Nieuwe chat! Zie dit topic.

Het ziekenhuis heeft het goed gedaan!

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Dana
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mar 2015, 18:39
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoofddorp

Het ziekenhuis heeft het goed gedaan!

Bericht door Dana »

Ik ben 2 weken geleden geopereerd aan mijn long (had en klaplong) en moest daarvoor 11 dagen in het ziekenhuis liggen. Dat opzich vond ik al vrij vervelend, laat staan dat alle artsen en zusters mij meneer zouden noemen, dat zag ik al helemaal niet zitten. Dus ben naar de balie gelopen in het ziekenhuis en heb gevraagd of ik mijn geslacht en naam kon laten wijzigen naar vrouw en Dana. En wat denk je, HET KON!

Ze hebben het direct voor mij gewijzigd, een kopie gemaakt van mijn gender pasje, en doorgegeven aan de artsen en verpleeg afdeling. Ik ben hierin zeer goed behandeld, met respect en verder ook goed verzorgt. Kreeg zelfs een kamer voor mij alleen!

Vond het wel erg fijn dat dit zo geregeld kon worden, ondanks dat het in het Gemeente register nog niet is aangepast. Pluimpje voor het Spaarne in Hoofddorp :wship:

Ik ben nu ook bij andere instanties aan het kijken of ik het al kan laten wijzigen nog voordat ik een verklaring heb... De tandarts heeft het ook al aangepast bij mij trouwens :D
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Het ziekenhuis heeft het goed gedaan!

Bericht door Barbarella »

Blij te horen dat er ook iets goed kan gaan in de zorg.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Dana
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mar 2015, 18:39
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoofddorp

Re: Het ziekenhuis heeft het goed gedaan!

Bericht door Dana »

Barbarella schreef:Blij te horen dat er ook iets goed kan gaan in de zorg.
Ik was ook wel vrij verbaasd dat het al kon, hoewel het wel duidelijk te zien was volgens haar dat ik niet volledig man meer was... (Ik leef al meer dan 1 jaar als mijzelf :D )
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Het ziekenhuis heeft het goed gedaan!

Bericht door Claire »

wow wat fijn zeg dan lig je toch wat prettiger in ziekenhuis.
11 dagen is trouwens wel een eind hoor poeh.
Hoe gaat het nu met je?

ps er zijn al draadjes over bij formaliteiten.
Je kan het bij veel instanties al wijzigen al doen sommige daar nog wel eens moeilijk over.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Dana
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mar 2015, 18:39
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoofddorp

Re: Het ziekenhuis heeft het goed gedaan!

Bericht door Dana »

Claire schreef:wow wat fijn zeg dan lig je toch wat prettiger in ziekenhuis.
Dat zeker hoor Claire.... Er werd ook zo begripvol mee omgegaan, en dat was echt erg fijn :)
Claire schreef:11 dagen is trouwens wel een eind hoor poeh.
Hoe gaat het nu met je?
Nog steeds veel pijn en aan de morfine, maar het gaat elke dag een stukje beter... Dus het is nu nog 5 weken uitzingen en dan mag ik weer wat gaan doen gelukkig. Kan niet wachten tot ik weer naar mijn werk kan :D
Claire schreef:ps er zijn al draadjes over bij formaliteiten.
Je kan het bij veel instanties al wijzigen al doen sommige daar nog wel eens moeilijk over.
Ik ga er eens naar kijken, ben benieuwd. Het liefst heb ik het natuurlijk overal al gewijzigd. Thnx voor de tip :D