Procedure HRT

Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Procedure HRT

Bericht door Robyn »

Jennifer W schreef:Ik was wel al voorbij androgyne kleden en presenteer mij zo goed en kwaad als het gaat als de vrouw die ik ben, maar weet ook niet beter als dat RLE start vlak na de start van HRT.
Er is geen woord gerept over dat ik al om zou moeten zijn of al verder zou moeten zijn. (VUmc)

Het lijkt mij inderdaad gekkenwerk als men dit zo doorzet.
Je bent immers afhankelijk en voor sommige is het nou eenmaal zo dat je niet wil beginnen met omgaan totdat je zekerheid hebt dat je gesteund gaat worden middels een behandeling.

Die dingen gaan nu eenmaal hand in hand samen.
Het word door sommige psychologen wel aangeraden om voor de start van de RLE al om te gaan, maar het is idd geen verplichting.
Groetjes,
Robyn
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: Procedure HRT

Bericht door Jennifer W »

Ben het eigenlijk wel eens met die psychologen die het aanraden.
(Al is het idd niet verplicht)

Als ik naar mijzelf kijk, dan ben ik blij dat ik reeds om ben gegaan in mijn eigen tempo en tijd.

Ik zou ook een ieder adviseren, als je eenmaal aangemeld hebt en in de diagnostische fase zit......gebruik die erg lange tijd om jezelf te vinden en om te gaan.
(eigenlijk zijn de wachttijden een vloek en een zegen tegelijk ( : )
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Procedure HRT

Bericht door Janna »

Hallo Robyn, dat klopt ja.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Procedure HRT

Bericht door Amy »

Jennifer W schreef:Ben het eigenlijk wel eens met die psychologen die het aanraden.
(Al is het idd niet verplicht)

Als ik naar mijzelf kijk, dan ben ik blij dat ik reeds om ben gegaan in mijn eigen tempo en tijd.

Ik zou ook een ieder adviseren, als je eenmaal aangemeld hebt en in de diagnostische fase zit......gebruik die erg lange tijd om jezelf te vinden en om te gaan.
(eigenlijk zijn de wachttijden een vloek en een zegen tegelijk ( : )
Ik was eerst ook van plan om pas om te gaan als ik 3 maanden HRT achter de rug had (er was mij verteld dat dat het laatste was wat ze toelieten).
Mijn psychologe zat subtiel toch aan te dringen dat ik het al eerder moest proberen en dat heb ik toen ook gedaan maar ben meteen helemaal omgegaan ongeveer halverwege mijn diagnostische fase. Ondanks dat het wel moeilijk of lastig was op bepaalde momenten heb ik er geen spijt van en heeft het ook veel dingen makkelijker gemaakt en mij veel rust gegeven.

Laat je niet forceren maar proberen kan eigenlijk niet veel kwaad.
Ik moet er denk ik ook wel bij vertellen dat ik ook al een tijdje voor dat ik om ging naar de T&T avonden in Eindhoven ging en daar ook als vrouw heen ging wat ook wel veel geholpen heeft.
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Procedure HRT

Bericht door Robyn »

Jolanda schreef:Hallo Robyn, dat klopt ja.
ik wist dat ze met verlof ging maar ik sta er van te kijken dat er dan geen vervanger is tot augustus.
Groetjes,
Robyn
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Procedure HRT

Bericht door Janna »

Er is misschien wel een vervanger, maar dat wilde ik zelf niet. Dan kan ik weer opnieuw beginnen met mijn verhaal. Ik vind het wel prettig om nu de tijd te hebben om alles te laten landen, zelfs te experimenteren en mijn rust te vinden. Na de zomer volgt dan een frisse start. Wie weet hoe ik er dan aan toe ben. :)
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Plaats reactie