Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vereiste afmetingen voor penisinversie-methode

Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Vereiste afmetingen voor penisinversie-methode

Bericht door Meisje1991 »

Dit is misschien nogal een rare vraag, maar toch...

Her en der lees ik wel eens dat er bij de SRS te weinig penis-huid beschikbaar kan zijn voor de penisinversie-methode en dat er dan een stukje van de darm wordt weggehaald om te gebruiken (meer risico's).

Maar wat is eigenlijk het minimale wat nodig is aan lengte en diameter voor de penisinversie-methode, uitgaande van een onbesneden penis? In folders e.d. staat dat nooit vermeldt anders dan "een gemiddeld goed ontwikkelde penis". Maar ja, dat zegt alsnog niks over de vereiste afmetingen, want wat is nou "gemiddeld goed ontwikkeld"... :? En hoe wordt dat gemeten? In slappe of stijve toestand? :?
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Vereiste afmetingen voor penisinversie-methode

Bericht door Heleen »

Hihi, nee je hoeft niet met een erectie bij de chirurg te staan :lol:

Ter info : https://www.ntvg.nl/system/files/public ... 10001a.pdf (ook over nadelen van het gebruik van een stukje darm)

Er wordt zelden een stukje darm gebruikt. Ga er maar vanuit dat je dan een micropenis moet hebben (ik heb wel eens gehoord dat het ook wel bij besneden mensen gebeurt). De chirurg trekt aan je piemel en kijkt of het genoeg is. Als je aan de voorhuid trekt en je kan een centimeter of 8-9 meten, is dat ruimschoots genoeg (voor de chirurg iig, of je het zelf genoeg vindt is wat anders).
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Vereiste afmetingen voor penisinversie-methode

Bericht door Veronica »

In slappe toestand meten ze de lengte, dat was volgens mij 10cm (correct me if I'm wrong).

Ze rekken hem wel uit bij het meten.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Vereiste afmetingen voor penisinversie-methode

Bericht door Robyn »

Veronica schreef:In slappe toestand meten ze de lengte, dat was volgens mij 10cm (correct me if I'm wrong).

Ze rekken hem wel uit bij het meten.
Daar kom ik dus nooit aan :/
Groetjes,
Robyn
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Vereiste afmetingen voor penisinversie-methode

Bericht door Meisje1991 »

Hmmm... de 8-9cm haal ik nog wel als ik de voorhuid wat uitrek... de 10cm wordt al moeilijker, dat haal ik pas als het maximaal wordt uitgerekt en het bovenste stukje ook meetelt. Ik hoop dat dat wel voldoende huid is :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vereiste afmetingen voor penisinversie-methode

Bericht door Emma »

Volgens mij is dit een vraag die alleen een chirurg kan beantwoorden, laten we elkaar nou niet gek gaan maken...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Vereiste afmetingen voor penisinversie-methode

Bericht door Meisje1991 »

Maar waarom worden de vereiste minimale afmetingen dan nergens bekend gemaakt in één van de vele folders? Het lijkt mij toch dat zo'n richtlijn wel bestaat, want hoe beoordelen ze anders dat het te weinig is :o
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Vereiste afmetingen voor penisinversie-methode

Bericht door Claire »

Voordat ze huid van de darm nemen kunnen ze ook nog de huid van de balzak nemen. Dan pas is de darm aan de de beurt. Ze streven naar een diepte van plusminus 14 cm. Minder mag ook natuurlijk
En beoordelen doen ze door ernaar te kijken en tegelijkertijd kijken ze of je genoeg onthaard bent.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: