VUmc en de huisarts

Amy

Re: VUmc en de huisarts

Bericht door Amy »

Oh ik had niet verwacht dat je er alleen zou werken, ben er nog nooit geweest.
Ik moet binnenkort medicijnen halen en de apotheek zit daar ook dus dan kan ik wel even langs lopen.

Industrielaan is best lang inderdaad maar lopen lijkt me nog erger.
angelswontdie

Bericht door angelswontdie »

Je bent altijd welkom. :)

Nou, dat valt wel mee hoor. Ik kan makkelijk van mijn huis naar mijn werk lopen (+/- 40 a 50 minuten lopen), maar als ik dat stuk moet fietsen ben ik halverwege al kapot. Ik heb gewoon meer oefening met lopen, dus mijn lichaam is daar beter aan gewend ofzo, denk ik.
Cait

Bericht door Cait »

Even kort door de bocht. Ik ben zelf naar het vu gegaan zonder verwijzing of wat dan ook. Ik belde voor een intake . Daar naast mag je wel uit gaan van de professionaliteit van de huisarts waar je nu bij zit. Niet geschoten is zooiezo altijd mis. Je mag wel vaker van die 2 prencipes uit gaan tijdens het traject . Gewoon naar die huisarts stappen met goede moed. Achteraf zou je altijd nog anders kunnen doen . Daar naast heb je het over geen haast zo van ik moet eerst dit en dat nog doen . Dat blijf je altijd houden dus dat moet je naast je leggen . Ik ben nu even een bitch maar zo is het ...

Caitlyn
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Een nuchtere bitch dan wel te verstaan Caitlyn, met een beetje moed, realisme en eigenzinnigheid kom je vaak nog het verst... ;)

grts Daniéla
Veronica

Bericht door Veronica »

Niet te vergeten dat een huisarts een verwijzing als deze niet mag weigeren.

@Caitlyn, wanneer had jij je dan bij het VU aangemeld? Ik weet dat ik 3 jaar terug ook geen verwijzing nodig had maar tegelijk hoor ik wel steeds vaker dat sinds vorig jaar een verwijzing van een huisarts verplicht is voor gender traject.
Afbeelding
fenna

Bericht door fenna »

zelfs bij mijn 'herintrede' na 2,5 jaar afwezigheid wilde het VUmc graag een verwijzing van de huisarts
Fenna
Djay

Bericht door Djay »

Mocht het je niet lukken met de nieuwe huisarts, bel je verzekering op, heb ik een aantal jaar geleden ook gedaan omdat mijn vorige huisarts mij de juiste behandeling weigerde met mijn knie. Je verzekering heeft een lijst in de computer staan en kunnen je dus huisartsen in je omgeving geven die nog plek hebben. Kan je zelf ook even kijken hoe het je bevalt bijvoorbeeld aan de telefoon.
angelswontdie

Bericht door angelswontdie »

Caitlyn, er is een verschil tussen opbouwend kritiek en beledigingen he. Ik vind je bericht totaal niet bitchy.
Ik snap wel wat je bedoeld, als je ergens bang of nerveus voor bent ga je altijd excuses zoeken om het uit te stellen, maar dat is het niet voor mij. Het is echt meer dat ik de tijd van het genderteam (en het geld van ze verzekering + mijn eigen bijdrage) niet wil verdoen.
Ik heb genoeg verhalen gelezen over mensen die ervan overtuigd zijn dat ze transgender zijn en een jongen/meisje willen zijn en dan aan de hormonen gaan, meer en meer van het 'gewilde' geslacht gaan lijken en dan ineens besluiten dat ze dat toch niet willen.
Ik wil er dus gewoon zeker van zijn dat dat bij mij niet het geval zal zijn.

En Veronica: mijn huisarts weigert wel vaker om verwijzingen te geven. Ik had een keer een verwijzing nodig om naar het GGZ te gaan vanwege een (mogelijke) depressie, hij stuurt me gewoon weg omdat 'mensen tegenwoordig veel te snel het woord depressie in de mond nemen als ze even een dipje hebben'. Hij zei dat het wel over zou gaan.
En een tijdje geleden had ik een verwijzing nodig voor de kno-arts omdat mijn oren steeds dicht gingen zitten en uitspuiten maar een dag of twee hielp en ook die weigerde hij te geven omdat hij ervan overtuigd was dat hij het zelf wel zou kunnen oplossen (door ze opnieuw uit te spuiten, wat natuurlijk weer niet hielp).
Dus of hij mag weigeren of niet, weet ik niet, maar hij doet het wel.

Djay, goede tip. Ik zal het eerst proberen bij dr. Ravenswaaij, maar als hij geen plek meer heeft, zal ik het eens bij de verzekering proberen. Ik wist niet dat dat ook een optie was.
Djay

Bericht door Djay »

Niet geschoten is altijd mis. Ze kunnen je in ieder geval huisartsen in je omgeving geven, soms moet je zelf even bellen met de vraag of ze plek hebben en of ze je nemen ivm je postcode. Had een huisarts hier 5 minuten vandaan die me niet wou nemen vanwege mijn postcode.
Janice

Bericht door Janice »

Ik snap het probleem niet hoor, gewoon langs je huisarts gaan vragen voor die verwijzing, geeft die hem mooi zo, geeft die hem niet opzoek gaan naar een andere en een klacht indienen... daar zit die zelf ook niet op te wachten.