Nieuwe chat! Zie dit topic.

bloedwaarde estradiol

Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Saskia »

Ik heb de waarden gekregen.
Estradiol was voor met hormonen begon 118 en bij de 3 maand controle 793. Was bijna 2x het maximum. Dus gaan ze van 400 uit als maximum.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
yasmin
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 jul 2015, 18:42
Gender: Transgender

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door yasmin »

Ik heb system 50
Is het aan te raden om 2 pleisters te plakken omdat het dan 100 is
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Cait »

Ik had ook waarde 800. Ze hadden vergeten testosteron waarde te metendus die heb ik niet. Vergeet niet dat er ook andere zaken zorgenvoor oestrogeen. Denk aan voedsel maar ook lichaams vet . Stevegere mensen maken meer aan . Vergeet daarbij niet dat de stof ook afgebroken moet worden . Ook daarin bepaald voedsel wat helpt, vooral peulvruchten
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Veronica »

Vandaag heeft de endo eindelijk de waardes verteld (iedere keer werd ik afgewimpeld met dat het goed is).

Estriadol is 168, testo onder 0,5.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sophia
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 nov 2014, 11:28
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Helder

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Sophia »

Ik heb wel eens gehoord dat in de zomer de estradiol waardes lager liggen in combinatie met gebruik van pleisters. Hebben meer mensen die ervaring?
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Madeleine »

Even een schop van een oud topic, hoeveel waarde moet je eigenlijk hechten aan die maximum oestradiol waarde?

Met 2x2mg per dag kom ik namelijk van zijn lang zal zijn levensdagen niet boven de 200 uit, bij 3x2mg zit het ergens tussen de 400 en 680 en over 4x2mg per dag zullen we het niet teveel hebben.... (>900 met negatieve effecten op lever, nieren etc. dikke foei dus).

Nou zit ik dus met twijfel, mijn huisartsen zien weinig problemen in een mijn huidige dosering van 3x2mg, maar volgens de VU is het slecht (en zo ongeveer verkapte langzame zelfmoord)....
Wat is dan wijsheid, mijn verstand volgen wat zegt "doe maar voorzichtig", of mijn gevoel wat zegt "fuck it" in zes jaar tijd heb ik nog niet zo gebalanceerd in mijn lijf gezeten....
Voorlopig doe ik het laatste (wel nog een nieuw gesprek/consult aangevraagd) maar ik ben wel benieuwd naar andere ervaringen met hogere waarden (en vooral wat is nou feitelijk echt het risico?)
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Fay »

Mij interesseert het ook weinig, waardes, en gelukkig professor Den Heijer ook niet alteveel, het is slechts handig als uitgangspunt, hoe je je uiteindelijk voelt, daar gaat het om

Fay
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door diederique »

Madeleine schreef:Even een schop van een oud topic, hoeveel waarde moet je eigenlijk hechten aan die maximum oestradiol waarde?

Met 2x2mg per dag kom ik namelijk van zijn lang zal zijn levensdagen niet boven de 200 uit, bij 3x2mg zit het ergens tussen de 400 en 680 en over 4x2mg per dag zullen we het niet teveel hebben.... (>900 met negatieve effecten op lever, nieren etc. dikke foei dus).

Nou zit ik dus met twijfel, mijn huisartsen zien weinig problemen in een mijn huidige dosering van 3x2mg, maar volgens de VU is het slecht (en zo ongeveer verkapte langzame zelfmoord)....
Wat is dan wijsheid, mijn verstand volgen wat zegt "doe maar voorzichtig", of mijn gevoel wat zegt "fuck it" in zes jaar tijd heb ik nog niet zo gebalanceerd in mijn lijf gezeten....
Voorlopig doe ik het laatste (wel nog een nieuw gesprek/consult aangevraagd) maar ik ben wel benieuwd naar andere ervaringen met hogere waarden (en vooral wat is nou feitelijk echt het risico?)
Ik denk dat het met die grote risico's wel mee valt. VU zit altijd aan de meest veilige grens, de internationale Endocrinologen club (Endocrine Society) zit in de Transgenderguidelines op een richtlijn van 4-8 mg per dag
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door jacqueline »

als ik al die waardes hoor...dan zit het bij mij dus echt niet goed.....ik kom niet verder dan tussen de 50 en 70 estradiol......en ik plak systen100
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door elke »

Madeleine schreef:Even een schop van een oud topic, hoeveel waarde moet je eigenlijk hechten aan die maximum oestradiol waarde?

Met 2x2mg per dag kom ik namelijk van zijn lang zal zijn levensdagen niet boven de 200 uit, bij 3x2mg zit het ergens tussen de 400 en 680 en over 4x2mg per dag zullen we het niet teveel hebben.... (>900 met negatieve effecten op lever, nieren etc. dikke foei dus).

Nou zit ik dus met twijfel, mijn huisartsen zien weinig problemen in een mijn huidige dosering van 3x2mg, maar volgens de VU is het slecht (en zo ongeveer verkapte langzame zelfmoord)....
Wat is dan wijsheid, mijn verstand volgen wat zegt "doe maar voorzichtig", of mijn gevoel wat zegt "fuck it" in zes jaar tijd heb ik nog niet zo gebalanceerd in mijn lijf gezeten....
Voorlopig doe ik het laatste (wel nog een nieuw gesprek/consult aangevraagd) maar ik ben wel benieuwd naar andere ervaringen met hogere waarden (en vooral wat is nou feitelijk echt het risico?)
Sowieso pleisters plakken en geen pillen nemen....boven 50 mcg ontstaat er met pleisters ook n zeker risico...maar omdat ik lage botwaarden heb is meer oestro beter dus neem ik 75 mcg...systen 75.

Bloedwaarde is waarschijnlijk nu rond de 300