Veronica schreef:
Ik blijf bij mijn punt, het moet niet over 1 kam ik vind dat de transgender paraplu nu te groot, ik vind dat je queers en transgenders enz. die niet specifiek hun geslacht weten, moet splitsen van transseksuelen.
Laat dan ook de groep transseksuelen gesplitst worden bij de M2F.... alszijnde hetero/lebische... en homo/hetero. Hebben ook niets met elkaar gemeen of van doen.
Net zoals vroeger wel eens werd gedacht... "homsexual transsexual" en "autogynefilie" Er zat wat in dat onderscheid. Ookal mag je dat niet zeggen.
Bij mijn weten is "Vreer" trouwens ook geen werkelijk genderneutrale.
Maar iemand die in het begin koste wat het kost vrouw wilde worden en een SRS wilde... dat viel tegen, kwam erop terug en heeft toen genderneutraliteit als oplossing gevonden voor een te ver doorgeschoten transitie. Vervolgens kun je van je genderneutraliteit een soort politieke levensinvulling maken.
Autogynefilie mag je best zeggen, maar het is een achterhaald idee. In ieder geval wel als het over transseksuelen gaat. Er zijn zeker mannen die op zichzelf vallen/kicken/klaarkomen als ze zichzelf als vrouw zien maar dat vind je meer in de deeltijdhoek, of zoals het spreekwoord zegt: een travestiet geniet, een trans niet. Niet dat ik dat meteen minder vind maar het is een groep waar ik niet bij hoor.
Vreer is door de VU in de tijd dat alles beter was ('vroeger') onder de aanname dat je het hele traject doet of niets, door het VUmc dus door het hele traject heen geleid. Dat ging toen zo, en je durfde niet te zeggen dat je maar het halve traject wilde, want dan werd de hele behandeling gestopt. Maar ik kan het echte verhaal niet voor je vertellen, google op "Vreer Verkerke", dan vind je vast contactgegevens en kun je het zelf vragen. Speculeren over iemand die niet eens op dit forum actief is terwijl je het zo kunt vragen lijkt me niet de bedoeling.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
Niemand kan je uiteindelijk dwingen een srs te ondergaan. Ken ook verhalen van voldoende transgenders die gewoon hormonen kregen zonder operatie ook van zhaar generatie.
Bovendien zit zhij niet weer aan de testo inmiddels?
Niet zomaar bij de VU, vroeger. En als je er voor klaargestoomd wordt heb je uiteindelijk minder inbreng dan je zou willen, dan ga je zelf ook geloven dat je zoiets wilt. Net zoals dat er transen zijn die er heilig van overtuigd zijn dat hun transbesef al vanaf kleutertijd speelt, terwijl dat in werkelijkheid veel later kwam. Het kan heel goed, maar omdat het de norm lijkt te zijn, gaan sommige mensen die niet aan die ogenschijnlijke norm voldoen daadwerkelijk geloven dat het wel zo is.
Maar ik raad je aan het eerst aan Vreer te vragen voor je je oordeel velt. En anders je oordeel ergens te plaatsen waar Vreer zich kan verdedigen. Ook dat is respect.
It's easy
Emma schreef:Niet zomaar bij de VU, vroeger. En als je er voor klaargestoomd wordt heb je uiteindelijk minder inbreng dan je zou willen, dan ga je zelf ook geloven dat je zoiets wilt. Net zoals dat er transen zijn die er heilig van overtuigd zijn dat hun transbesef al vanaf kleutertijd speelt, terwijl dat in werkelijkheid veel later kwam. Het kan heel goed, maar omdat het de norm lijkt te zijn, gaan sommige mensen die niet aan die ogenschijnlijke norm voldoen daadwerkelijk geloven dat het wel zo is.
Maar ik raad je aan het eerst aan Vreer te vragen voor je je oordeel velt. En anders je oordeel ergens te plaatsen waar Vreer zich kan verdedigen. Ook dat is respect.
Ik kon me ook niet verdedigen als trans tov vreer toen zij op tv kwam..en zhij kan zich hier aanmelden. Zhij gedraagt zich immers toch ook als n publiek persoon en lokt die discussie aan en uit.
Ook in mijn tijd werd ik tegengewerkt door de Vu omdat ik geen srs wilde. (Op dat moment) te bizar was dat en heel pijnlijk en onrechtvaardig. Maar je blijft wel zelf verantwoordelijk voor wat je gelooft. Ookal vond ik de opstelling van de VU volstrekt onetisch. Ook meerdere spijtoptanten meegemaakt...zelfs in de wachtkamer.
Maar Vreer heeft jou niet persoonlijk genoemd, en niets staat je in de weg om te zeggen dat wat er op TV voorbij kwam, onzin is, of niet over jou gaat, of wat dan ook. Je maakt het hier persoonlijk door op de situatie van Vreer in te gaan.
Dat Vreer ook mij niet bepaald vertegenwoordigt, is een ander verhaal.
It's easy
Emma schreef:.......of zoals het spreekwoord zegt: een travestiet geniet, een trans niet. Niet dat ik dat meteen minder vind maar het is een groep waar ik niet bij hoor.
Hmmm die had ik nog niet eerder gehoord Emma, heb jij nog meer van dit soort spreekwoorden
vanmiddag nog uitgebreid in Assen over dit programma, de onderwerpen en wat personen in de hoofdrol gesproken en voor mijn gevoel(maar ik kan het wel helemaal mis hebben ), zitten heel veel mensen of misschien wel het meerendeel uit onze doelgroep helemaal niet te wachten op het genderneutrale of de afschaffing van de V of de M en het wordt jammer genoeg nu wel zo gebracht dat dit een algehele wens is uit de transgendergemeenschap.
Ik hoop niet dat dit een boemerangeffect tot gevolg heeft