Meen je dat echt Irene?
Je bent eerlijk waar de eerste persoon die ik tegen kom die de kwaliteit erop voorruit vind gegaan.
Bedoel je misschien qua transgender zorg, daar zou ik mij nog iets bij voor kunnen stellen.
Echter geestelijke gezondheidszorg, gehandicaptenzorg, bejaardenzorg, het is hard hollend achteruit gegaan.
zo wie zo, personeel in de zorg welke steeds minder tijd heeft voor een patient, zorgaanbod in zijn algemeen...
Het is haast zo dat verzekeraars bepalen welke zorg noodzakelijk is ipv de mensen die er voor geleerd hebben.
Anyways, ik kan het niet ontdekken wat er nou zoveel beter aan geworden is. Ik zie alleen maar achteruitgang.
Heb je misschien een voorbeeld?
Omdat het ons allemaal aangaat.
-
Jennifer W
-
Barbarella
Re: Omdat het ons allemaal aangaat.
Mee eens.Jennifer W schreef:Meen je dat echt Irene?
Je bent eerlijk waar de eerste persoon die ik tegen kom die de kwaliteit erop voorruit vind gegaan.
Bedoel je misschien qua transgender zorg, daar zou ik mij nog iets bij voor kunnen stellen.
Echter geestelijke gezondheidszorg, gehandicaptenzorg, bejaardenzorg, het is hard hollend achteruit gegaan.
zo wie zo, personeel in de zorg welke steeds minder tijd heeft voor een patient, zorgaanbod in zijn algemeen...
Het is haast zo dat verzekeraars bepalen welke zorg noodzakelijk is ipv de mensen die er voor geleerd hebben.
Anyways, ik kan het niet ontdekken wat er nou zoveel beter aan geworden is. Ik zie alleen maar achteruitgang.
Heb je misschien een voorbeeld?
Barbarella
Na mij de zondvloed!
-
fenna
Een vraag die mij wel eens bezighoudt mbt het zorgstelsel is hoe een commerciële prikkel (er 'moet' winst gemaakt worden) de zorg kan verbeteren.
Commercie is zoveel mogelijk geld maken op zo min mogelijk product of dienst.....
Het zou al veel schelen als zorgverzekeraars verplicht non-profit organisaties moeten zijn. Dan komt er vanzelf wel meer ruimte voor echt goede zorg.
Fenna
Commercie is zoveel mogelijk geld maken op zo min mogelijk product of dienst.....
Het zou al veel schelen als zorgverzekeraars verplicht non-profit organisaties moeten zijn. Dan komt er vanzelf wel meer ruimte voor echt goede zorg.
Fenna
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Dat er op het gebied van de zorg nog veel te verbeteren valt daar kunnen we het snel over eens worden denk ik. Ik heb volgens mij ook nergens geschreven dat dat niet zo is. Ik heb alleen willen aangeven dat het ziekenfonds door veel mensen wordt gezien als: vroeger was alles beter. Ik ben van mening dat de afschaffing van het ziekenfonds een goede zaak is geweest, omdat de zorg onbetaalbaar dreigde te worden. Hele groepen mensen konden vrijwel ongeremd gebruik maken van de zorg zonder dat ze daar noemenswaardig iets aan bij hoefden te dragen. Terwijl hardwerkende mensen, zeker met gezinnen, minder zorg kregen voor bijna onbetaalbare premies. Je weet natuurlijk nooit zeker hoe het gegaan zou zijn als het ziekenfonds niet was afgeschaft, maar ik heb toch een sterk vermoeden dat de gezondheidszorg er slechter voor zou hebben gestaan.
Irene
-
Anon20180501
"Je suis une Labbekak"Hele groepen mensen konden vrijwel ongeremd gebruik maken van de zorg zonder dat ze daar noemenswaardig iets aan bij hoefden te dragen.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
In de officiële betekenis of in de betekenis die Hans de Boer daar deze week aan heeft gegeven?Daniéla schreef:"Je suis une Labbekak"Hele groepen mensen konden vrijwel ongeremd gebruik maken van de zorg zonder dat ze daar noemenswaardig iets aan bij hoefden te dragen.
Irene
-
Anon20180501
Ik kan niet ontkennen dat ik inderdaad moest denken aan 'een Boer' die wat hij niet kent of wil kennen niet te vreten vind.
Zo bevooroordeeld en ongezouten zoals er over minder draagkrachtigen gedacht en gepraat wordt vind IK dan weer niet te eten.
grts Daniéla
Zo bevooroordeeld en ongezouten zoals er over minder draagkrachtigen gedacht en gepraat wordt vind IK dan weer niet te eten.
grts Daniéla
-
Veronica
Ik denk zelf dat het dan zou mee vallen met misbruik maken van de zorg, er zullen altijd mensen zijn die het gaan doen maar geen hele rijen.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
Ik ben wel benieuwd waar je dat uit mijn verhaal hebt gehaald. We hoeven het niet eens te zijn, maar elkaar wederzijds respecteren zou ik wel op prijs stellen.Daniéla schreef:Ik kan niet ontkennen dat ik inderdaad moest denken aan 'een Boer' die wat hij niet kent of wil kennen niet te vreten vind.
grts Daniéla
Irene
-
Anon20180501
Precies, dank je Irene....maar elkaar wederzijds respecteren zou ik wel op prijs stellen.
grts Daniéla