Vertellen dat je trans bent

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
yasmin

Vertellen dat je trans bent

Bericht door yasmin »

Hallo lotgenoten.
Zit tijdje achter tinder gaat heel goed maar heb wel vaak gezecht dat ik trans ben.
Alleen vaak hoor ik van ik heb respect voor je en waneer word je geoperreerd(dan willen ze wel wat beginnen wat ik goed snap)en er zijn ook veel die er geen enkele problemen mee hebben en sommige zijden van ben je echt trans?
Hoe gaan jullie met zulke situaties om reageer en ze ook positief of kan het ook gruwelijk misgaan.
Want mensen beweren dat het lastig is om trans te zijn voor discriminatie enzo ik heb daar gelukkig geen last van maar ben er wel bang voor wat is het ergste wat er kan gebeuren en hoe ga je er mee om
fenna

Re: Vertellen dat je trans bent

Bericht door fenna »

Hallo Yasmin,

Mijn ervaring is dat je terugkrijgt wat je zaait. In het begin vertelde ik het wel een paar keer vrijwel direct, maar het gesprek ging dan gelijk over mijn transitie (en niet meer over iets anders) en mijn leven was meer dan alleen transitie.
Na een paar van die ervaringen heb ik het pas veel later en op een heel terloopse manier verteld. Ook dat resulteerde in het doodvallen van onderwerpen behalve de transitie.

Nu vertel ik het alleen nog aan mensen die serieus kandidaat bed-partner zijn omdat het vanwege de iets afwijkende knoppenkast alleen in de bediening daarvan belangrijk is dat ik een transachtergrond heb. overigens ben ik nu niet meer actief op dating gebied en dat is ook wel net zo rustig ;)

Verder is het in mijn vriendenkring en op mijn werk geen geheim en ook geen enkele issue dat ik een trans achtergrond heb. De gesprekken gaan vrijwel nooit meer over transigheden.

Fenna
yasmin

Bericht door yasmin »

Ik denk ook als ze weten dat je trans bent dat iedereen je kritisch bekijkt terwijl ze niet weten je alles kan doen want als ze het weten denk ik dat ze hebben van o ziet die het of ziet die het
yasmin

Bericht door yasmin »

yasmin schreef:Ik denk ook als ze weten dat je trans bent dat iedereen je kritisch bekijkt terwijl ze niet weten je alles kan doen want als ze het niet weten denk ik dat ze hebben van o ziet die het of ziet die het
yasmin

Bericht door yasmin »

Ik merk wel als ze het niet weten je anders behandelen heb een vriendje gehad die het niet wiste we liepen hand in hand was beschermend naar me toe en toen ik het vertelde later was het over geen ruzie maar anders.
Ik merk ook als ik het via internet vertel dat sommige je gebruiken voor sex
yasmin

Bericht door yasmin »

Anderen hier ervaringen mee
elke

Bericht door elke »

yasmin schreef:Ik merk wel als ze het niet weten je anders behandelen heb een vriendje gehad die het niet wiste we liepen hand in hand was beschermend naar me toe en toen ik het vertelde later was het over geen ruzie maar anders.
Tis moeilijk yasmin. Vervelend dat je dat hebt moeten meemaken. Mannen behandelen ons vaak heel erg bot.
Ik ben eigenlijk altijd open over mn TS-zijn maar ook dan trek je de verkeerde mannen aan... het is ERG lastig.
yasmin

Bericht door yasmin »

elke schreef:
yasmin schreef:Ik merk wel als ze het niet weten je anders behandelen heb een vriendje gehad die het niet wiste we liepen hand in hand was beschermend naar me toe en toen ik het vertelde later was het over geen ruzie maar anders.
klopt dat is idd waar dat is samen met dat mensen het niet begrijpen het moeilijkst.
Soms denk ik van als ik volledig geopereerd ben zwijg ik er over aan niemand vertel ik het maar ze komen er via andere dingen misschien wel achter tis moeilijk

Tis moeilijk yasmin. Vervelend dat je dat hebt moeten meemaken. Mannen behandelen ons vaak heel erg bot.
Ik ben eigenlijk altijd open over mn TS-zijn maar ook dan trek je de verkeerde mannen aan... het is ERG lastig.
yasmin

Bericht door yasmin »

yasmin schreef:
elke schreef:
klopt dat is idd waar dat is samen met dat mensen het niet begrijpen het moeilijkst.
Soms denk ik van als ik volledig geopereerd ben zwijg ik er over aan niemand vertel ik het maar ze komen er via andere dingen misschien wel achter tis moeilijk
elke

Bericht door elke »

yasmin schreef: Soms denk ik van als ik volledig geopereerd ben zwijg ik er over aan niemand vertel ik het maar ze komen er via andere dingen misschien wel achter tis moeilijk
Ja en een geliefde kan en mag je zoiets niet onthouden vind ik.