vu vergeet machtiging aan te vragen bij verzekeraar voor srs

Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: vu vergeet machtiging aan te vragen bij verzekeraar voor

Bericht door Emma »

Als de VU het geld niet krijgt hebben ze alle gelegenheid om hun eigen fout recht te zetten. Er is helemaal geen reden om bij jou aan te kloppen want je bent gewoon verzekerd. Zou het tot een vordering komen, en de kans daarop is ongeveer nul, dan is het heel simpel aan te tonen dat de vordering is ontstaan door eigen nalatigheid van de VU waar je geen invloed op hebt kunnen hebben, en wordt de vordering gewoon naar de prullenbak verwezen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: vu vergeet machtiging aan te vragen bij verzekeraar voor

Bericht door Danielle »

Een kleine administratieve fout en jij begint gelijk met doemdenken?

Ik snap dat dit soort dingen de nodige rompslomp kunnen veroorzaken. Zo heeft mijn vader moeten bewijzen (met loonstrook en werkgeversverklaring) dat hij geen 120 miljoen euro per jaar verdiende. Een belastingambtenaar had zijn BSN ingevuld in het vakje voor salaris. Maar echt, als je hier pas later achter was gekomen had best opgelost kunnen worden. Verzekeraars houden niet van uitkeren, maar het zijn ook weer geen boemannen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: vu vergeet machtiging aan te vragen bij verzekeraar voor

Bericht door Alice »

Ik denk wel dat Jacqueline een punt heeft, het gaat steeds moeilijker worden om een vergoeding te krijgen ook al heb je er recht op. Vergoedingen kunnen al afgewezen worden door verzekeraars als er een komma verkeerd staat op een aanvraag of nog erger als zij, verzekeraars, het niet medisch noodzakelijk vinden. De tekenen wijzen erop dat er meer en meer geheel niet of maar voor een gedeelte vergoed wordt door verzekeraars.

Ik vermoed niet dat Jacqueline voor de kosten op had moeten draaien als het met die vergoeding mis was gegaan gegaan. Buiten het juridische gedeelte is de kans héél klein dat er een rekening verstuurd zou worden, ieder weet hoe het met de administratie van ziekenhuizen is gesteld, i.h.b. VUA.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: vu vergeet machtiging aan te vragen bij verzekeraar voor

Bericht door jacqueline »

Misschien niet...maar ik ga het risico niet lopen. Ik wil gewoon dat voordat ik onder het mes ga dat alles in orde is. En iedereen zou dat moeten doen. Ga er niet van uit dat als de verzekering niet uitkeert dat de VU het verlies wel zal accepteren! Ze kunnen je de rekening presenteren, zelfs als de fout bij hun ligt. Ik heb op facebook een schrijnend verhaal gelezen van een vrouw met een goede baan en goed salaris bij wie de energiemeter kapot was gegaan. Dat ding draaide als een tornado rond zonder dat ze al te veel verbruikte. Opeens lag er een rekening van ruim 5000 euro in de bus! De energiemaatschappij hield voet bij stuk, en de rechter zei ook nog dat ze moest betalen. Incassobureaus dreven de schuld nog eens explosief op. Uiteindelijk werd beslag gelegd op haar loon en kon ze zelfs de huur niet meer betalen. Gevolg: huisuitzetting en daardoor ook nog haar baan kwijt. En dat alles buiten haar schuld om!!! Dus ik ben niet meer zo zeker dat mij niks kan overkomen. Recht hebben betekent al lang niet meer dat je ook je recht krijgt! Ben gewaarschuwd en zorg dat alles klopt en in orde is.