Hallo allemaal
Zit nu meer dan een maand aan de hormonen.
Ik merk nog steeds niks geen emotionele buien enzo maar wat ik dus wel merk is dat ik sinds paar weken borstgroei begin te krijgen harde schijfjes waar ik heel blij om ben mn gevoelens zijn ook niet anders en androcur helpt ook niet veel nog steeds kan ik een stijve krijgen wat heel vervelend was toen mn vriendje bij me is toen dat gebeurde samen op bed maar hij heeft hopelijk niks gemerkt ben aangenomen op nieuwe school maar mag het ook uitstellen als ik er nog niet aan toe ben ook zijn ze aan het zoeken of een operatie aan je gezicht vergoed kan worden zal heel fijn zijn op straat en op andere school gaat het ook goed maar vind contact met mensen die me hiervoor kende vind ik lastig omdat ze je hoe vrouwelijk je doet of er uit ziet je Word daar vaak mee geasjoseerd alleen als ik naar nieuwe school gaat zwijg ik ook van transgender zijn maar het probleem is dat ik bang ben dat ze het zien.
update 3
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: update 3
Het is wat overzichtelijker als je je updates gewoon in één onderwerp houdt, Rachel. Zou je je volgende updates gewoon hieronder willen plaatsen?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Janice
Bij mij is het ongeveer hetzelfde Rachel, Ik ben sinds december aan de hormonen en de resultaten vallen mij goed tegen. Borstgroei is wat op gang gekomen al staat dat voor me gevoel nu redelijk stil. Ook erecties kan ik nog steeds zonder problemen krijgen inclusief ochtenderectie. Hoorde van sommige hier dat dat bij hun na enkele weken andro gebruik al onmogelijk was geworden. Wat betreft haar is het nog steeds een ramp, ik heb nog steeds last van lichaamsbeharing. Totaal geen afname of iets van vertraging als ik me zelf onthaard hebt. Qua hoofdhaar heb ik nog steeds last van uitval, ik weet ook niet wat de gemiddelde tijd is wanneer men verandering in deze zaken moet merken met hormoon gebruik ? Veranderingen m.b.t tot me gelaat zijn er bijna ook niet. Ik moet eerlijk bekennen dat ik veel meer van de hormonen had verwacht, wie weet komt het nog maar ik heb er een hard hoofd in. Ik zit er al immers 6 maanden aan.
Zou graag van je horen als je meer weet of je ffs wel of niet wordt vergoed, ik zelf ben ook bezig met ffs plannen.
Zou graag van je horen als je meer weet of je ffs wel of niet wordt vergoed, ik zelf ben ook bezig met ffs plannen.
-
Robyn
Denk dat het echt per persoon verschilt in hoeverre hormonen aanslaan. Van wat ik heb gelezen (weet niet of het waar is, kan er zelf nog niet over meepraten), is dat borstgroei niet gelijk aan elkaar is (ene borst groeit sneller en er zijn periodes dat ze wel en niet groeien).
Qua gezicht weet ik niet maar meerdere timelines laten tussen 6-9 negen maanden veranderingen zien in het gezicht).
Qua gezicht weet ik niet maar meerdere timelines laten tussen 6-9 negen maanden veranderingen zien in het gezicht).
Groetjes,
Robyn
Robyn
-
Emma
- Beheerder
Van FFS wordt alleen de adamsappelcorrectie als deze binnen de normen valt vergoed. Of je moet wel erg veel geluk hebben met je verzekeraar.
Voor wat betreft erecties ben ik van de spontane echt wel verlost. Maar met een beetje moeite kan het nog hoor. Heb er alleen niet zo'n behoefte aan.
Voor wat betreft erecties ben ik van de spontane echt wel verlost. Maar met een beetje moeite kan het nog hoor. Heb er alleen niet zo'n behoefte aan.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
rachel
Maar heb wel snel harde pijnlijke knobbels al een poosje las dat bij sommige maanden duurt bij mij paar weken en dat haar vreselijk
-
Emma
- Beheerder
Waar klaag je nu eigenlijk over? Ik kan er geen touw aan vastknopen.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
rachel
Ik klaag helemaal niet dit is een update
-
Robyn
rachel schreef:Maar heb wel snel harde pijnlijke knobbels al een poosje las dat bij sommige maanden duurt bij mij paar weken en dat haar vreselijk
Dat haar vreselijk?
Groetjes,
Robyn
Robyn
-
Janice
Die knobbels heb ik ook nog steeds en zijn op bepaalde momenten erg gevoelig maar dat gaat vanzelf over daar is niks mis mee. Nee hoor Emma, ik ken een trans die recentelijk ffs heeft ondergaan in het VU wat wel vergoed werd. Ik denk dat ik maar eens een brief naar mijn verzekering moet schrijven en kijken wat daar uit komt.
En ik denk dat ze de overbeharing waar ik het over had bedoelt
En ik denk dat ze de overbeharing waar ik het over had bedoelt