Nieuwe chat! Zie dit topic.

12 juni sociaal debat op de Hogeschool Leiden

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

12 juni sociaal debat op de Hogeschool Leiden

Bericht door Eva »

Geachte heer/mevrouw,

Op dinsdag 12 juni vindt een sociaal debat plaats op de Hogeschool Leiden onder de naam: ‘Wie komt er nog op voor de minderheden? Zij, wij, jij?
Tweedejaars studenten Maatschappelijk Werk en Dienstverlening verzorgen dit debat naar aanleiding van het project Diversiteit. Diversiteit zal dan ook centraal staan deze avond. Er zal worden ingezoomd op meerdere kwetsbare groepen binnen de Nederlandse samenleving. Aandacht is er voor de volgende groepen: prostituees, homoseksuelen, ex-gedetineerden, ex-prostituees, slachtoffers van mensenhandel, hbo/wo afgestudeerden die geen baan kunnen vinden, homoseksuelen met een kinderwens, adolescente asielzoekers, transgenders en tienermoeders.

Deze avond bestaat uit verschillende elementen zoals een centraal debat, meerdere gastsprekers en verschillende educatieve en interessante activiteiten. Beleid, politiek, verantwoordelijkheid en discriminatie kunnen tijdens het debat aan de orde komen. Het programma begint vanaf 19:00 uur tot 22:00 uur op de Hogeschool Leiden, Zernikedreef 11 te Leiden.
Ten slotte is er een netwerkborrel waar u een hapje en een drankje kan nuttigen.

We hebben ervoor gekozen om drie minderheden te behandelen tijdens het centraal debat.
De andere minderheden zullen een lokaal inrichten waar allerlei informatie te vinden is over de specifieke groep.

Graag nodigen wij u of iemand uit de organisatie uit die als gastspreker zou willen komen spreken over transgenders.
Een spreker krijgt 15 minuten de tijd om wat over de doelgroep trangsgenders te vertellen en deze doelgroep is gepland van 20:15 uur tot 20:30 uur.
Er is voldoende ruimte tussendoor om bijvoorbeeld een kijkje te nemen in de ingerichte lokalen, het debat of voor een drankje.
Dit gaat me beslist niet lukken. Anderzijds hebben we wel positieve herinneringen aan de HS Leiden, vandaar dat ik de oproep hier heb overgenomen. Kandidaten kunnen mij via een PB om de contactgegevens vragen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anne
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2012, 00:18

Re: 12 juni sociaal debat op de Hogeschool Leiden

Bericht door Anne »

Ik val onder drie van de groepen, maar helaas kan ik niet. Ik moet de volgende dag vroeg op voor mijn afspraak bij de PIG!
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: 12 juni sociaal debat op de Hogeschool Leiden

Bericht door Irene_de_Vreede »

Als er echt niemand zich beschikbaar stelt, wil ik wel een poging wagen.
Irene
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: 12 juni sociaal debat op de Hogeschool Leiden

Bericht door Eva »

Dat zou fijn zijn, Irene! Ik zal je een PB sturen met het contactadres.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)