoon "die mag ik niet". En dan is het verder klaar. Als degene dan trans is, dan ga ik echt waar, niet denken van "oh, wat is die slecht voor de trans community, want weet je, ik leef niet voor "de transgender community", zodat jullie niet gepest worden, dat is je eigen verantwoordelijkheid. En als iemand je pest, je veroordeelt, dan is dat op het conto van die pester, en niet op mijn blaadje. Dat die pester, of het volk, degene die oordeelt dus, iemand neemt als voorbeeld voor een hele groep, dat is op het conto van die pester, of het volk. Dat is geen reden om mee te doen met dat volk ! Dat is wat ik mis hier. Het is altijd die en die transgender die het voor de transgenders verpest. Dat is lekker makkelijk, dan is de onzekerheid die je voelt niet van jezelf, maar wordt veroorzaakt door die ander. Doordat er gekke rare aandachtsuckende transgenders rondlopen, wordt je niet geaccepteerd. En dan hoef je de strijd niet aan te gaan met de grote boze buitenwereld. Nou forget it. Die boze buitenwereld weet je echt wel te vinden, al was je de enige transgender in de wereld. En dat geldt voor iedereen, alle mensen.
En dan Louisa. Zij is zij. En wat de wereld daar van vind, of het volk in de trijn
-
Jennifer W
Lang niet alle mensen oordelen (verheffen een vermoeden, gedachtte tot algemene waarheid)
Wel heeft iedereen een mening....
Iedereen vind wel iets, vermoed iets, denkt iets....
Wel heeft iedereen een mening....
Iedereen vind wel iets, vermoed iets, denkt iets....
-
Fay
De kunst zit hem erin , hetgeen je van een ander denkt gewoon voor je te houden
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde voor niemand om uit te spreken wat je van de ander vindt
De meerderheid vind dat alles maar gezegd mag worden, het zou een stuk rustiger in de wereld zijn als men die gedachten gewoon bij zichzelf houd zonder uit te spreken
Fay
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde voor niemand om uit te spreken wat je van de ander vindt
De meerderheid vind dat alles maar gezegd mag worden, het zou een stuk rustiger in de wereld zijn als men die gedachten gewoon bij zichzelf houd zonder uit te spreken
Fay
-
rachel
Maar mn. Omgeving had ook een beeld over transgenders en mn familie was bang dat ik in een arrogante sl.t ging veranderen puur omdat ze het beeld hebben van ordinaire transen die zich gedragen als nichten
Vandaar ik bedoelde als een persoon nog nooit een heeft ontmoet en er zoeen ontmoet kan hij dat beeld krijgen
En door zulke transen heb ik de pech dat ik door vreemde mannen ( tranny chasers denk ik ) van die sex berichtjes
Prima als er een paar of wel meerdere transen dat doen maar die mannen zien me nu als een prooi.
En ook als ik hoor van die veele mannen over hun avonturen en met hoeveel transen ze het hebben gedaan en de transcomunitie in Nederland niet zo enorm groot is door die types hebben andere transen ook last van die mannen
Maar Martine toen je zei van dan mag ik die persoon niet is opzich ook raar want misschien kan die persoon in andere situaties anders zijn peace
Xxrachel
Vandaar ik bedoelde als een persoon nog nooit een heeft ontmoet en er zoeen ontmoet kan hij dat beeld krijgen
En door zulke transen heb ik de pech dat ik door vreemde mannen ( tranny chasers denk ik ) van die sex berichtjes
Prima als er een paar of wel meerdere transen dat doen maar die mannen zien me nu als een prooi.
En ook als ik hoor van die veele mannen over hun avonturen en met hoeveel transen ze het hebben gedaan en de transcomunitie in Nederland niet zo enorm groot is door die types hebben andere transen ook last van die mannen
Maar Martine toen je zei van dan mag ik die persoon niet is opzich ook raar want misschien kan die persoon in andere situaties anders zijn peace
Xxrachel