Haartransplantatie informatie

Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Yentl »

Joukje schreef:harttransplantatie
Gut, nee toch. Zo erg al. Lol.

Snap je punt. Maar nog meer omdat het heet wordt, gaat jeuken, en irri plekken verorzaakt.
Sweet kiss of goodbey
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Beardelady »

Yentl schreef:
Joukje schreef:harttransplantatie
Gut, nee toch. Zo erg al. Lol.

Snap je punt. Maar nog meer omdat het heet wordt, gaat jeuken, en irri plekken verorzaakt.
Hahaha.. That darn autocorrect!!! Maar toch ff gefixt. :whistle:
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Janice »

Samantha kreeg het wel vergoed, misschien moet je de verzekering het vuur aan de schenen leggen....
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Cait »

Ja, Samantha al "pm'ed " maar geen gehoor:(. Het is meer dat ik ook niet bij wakker worden met vriend, of bij zwemmen etc ik een pruik/haarstuk af moet doen. En ik voel mij dan niet echt. Ik wil niks van mij verbergen/verstoppen. Ik ben een persoon die nogal gekke dingen doet: lees skydiven, duiken, bungy jumpen, feesten etc. Ik wil dan geen rekening houden met een pruik/haarstuk
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Hakuna »

Caitlyn schreef: Ik wil dan geen rekening houden met een pruik/haarstuk

Maar gezien je leeftijd van 25 jaar en huidige haar status (afgaande op je kleine foto van je avatar) vrees ik voordat je 40 jaar bent dat je geen andere keus meer heb dan het dragen van haarwerkjes of pruiken. Een transgender vrouw met een kalende (mannelijke) kruin en inhammen tot achter je oren ziet er ook niet bepaald charmant uit op feestjes, bungy jumpen en skydiven.

Goedkoopste oplossing is... Acceptatie...Maar dat werkt zowel op dit forum alsook op haarweb niet!

IK zit juist met het luxe probleem dat ik mijn heel lang haar moet oprollen en in een knot moet doen voordat ik wil slapen, anders raak ik erin verstrikt als ik mij een paar keer omdraai in bed.
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Cait »

Mijn haar is alleen maar terug gekomen sinds finasteride en nu androcur. Dus ik verwacht zeker niet meer kaalheid. Ook als ik 40 ben verwacht ik geen pruik enzo. Het is meer dat ik vrouwelijkere haarlijn zou willen, hens de transplantatie
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Veronica »

In de meeste gevallen wordt je als je vroeg aan de hrt begint sowieso op z'n vrouwelijk kaal (om het even zo te noemen).

Je slinkt Andro, dus je testosteron wordt onderdrukt, of na een SRS heb je helemaal geen testo, testo produceert DHT en dat zorgt voor kaalheid bij mannen.

Oftewel is de kans erg hoog (95%) dat je gewoon als een vrouw kaal wordt, en dat is op gehele hoofd klein beetje kaal worden en veel minder dan een man, het valt ook niet op erdoor.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Samantha
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jan 2014, 20:50
Gender: Transgender

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Samantha »

Caitlyn schreef:Ja, Samantha al "pm'ed " maar geen gehoor:(. Het is meer dat ik ook niet bij wakker worden met vriend, of bij zwemmen etc ik een pruik/haarstuk af moet doen. En ik voel mij dan niet echt. Ik wil niks van mij verbergen/verstoppen. Ik ben een persoon die nogal gekke dingen doet: lees skydiven, duiken, bungy jumpen, feesten etc. Ik wil dan geen rekening houden met een pruik/haarstuk
Ik heb je een pm gestuurd
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Heleen »

Veronica schreef:In de meeste gevallen wordt je als je vroeg aan de hrt begint sowieso op z'n vrouwelijk kaal (om het even zo te noemen).

Je slinkt Andro, dus je testosteron wordt onderdrukt, of na een SRS heb je helemaal geen testo, testo produceert DHT en dat zorgt voor kaalheid bij mannen.

Oftewel is de kans erg hoog (95%) dat je gewoon als een vrouw kaal wordt, en dat is op gehele hoofd klein beetje kaal worden en veel minder dan een man, het valt ook niet op erdoor.
Na de srs produceer je nog steeds testosteron in de bijnieren. Alleen veel minder. Ook cisgender vrouwen produceren testosteron, in de eierstokken en de bijnieren. Het is dus een misvatting dat je na de srs geen testosteron meer produceert. Natuurlijk bij lange na niet op het niveau van vóór de andro/srs.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Haartransplantatie informatie

Bericht door Anon20190122 »

Vroeg aan de hrt beginnen kan een groot verschil maken ik begon met 18 aan de hrt en had toen zelfs al beginnende inhammen niet erg hinderlijk maar ze waren er wel.
Doordat ik zo vroeg aan de hrt zat is zelfs in de inhammen weer haar gaan groeien en waren na 2 jaar hrt totaal niet meer zichtbaar.
Als je dus nog vroeg genoeg bent kan je als nog door de hrt weer een vrouwelijke haarlijn krijgen.
Plaats reactie