Project social work, beroepsproduct

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Annaatje
Betrokkene

Project social work, beroepsproduct

Bericht door Annaatje »

Hoi Allemaal,

Wij willen nogmaals iedereen bedanken die onze enquête heeft ingevuld, dit heeft ons enorm geholpen. Uit de enquête kwam naar voren dat het grootste gemis voortkomt uit het missen van een partner of in ieder geval een maatje. Nu zitten wij voor ons beroepsproduct te denken aan het opzetten van een applicatie, om jullie in contact te brengen met andere die ook graag contact willen. Op dit moment hebben wij Transtinder bedacht. Tinder is een applicatie die mensen in contact brengt door middel van een matching. Je krijgt verschillende mensen te zien, dan is er een keus tussen leuk en niet leuk, wanneer jij voor leuk heb gekozen en de andere persoon ook is er een match (andere krijgen niet te zien of jij iemand wel of niet leuk vindt). Wanneer er sprake is van een match kunnen jullie gaan chatten, wanneer het in de chat niet klikt kan je de persoon altijd verwijderen. Ons idee voor Transtinder zal ongeveer hetzelfde werken, wij hopen dat iedereen die de app zal downloaden er open in staat en anderen zal respecteren hoe zij zijn. Transtinder zal niet alleen gericht zijn op het opbouwen van een relatie, maar ook op het vinden van een maatje.

Wij willen jullie graag in het proces betrekken, daarom zijn alle suggesties en feedback welkom.

Alvast bedankt! :hbeat:

Groetjes, Chloé, Bilgen, Melissa, Athina, Vincent, Chelsey, Isabeau, Samantha
Stephen

Re: Project social work, beroepsproduct

Bericht door Stephen »

goed idee! :)
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Op zich leuk bedacht, maar ik vind het wel erg jammer dat het zonder sociale media en smartphone bijna niet meer mogelijk is om in het echte leven mensen te leren kennen.
Voor ± 2007 was het veel makkelijker om in contact te komen met anderen, op plaatsen waar mensen samenkomen. Bij voorbeeld in een uitgaansgelegenheid. Nu leren mensen elkaar kennen via sociale media en gaan dan met elkaar ergens naartoe. Spontaan nieuwe contacten opdoen in het echte leven is er niet meer bij. Voor mensen die sociale media en een smartphone niet leuk vinden is dat ontzettend lastig.
Ik ga namelijk niet meer, zonder samen met iemand anders iets afgesproken te hebben, ergens naartoe. Ik voel me dan totaal niet meer op m'n gemak, zo alleen tussen al die vriendengroepen die alleen maar met elkaar bezig zijn.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Maria_G

Bericht door Maria_G »

In about 1995 the Internet was a new thing in Europe. I was interested in matchmaking, friends finding opportunities which Internet could bring.
Even I had a company for short time. However i deeply disappointed in people. Most of them were skin deep and my service ended helping them to write emails which could end in success.

I have discussed the problem with other service providers and they confirmed that situation is really difficult. Only small number of population(of those who are separated or single for long) can create relationships.

It is not possible to live lives of customers. And I finished such activity.

It is 100 times easier to find somebody today than 20 years ago.
However it is more complicated than just finding a match. There are no matches for most people but there are people who can change a bit for us and we can adjust for them,
The problems is finding somebody which is able to become a match.

The best places are common interest groups
elke

Bericht door elke »

Alleen niet leuk voor heteroseksuele transseksuelen...kans dat je op iets als "transtinder" een leuke man vindt is nihil.

Ook wel apart dat volgens mij de meeste transen een gewoon leven willen leiden en dat zoiets als transtinder dat in feite onmogelijk maakt dus je moet er maar van houden...
Heleen

Bericht door Heleen »

Als je een match met een (ander) transmens hebt, is dat natuurlijk mooi. De kans lijkt mij wel superklein, dat je beide dezelfde achtergrond hebt en ook een klik. Maar goed, ik las dat het Eva gelukt is, dus er is hoop ;)

Er is overigens al een mogelijkheid om als transmens een cisgendermens te daten, maar ik heb altijd het gevoel van een soort jachtterrein voor fetishes daarbij.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Allemaal waar. Ik had echter al lange tijd het idee dat transen onderling een soort begrip hebben dat bij anderen minder voor de hand ligt. In mijn geval had ik gelijk. Er zijn wel degelijk verschillen tussen 'mijn' kanjer en mij. Complementair noem ik dat dan maar. We hebben veel met elkaar gesproken, maar eigenlijk was daarbij het onderwerp transseksualiteit nauwelijks een issue. Dat weten we allebei wel.
Overigens loop ik inmiddels een paar jaartjes mee in 'deze wereld' en het is me opgevallen dat relaties tussen transen vaak onverwacht stabiel blijken. Natuurlijk gaat het bij sommigen fout, maar veel vaker gaat het gewoon goed.

Of transtinder een succes wordt durf ik niet te voorspellen. Ik heb een tijdje op Lexa gezeten en daar zitten ook wel transen, die uiterst omzichtig te werk gaan bij het vastleggen van hun profiel. Krampachtig zelfs, soms. Ik zou dan ook zeggen: geef het een kans!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

PS: Er zijn inmiddels mensen die gissen wie die nieuwe geliefde zou kunnen zijn. Dat mag. Ik reageer er echter niet op. Niet als de gok juist is en evenmin als het vermoeden onjuist is.
Mijn meissie heeft reden om aan de huidige stand van zaken geen grote ruchtbaarheid te geven.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik kan het inderdaad even niet meer volgen.... :)
Stephen

Bericht door Stephen »

ik heb op alle andere datingsites al niet veel succes, wie weet gaat het op transtinder beter? :)