hormoonpreparaten via internet

Nieuwsberichten
Alice

Re: hormoonpreparaten via internet

Bericht door Alice »

Daniéla schreef:Ik neem aan dat het Trimbos Instituut hiervoor 'gemachtigd' is Alice...
Natuurlijk kan ik nog vragen waarop je aanname gebaseerd is maar daar zie ik van af.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Maria_G

Bericht door Maria_G »

Could you provide a reference to a NL law which forbids to give links to medical information or to share a general knowledge?

Maybe you also have Internet censored/blocked like in China?

The only illegal actions I know:
1. Selling medicines without license.
2. Giving medical advices to patients (acting like a doctor) without license.

Regards
Maria
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Uit de Opiumwet Maria...

Artikel 3b
1. Elke openbaarmaking, welke er kennelijk op is gericht de verkoop, aflevering of verstrekking van een middel als bedoeld in artikel 2 of artikel 3 te bevorderen, is verboden.

grts Daniéla
Raisa

Bericht door Raisa »

Daniéla schreef:Artikel 3b
1. Elke openbaarmaking, welke er kennelijk op is gericht de verkoop, aflevering of verstrekking van een middel als bedoeld in artikel 2 of artikel 3 te bevorderen, is verboden.

grts Daniéla
Medicatie als cyproteronacetaat, estradiol of spironolacton staat niet in de lijsten waar artikel 2 en 3 naar verwijzen. Hiermee is artikel 3b dus in het geheel niet van toepassing op deze kwestie en had de vraag van OP dus gewoon beantwoord mogen worden.

Een grappig detail: volgens Artikel 3 is het verboden om deze wondertjes in je tuin te hebben staan: [1] [2]
Laatst gewijzigd door Raisa op 03 jun 2015, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180501

De lijst met stofjes waar de Opiumwet naar verwijst is vrij lang en omvat bestanddelen die niet alleen in drugs verwerkt worden. Toegegeven, ik persoonlijk heb de bijsluiter van mijn middel niet vergeleken met die lijst maar dan nog, er zijn zoveel hormoonpreparaten maal zoveel bestanddelen. Ik ben geen monnik... :)

Maar als een douane ze soms al onderschept en zelfs Humanitas (in mijn geval toen) mij mededeelde dat ze hierover geen mededelingen mogen doen dan mag je er toch vanuit gaan dat het niet toegestaan is... of zeg ik nu iets geks?
Raisa

Bericht door Raisa »

Het lijkt erop dat mensen elkaar napraten zonder dat iemand echt uitzoekt hoe het nu werkt.
Wat betreft de douane, die handelen niet naar regels maar naar vermoedens. Zo heb ik importheffing moeten betalen voor een pruik van 25 euro die ze zelf op 400 euro hadden geschat.

De hamvraag is nu of vragen over zelfmedicatie op dit forum worden toegelaten nu blijkt dat de opiumwet hier geen belemmering op is?
Maria_G

Bericht door Maria_G »

You are referring to narcotic substances which are strictly prohibited in most of countries. (with possibility of long term imprisonment)

I am not sure about male hormones (testosterone) which are used like doping in sports and strictly controlled in some countries (France for example)

But I do not know any country where female hormones or testosterone blockers are considered as prohibited medicine.
Personally I purchase them in EU in pharmacies without prescription.(I know at least 2 EU countries) Sometimes they ask: -do I have prescription - I say yes (forgot at home, or I am from different EU country) and pharmacies sell to me.
Anon20180501

Je spreekt jezelf in je post eigenlijk een beetje tegen Raisa maar wat mij betreft en graag mag iedereen het tot de bodem uitzoeken, het forum verkiest in ieder geval tot dan liever het zekere voor het onzekere...

grts Daniéla
Anon20180501