update 3

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: update 3

Bericht door Emma »

Wacht, je hebt gelijk. Maar wel volgens strenge normen. Dat je zelf mooier wilt zijn is geen criterium.

http://www.zorginstituutnederland.nl/bi ... mo/1003-zo
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Amy

Bericht door Amy »

Bij mij is dat lichaamshaar wel erg verranderd maar dat kwam door de hormoon blokkers (ik heb de eerste 3 maanden alleen blokkers gekregen). Na 2 maanden blokkers was alles wat donker was helemaal blond geworden, dunner en het groeit niet meer zo hard. Ik heb zelfs nog ergens een draadje op het forum staan van vorig jaar ofzo dat ik het zelf weg wilde halen met electrolyse omdat ik me er zo druk om maakte, allemaal voor niets ben ik nu achter :D.

Mijn dinges heeft ook nog wel eens streken snachts maar ik dacht dat dat kwam omdat mijn T niveau nog te hoog is wat uit mijn laatste bloed test ook bleek. Nu ik die verhalen van jullie zo lees weet ik ook niet echt wat ik daar nog van moet denken. Ik erger me er wel veel aan in ieder geval.
rachel

Bericht door rachel »

Robyn schreef:
rachel schreef:Maar heb wel snel harde pijnlijke knobbels al een poosje las dat bij sommige maanden duurt bij mij paar weken en dat haar vreselijk

Dat haar vreselijk?
Lichaams haar
rachel

Bericht door rachel »

Amy schreef:Bij mij is dat lichaamshaar wel erg verranderd maar dat kwam door de hormoon blokkers (ik heb de eerste 3 maanden alleen blokkers gekregen). Na 2 maanden blokkers was alles wat donker was helemaal blond geworden, dunner en het groeit niet meer zo hard. Ik heb zelfs nog ergens een draadje op het forum staan van vorig jaar ofzo dat ik het zelf weg wilde halen met electrolyse omdat ik me er zo druk om maakte, allemaal voor niets ben ik nu achter :D.

Mijn dinges heeft ook nog wel eens streken snachts maar ik dacht dat dat kwam omdat mijn T niveau nog te hoog is wat uit mijn laatste bloed test ook bleek. Nu ik die verhalen van jullie zo lees weet ik ook niet echt wat ik daar nog van moet denken. Ik erger me er wel veel aan in ieder geval.
Blokkers is toch het zelfde als androcur
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Wat Amy zegt.

Lichaamshaar op armen en benen kun je met een gewoon epileerapparaat weghalen. Op buik en borst is het wat pijnlijk, ik heb daar zelf een tijd mee gewacht maar epileer dat nu voorzover het nog nodig is ook gewoon. In combinatie met de HRT worden al die haren zwakker en lichter, en na een tijdje geven de meeste het wel op. En heel veel haren verdwijnen sowieso al met de HRT zonder er iets voor te doen. Ik had wat op mijn rug groeien (haar, geen geld helaas) en dat was weg voor ik er erg in had.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Amy

Bericht door Amy »

rachel schreef:
Amy schreef:Bij mij is dat lichaamshaar wel erg verranderd maar dat kwam door de hormoon blokkers (ik heb de eerste 3 maanden alleen blokkers gekregen). Na 2 maanden blokkers was alles wat donker was helemaal blond geworden, dunner en het groeit niet meer zo hard. Ik heb zelfs nog ergens een draadje op het forum staan van vorig jaar ofzo dat ik het zelf weg wilde halen met electrolyse omdat ik me er zo druk om maakte, allemaal voor niets ben ik nu achter :D.

Klopt maar ik krijg altijd dat van andere merken dus ik noem het gewoon blokkers. Kan ook de naam van het spul typen maar dat typ ik altijd verkeerd zonder het op te zoeken. Cyproteronacetaat dus.
rachel

Bericht door rachel »

Amy schreef:
rachel schreef:

Klopt maar ik krijg altijd dat van andere merken dus ik noem het gewoon blokkers. Kan ook de naam van het spul typen maar dat typ ik altijd verkeerd zonder het op te zoeken. Cyproteronacetaat dus.
Haha ik zelf ook.
Maar jij had voor de vrouwelijke hormonen eerst blokkers gebruikt?
Ik kreeg ze allebij
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Sommigen krijgen eerst de cypro, daarna pas de estradiol. Anderen krijgen ze meteen beiden en ik heb zelfs gehoord dat er zijn die eerst de estradiol kregen en daarna pas aan de cypro gingen.
Het is maar net wat de bui van de endocrinoloog is. Of persoonlijke omstandigheden van de persoon die de medicijnen krijgt natuurlijk.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Amy

Bericht door Amy »

Precies wat Emma zegt, de bui van de psycholoog. Haar excuus was dat ik te impulsief was dus ik kreeg eerst 3 maanden alleen blokkers. Ik heb nu iets meer dan 4 maanden blokkers en iets meer dan een maand oestrogeen er bij.
Ik had na 2 weken oestrogeen dat mijn borsten pijn gingen doen en heb ook het idee dat er nu ook meer volume is omdat mijn shirtjes daar strakker zitten. Een deel daarvan is misschien ook wel omdat ik 5kg aangekomen ben over die 4 maanden wat opzich niet zo erg is omdat ik erg ondergewicht had. Blijkbaar heb ik nu nog steeds ondergewicht met een BMI van 17.7 maar ik vind zelf dat ik nu te dik word :P.
Mijn psychologe zij overigens dat die blokkers ook effect op de borstgroei kunnen hebben en dat staat ook in de bijsluiter er van alleen dat de kans wel klein is.
Veronica

Bericht door Veronica »

Psychologen kunnen inderdaad rare buien hebben, zo ook endocrinologen.

Ik kreeg beide hormonen tegelijk, echter las ik laatst dat iemand na 6 maanden pas oestrogenen kreeg en daarvoor alleen androcur, aangezien de psych en de endo even vrolijk wilden weten of diegene het "aan kan" en ondanks meerdere keren aangeven van "ja" dachten endo en psych daar beide anders over.

Ik ken de situatie van diegene niet, maar je kan de kat wijs maken dat iemand zich beter voelt als een psycholoog en endocrinoloog je beiden aan een lijntje houden.
Afbeelding