Heey allemaal.
Gebruik nu al paar weken hormonen even een update van hoe het ging emotioneel merk ik weinig ben wel vaker geïrriteerd huilbuien niet echt het rare is dat ik als kind heel emotioneel kon zijn maar later wat het rare is kon ik in een keer niet meer huilen.
Stemmingswisselingen en depressiviteit heb ik altijd al gehad.
Verder probeer ik nieuwe medicatie te regelen ik geloof niet zo in pleisters en wil weten of ik ook alle hormonen van die pleister ook krijg aangezien ze er niet goed opzitten krijg je niet alles binnen.
Meeste maken dat niet uit maar ik wil zekerheid heb nu een soort van verband maar dat helpt niet haal ik m er af zit er een luchtbel onder.
Wel zijn mn tepels gevoellig nu waarvan ik hoop dat het de hormonen zijn.
Met androcur verneem ik ook niks ik weet dat het allemaal lang duurt maar je zou op dit moment tog wel wat moeten werken naar mijn gevoel heb ik sneller stoppels libido is omhoog heb vaak last van erecties echt heel raar.
Ben ook ontzetend veel afgevallen.
Is dit normaal in de eerste fase
hormoon update
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: hormoon update
Rachel,
Ja, het is normaal.
Het gaat allemaal veel langzamer dan je wilt. Probeer een beetje geduld te hebben. Dit gaat echt niet in een paar weken. Dat hadden de psycholoog en endocrinoloog je vantevoren moeten vertellen. Dat zullen ze ook vast gedaan hebben toch? Dat was geen kletspraatje, ze hadden gelijk. Neem het ter harte. Een half jaar op zijn minst, dan ga je waarschijnlijk wat veranderingen merken. Als het eerder gebeurt heb je geluk maar het kan ook langer duren.
Ja, het is normaal.
Het gaat allemaal veel langzamer dan je wilt. Probeer een beetje geduld te hebben. Dit gaat echt niet in een paar weken. Dat hadden de psycholoog en endocrinoloog je vantevoren moeten vertellen. Dat zullen ze ook vast gedaan hebben toch? Dat was geen kletspraatje, ze hadden gelijk. Neem het ter harte. Een half jaar op zijn minst, dan ga je waarschijnlijk wat veranderingen merken. Als het eerder gebeurt heb je geluk maar het kan ook langer duren.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Danielle
Re: hormoon update
Geduld Rachel. Voordat hormonen merkbare lichamelijke effecten hebben ben je makkelijk een maand verder. Dat soort dingen vergen tijd om op gang te komen.
Mentaal heb ik zelf niet veel gemerkt van de hormonen. Het grootste verschil dat ik wat kalmer in mijn hoofd werd van de androcur. Relaxter, ik maakte me ook zo snel meer boos, en als het wel gebeurde kon ik het ook heel makkelijk loslaten.
DE eerste fysieke verschillen die ik in de spiegel zag was dat mijn huid een stuk zachter werd en dat ik veeeeeel minder last had van puistjes. Dat was na een week of drie alleen androcur. (Ik ben in twee stappen aan de hormonen gegaan, eerste drie maanden alleen testosteronblokkers).
Van de oestrogeen merkte ik na een weekje zes tot acht dat mijn tepels gevoelig werden. Tot zelfs een poosje pijnlijk. Je merkt vanzelf wanneer de groeipijnen de kop op steken. Dan wordt het ineens oncomfortabel om op je buik te liggen bijvoorbeeld.
Voor je echt duidelijke veranderingen gaat zien ben je een half jaar verder.
Mentaal heb ik zelf niet veel gemerkt van de hormonen. Het grootste verschil dat ik wat kalmer in mijn hoofd werd van de androcur. Relaxter, ik maakte me ook zo snel meer boos, en als het wel gebeurde kon ik het ook heel makkelijk loslaten.
DE eerste fysieke verschillen die ik in de spiegel zag was dat mijn huid een stuk zachter werd en dat ik veeeeeel minder last had van puistjes. Dat was na een week of drie alleen androcur. (Ik ben in twee stappen aan de hormonen gegaan, eerste drie maanden alleen testosteronblokkers).
Van de oestrogeen merkte ik na een weekje zes tot acht dat mijn tepels gevoelig werden. Tot zelfs een poosje pijnlijk. Je merkt vanzelf wanneer de groeipijnen de kop op steken. Dan wordt het ineens oncomfortabel om op je buik te liggen bijvoorbeeld.
Voor je echt duidelijke veranderingen gaat zien ben je een half jaar verder.
Mijn transitieblog: Fading Gender