DIT is pas nieuws!

Nieuwsberichten
Tess

DIT is pas nieuws!

Bericht door Tess »

Lees dit eens! http://nos.nl/artikel/2042159-ook-minis ... ratie.html
Hier ben ik echt blij over. Echt gewoon heel erg blij. Dit is iets wat ik wil vieren! :dance: :clap: :wship: :hbeat: :hug2: :hug: :dance: :dance:
Ahem. Ja. Oké. Ik ben blij.
Veronica

Re: DIT is pas nieuws!

Bericht door Veronica »

Bereik je weinig mee, zelfs zonder aangeven van M of V, als je Willem of Elizabeth heet spreekt dat voor zich of je man of vrouw bent voor een ambtenaar, op de paar namen na die uni zijn.
Afbeelding
anneduelle

Bericht door anneduelle »

Ikzelf heb moeite genoeg gedaan een V op mijn papieren te krijgen, dus ben er persoonlijk niet erg blij mee. Ik word er juist blij van dat poststukken e.d. aan "mevr...." gericht staan.
Nicolette

Bericht door Nicolette »

Oh dat is niet de issue.
Van wat ik hier lees lijkt het erop dat ze de registratie van geslacht waar deze overbodig is af willen schaffen -- dus bestaande gegevens blijven onaangetast, maar er wordt minder verplicht, hetgeen handig is voor mensen die nog geheel in de kast verkeren.
Tess

Bericht door Tess »

Ik ben er eerder blij mee omdat er ook mensen zijn die buiten het binaire spectrum vallen. Zo worden die niet (of in ieder geval minder) gedwongen een keuze te maken.
Oh, en nu hoeven toekomstige transgender mensen zich niet zorgen te maken over het veranderen van hun papieren (als ik het goed begrepen heb, tenminste...).
Dus vandaar... Ik weet niet echt wat ze precies gaan doen. Geldt dit voor toekomstige papieren, of ook voor bestaande? Nou ja, we zullen zien... Misschien.
Ik snap trouwens wel waarom het een beetje... vervelend kan zijn? Als je het al hebt veranderd, bedoel ik. Dus, ja...
Veronica

Bericht door Veronica »

Tess schreef:Ik ben er eerder blij mee omdat er ook mensen zijn die buiten het binaire spectrum vallen. Zo worden die niet (of in ieder geval minder) gedwongen een keuze te maken.
Oh, en nu hoeven toekomstige transgender mensen zich niet zorgen te maken over het veranderen van hun papieren (als ik het goed begrepen heb, tenminste...).
Dus vandaar... Ik weet niet echt wat ze precies gaan doen. Geldt dit voor toekomstige papieren, of ook voor bestaande? Nou ja, we zullen zien... Misschien.
Ik snap trouwens wel waarom het een beetje... vervelend kan zijn? Als je het al hebt veranderd, bedoel ik. Dus, ja...
Dit geldt niet voor geboorte aktes of dergelijke, dus de gemeente, de verzekeraar en ga zo door zullen je geslacht alsnog kennen.
Afbeelding
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

Ik ben juist heel erg hard bezig om over een poos(jaar????)die "V" in al mijn papieren te krijgen,dus van mij hoeft die verandering niet zo.Maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die niet in het spectrum van man of vrouw vallen of ergens tussenin.voor hen zal het wel een mooi iets zijn..