Het is een drama die wachttijden. In Gent zijn de wachtlijsten ook errug lang, dus dat is ook geen optie.
Bij het PIG weet ik ook de wachttijden niet, maar hoor vaak dat je daar het snelste terecht kunt.
Wachttijden
-
Mike78
-
moonlight89
Re: Wachttijden
Ik zal een informeren hoe het zit in Groningen. Volgens de folder is het een wachttijd van een paar weken voor het eerste gesprek. Geen idee of dit ook up-to-date is, ik zal het eens navragen.
-
Nathan90
UMCG neemt sowieso alleen mensen uit het Noorden aan, dus dat kan mogelijk al een probleem voor je zijn.
Daarnaast, laatste wat ik heb meegekregen is dat UMCG ook niet helemaal eerlijk was over de wachttijden en dat je dan nog beter af bent bij het VU.
Daarnaast, laatste wat ik heb meegekregen is dat UMCG ook niet helemaal eerlijk was over de wachttijden en dat je dan nog beter af bent bij het VU.
-
MarloesIsWeg
Mijn ervaring bij het umcg aangaande wachttijden was dat ik na doorverwijzing huisarts (halverwege 2011) te horen kreeg na 3 maanden opgeroepen te worden voor de eerste screening. Dat duurde een half jaar. Nou ja, dat was te doen hoor. Na de screening werd ik dan definitief doorverwezen naar het genderteam, dat zou ook 3 maanden duren. Dat duurde 1,5 jaar ! Iedere keer dat ik belde werd er doodleuk gezegd, "ja, het is wat uitgelopen, nog 3 maanden. Toen kreeg ik 3 gesprekjes met de psychiater, en groen licht. Daarna zou ik weer een half jaar moeten wachten op de RLE en hormonen. Dat heb ik niet gedaan, ben naar Thailand gegaan, genoeg is genoeg. De RLE is in Groningen nog 1,5 jaar, itt. tot bij het VU, 1 jaar (of is dat inmiddels achterhaald ?)
-
rachel
Bij mij ging het in groningen heel snel die vrouw waar ik mee parate wist genoeg toen ze me verhaal hoorde ze regelde gesprekken met een psygoloog en naar 3 gesprekken groen licht wel meer dan een maand wachten voor volgend gesprek wat ik belachelijk vond en nu mag ik over nog geen 2 weken beginnen ik weet niet of dat bij iedereen zo is maar bij mij was het misschien direct duidelijk.
-
Anthony
Ik heb mijn intake bij het umcg 3 maanden naar doorverwijzen van huisarts gehad (2012) daarna duurde het 1,5 jaar voordat ik mijn eerste gesprek met de pysch had(vanwege zieken). daarna nog 2, daarna ben ik doorgestuurd naar de "maatschappelijke werkster" daar nog een paar gesprekjes mee gehad. die heeft mij doorgestuurd naar de endo en zit ik sinds november 2014 aan de testo.
Ik heb nog 1 gesprek met de pysch te gaan om het groene licht te krijgen..
Het gaat er na mijn ervaring af en toe best rommelig aan toe.
Ik heb nog 1 gesprek met de pysch te gaan om het groene licht te krijgen..
Het gaat er na mijn ervaring af en toe best rommelig aan toe.
Labels zijn voor kleren, maar zelfs dan zijn ze irritant….
-
moonlight89
Als ik het dus allemaal zo lees, zou het dus niet veel uitmaken en hangt het ook af van hoeveel gesprekken je nodig hebt. Bij beide duurt het dus gewoon lang en moet je veel geduld hebben..... Bij het vumc zou het voor mij betekenen dat het nog zo'n 1 a 1,5 jaar zou duren voor ik aan de testo zou mogen. Nog heel lang dus.... Maar aan de andere kant: wat is nou 1,5 jaar op een mensenleven? Zou er ook niet aan moeten denken om over 1,5 jaar nog zo te leven als nu... Ik probeer positief te blijven, al valt dat soms niet mee...
-
Ilse
Daan als jij toch in drenthe woont, ben jij wel op de hoogte van de mogelijkheden van Alwin Man?
Dit is geen onbekende hoor en velen van ons zijn bekend met hem.
Hij zit in Assen, zie:
http://www.psychologenpraktijkdevaart.n ... forie.html
Dit is geen onbekende hoor en velen van ons zijn bekend met hem.
Hij zit in Assen, zie:
http://www.psychologenpraktijkdevaart.n ... forie.html
Groetjes,
Ilse
Ilse
-
moonlight89
Mogelijk zou ik daar binnenkort ook voor in aanmerking kunnen komen.
Maar zijn die gesprekken daar dezelfde als bij het vu, of moet je je daar ook alsnog aanmelden?
Maar zijn die gesprekken daar dezelfde als bij het vu, of moet je je daar ook alsnog aanmelden?
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Alwin heeft genoeg contacten voor een traject buiten de VU om, als je dat zou willen. Ik kan niet garanderen of dat ook echt helemaal lukt maar je zou een gesprek met hem aan kunnen gaan om daar achter te komen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]