VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Anon20180501 »

Anders dan bij gd gaat aan een whiplash een aantoonbaar fysieke traumatische gebeurtenis vooraf. En dan nog zal je overtuigend je gelijk moeten bewijzen voordat ze de diagnose willen aanvaarden en tot behandeling overgaan.

Bepaalde overeenkomsten zie ik wel maar het verschil ook...
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Emma »

Daniéla schreef:Anders dan bij gd gaat aan een whiplash een aantoonbaar fysieke traumatische gebeurtenis vooraf. En dan nog zal je overtuigend je gelijk moeten bewijzen voordat ze de diagnose willen aanvaarden en tot behandeling overgaan.

Bepaalde overeenkomsten zie ik wel maar het verschil ook...
Hoe het komt doet er niet toe. Het is ook bekend dat whiplash een tijdje een mode-aandoening is geweest, waardoor na verloop van tijd ook de echte slachtoffers als aanstellers werden weggezet. Als je bij een arts komt en je zegt dat je een aanrijding hebt gehad, vraagt die arts echt niet om het proces verbaal van de aanrijding. Je gaat de molen in.

Zelfbeschikking heet dat. Met buikpijn of chronische hoofdpijn bij de arts aankloppen, zelfde verhaal. Waarom dan niet met GD?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Anon20180501 »

Ik ben uiteraard voor zelfbeschikking maar twijfel er zeer aan of de genderteams hun verantwoordelijkheid wel willen en zullen afstaan en of de verzekeraars ons wel alleen op ons woord zullen geloven...

That's all...
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door jacqueline »

als het aan de verzekeraars ligt dan gaat de hele transgenderzorg uit het basispakket. Mag je de hele transitie zelf betalen. Het enige wat dit nu nog tegenhoud is dat de vu nog enigszins beschermd word door de overheid. Maar bij de volgende keiharde bezuinigingsrond kan dat wel eens vervallen en dan is het einde verhaal.....Negatief? We spreken ons wel over een paar jaar!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Emma »

De verzekeraars hebben niets te willen, die moeten gewoon vergoeden wat in het basispakket zit. De transgenderzorg is echt niet de grootste kostenpost, dat gaat naar verhouding om erg weinig geld per verzekeraar. En de overheid betaalt ook nog mee aan wat er uit de basis vergoed wordt.

Nee, dat ze er vanaf willen, daar geloof ik geen barst van. Wel dat het een dusdanige zeldzaamheid is dat mensen om vergoedingen vragen dat ze niet weten hoe ze het af moeten handelen. En dat het niet duidelijk in de 'normale' regels staat, dat het allemaal afhangt van een paar ZiN uitspraken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]