Elke schreef:In het begin van mijn transitie was ik erg onzeker...juist daardoor viel ik door de mand. Pas op het moment dat ik dacht "ze hebben het maar te doen met hoe en wat ik ben"...word ik eigenlijk nauwelijks tot nooit meer gespot. Omdat ik natuurlijk en niet aangeleerd of gespeeld gedrag vertoon..ik straal met andere woorden oprechtheid uit en wordt daardoor doorgaans zonder meer gelooft.
Dat heb ik ook gemerkt. Gewoon door jezelf en zeker van jezelf te zijn als wie je bent maakt dat je veel minder opvalt. Of dat mensen dan niet je verleden zien, of dat ze het gewoon niet zoveel uitmaakt. Dat weet ik dan weer niet.
En eigenlijk vind ik dat nog het belangrijkste. Dat mensen aan me zien dat ik ooit als jongen ben geboren dat vind ik niet erg. Zolang ze me maar accepteren en bejegenen als vrouw. Dan vind ik het prima.
Elke schreef:In het begin van mijn transitie was ik erg onzeker...juist daardoor viel ik door de mand. Pas op het moment dat ik dacht "ze hebben het maar te doen met hoe en wat ik ben"...word ik eigenlijk nauwelijks tot nooit meer gespot. Omdat ik natuurlijk en niet aangeleerd of gespeeld gedrag vertoon..ik straal met andere woorden oprechtheid uit en wordt daardoor doorgaans zonder meer gelooft.
Dat heb ik ook gemerkt. Gewoon door jezelf en zeker van jezelf te zijn als wie je bent maakt dat je veel minder opvalt. Of dat mensen dan niet je verleden zien, of dat ze het gewoon niet zoveel uitmaakt. Dat weet ik dan weer niet.
En eigenlijk vind ik dat nog het belangrijkste. Dat mensen aan me zien dat ik ooit als jongen ben geboren dat vind ik niet erg. Zolang ze me maar accepteren en bejegenen als vrouw. Dan vind ik het prima.
Ja dat is ook een kwestie van respect wat je mag verwachten.
Jinny schreef:Ik kan gewoon zeggen dat ik geen fotos heb, die zijn bij mijn moeder blijven liggen....
Bij mij heeft de ex van mijn ma alle foto's vernield en aangezien ik foto's ontwijk is er niks van voor om gaan.
Echter ik ga niet stealth, dat bestaat niet het is een fabeltje uit een boekje hoe je zogenaamd een vrouw moet zijn, wat mensen vergeten is dat elke vrouw zichzelf is, er zijn dus geen regeltjes hoe je een vrouw moet zijn.
Wees een vrouw die jij je van binnen voelt (algemeen tegen iedereen bedoeld)
Het leuke is dat je zelf je eigen handleiding van je leven mag schrijven
Persoonlijk kan ik niet stealth leven. Dat heb ik de eerste 35 jaar van mijn leven geprobeerd en het werkte niet....
In de herkansing als mezelf gaat het, na wat vallen en opstaan, een heel stuk makkelijker. Mijn achtergrond is geen geheim, maar het hangt niet aan de grote klok.
Men gaat er veel te diep op in, stealth is als je gewoon de deur uit kan lopen en over straat kan gaan zonder dat onbekende aan jou je geschiedenis kunnen zien. Heeft niks te maken met foto's van vroeger of wat dan ook...
Stealth leven denk ik dat het niet kan.
Mensen komen er wel achter als ze je beter kennen.
Stem gezicht dat zijn kleine puzzelstukjes dat langzaam bij elkaar gezet word.
Mensen zouden het niet tegen je zeggen als ze twijfelen enzo.dus ik denk dat het niet helemaal mogelijk is dan heeft die persoon ontzettend mazzel alle transen die ik ooit ben tegen gekomen jong tot oud is er nog veel aan te zien maar ze worden wel gerespecteerd en geaccepteerd en zijn gelukkig dat is ook belangrijk xxrachel
Als je redelijk passabel bent (stom woord vind ik dat) en niet al te veel opvalt als trans dan maakt het mensen niet zo uit. "if it looks like a duck and quacks like a duck, it probably is a duck." Zoiets, als je er op eerste gezicht als vrouw, of man, uitziet zullen de meesten niet veel verder denken. Vooral niet in oppervlakkige contacten, zoals in een winkel.
Ik merk het nu ook. Ik ben in Engeland op vakantie en word nagegestaard en krijg opmerkingen op straat en in de winkel. Maar niet omdat ik blijkbaar opval als trans, maar gewoon omdat ik zo lang ben. Net als mijn reisgezelschap (cisman en cis vrouw), we zijn alledrie zo rond de 1,90 meter. Volgens mij zijn de locals hier eerder een beetje bang dat er een nieuwe invasie van de Noormannen aan zit te komen.
Wanneer je meer en diepgaander contact met mensen gaat hebben is stealth blijven lastiger. Zeker als je zwijgt over je verleden of jeugd wanneer die dingen ter sprake komen in een conversatie.