Andere forums?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Andere forums?

Bericht door Emma »

Hier op T-Nederland moet je ook een motivatie invullen op de aanmeldpagina. Voor TSFriends had ik geen zin een veld aan het aanmeldformulier toe te voegen, dus moet je het mailen. Echt anders is het niet. Als je bij de motivatie voor T-NL iets over skippyballen invult wordt je aanmelding ook netjes genegeerd. Wat je ooit hebt ingevuld kun je als het goed is terugvinden op je profielpagina in het gebruikerspaneel.

Verder ben je op TSFriends inderdaad overgelaten aan mijn willekeur en mijn buien als het gaat om het toelatingsbeleid. Hier wordt alleen naar de motivatie gekeken. Maar ik geloof dat het uiteindelijk wel meevalt met mijn buien en willekeur. ;)

Het enige is, als je graag de boel op scherp zet, zit je hier op T-NL beter dan op TSFriends.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Hana

Bericht door Hana »

Inmiddels kom ik hier al een paar jaar om vooral bij te lezen over de ervaringen van anderen aangaande het traject en sinds een jaar ben ik ook langzamerhand wat meer van mijn ervaringen aan het posten.
Daarnaast vind ik het leuk om te merken welke persoonlijkheden zich hier allemaal bevinden inclusief hun voorkeuren, hun eigen interpretaties, hun nukken maar vooral hun energie.

Ik vergelijk het even met de "Wat luister je nu?" draad. Ik ben niet gecharmeerd van veel liedjes die daar worden gepost, maar ik luister ze wel bijna allemaal. Mede omdat mijn voorkeur naar muziek uitgaat qua het uitdrukken van emoties, maar ook vanwege de diversiteit die er wordt gepost. Wat ik leuk vind zal ik verder uitzoeken en misschien op reageren, andere soorten muziek gaan aan me voorbij en zal ik de laatste zijn die zegt dat iets dat iemand mooi of ontroerend vindt "niet mooi is".

Als ik echter in sommige draden kijk dan wordt er bovenop een bepaalde mening of inzicht gesprongen en daar schrik ik soms van. Omdat ik het gevoel heb dat je iemand in hun waarde moet laten (buiten discriminatie e.d.). Als iets niet strookt met jouw mening, dan hoeft er niet op te worden gereageerd, sterker nog, het is vaak slimmer om dat niet te doen. Op zogenaamde troll posts wordt vaak bovenop gesprongen waardoor een draad weer ontaard in een eeuwige discussie en een slotje.
Dit gebeurt op diverse fora, echter omdat de aantal reacties hier vaak wat lager is dan andere fora waar ik me vaker bevindt, wordt elke reactie uitgelicht voor alle bezoekers. De wil om te reageren is dan wellicht wat hoger.

Dit gezegd hebbende, ik kom hier nog steeds met plezier en zie graag een hoge diversiteit aan mensen, want dat geeft een forum kleur :)
Laten we vooral niet al teveel aandacht geven aan de negatieve stukjes en het zal zeker een forum zijn waar nieuwe mensen zich ook welkom voelen!
Afbeelding
Veronica

Bericht door Veronica »

Joukje schreef:
GZ? Is dat anoniem op Facebook?
[/quote]

HAHAHAHA (kon het niet laten)

T-groepen op facebook, nog neit zo lang terug lid van geweest, erg leuk als mensen je persoonlijk aanvallen via FB Messenger omdat ze niks beter te doen hebben en jij als persoon iets zei wat hun woest maakt.

Reden dat ik weg ben van FB groepen, het beste kun je ergens lid van zijn en vooral lezen en soms reageren, maar nog beter gewoon nergens lid van zijn op ten duur, leven draait door en jezelf stressen door een t groep of website is ook 10 keer niks.

Ontwijk T groepen op FB, echt waar het is leuk tot je 1 ding fout doet.

Moest het kwijt.
Afbeelding
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Emma schreef:Hier op T-Nederland moet je ook een motivatie invullen op de aanmeldpagina. Voor TSFriends had ik geen zin een veld aan het aanmeldformulier toe te voegen, dus moet je het mailen. Echt anders is het niet. Als je bij de motivatie voor T-NL iets over skippyballen invult wordt je aanmelding ook netjes genegeerd. Wat je ooit hebt ingevuld kun je als het goed is terugvinden op je profielpagina in het gebruikerspaneel.

Verder ben je op TSFriends inderdaad overgelaten aan mijn willekeur en mijn buien als het gaat om het toelatingsbeleid. Hier wordt alleen naar de motivatie gekeken. Maar ik geloof dat het uiteindelijk wel meevalt met mijn buien en willekeur. ;)

Het enige is, als je graag de boel op scherp zet, zit je hier op T-NL beter dan op TSFriends.
Emma,

Niets ten nadele van TSFriends maar ik schat in dat TSFriends dit forum is minus de perikelen. Dit schat ik mede in door dat TSFriends onder hetzelfde management valt als dit forum.

En voor mij zie ik dan niet echt een pluspunt.. Ik mis dan nog steeds saamhorig-/gezelligheid en ga zo maar door.
Veronica

Bericht door Veronica »

Joukje schreef: Ik mis dan nog steeds saamhorig-/gezelligheid en ga zo maar door.
Saamhorig, ja die T fora's bestaan (niet in NL).

Gezellig? Nope, er is altijd wat alleen niet overal even erg.
Afbeelding
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Joukje,

Nee, de mensen maken het forum. Ik heb daar geen invloed op, en wil dat ook niet hebben. Ik heb er in het begin veel gepost om de boel op gang te helpen maar daar blijft het bij. Er hoeft niet gemodereerd te worden voorlopig, er zijn zelfs geen forumregels.

Maar het is, zoals ik al eerder gezegd heb, niet mijn bedoeling TSFriends hier te gaan promoten. Ik heb er net zo goed belang bij dat het hier een beetje blijft draaien. T-NL heeft een enorme waarde die TSFriends in ieder geval voorlopig niet gaat bereiken. TSFriends heb ik opgezet omdat ik toevallig wist hoe dat moest. Op T-NL ben ik actief omdat graag wil dat dit forum een lang leven beschoren is. Er is hier veel informatie te vinden, ook over hoe verschillend er gedacht wordt over sommige onderwerpen.

Volgens mij heb je inmiddels wel antwoord gekregen op je vraag in je openingspost. Ik laat het er verder bij.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
J1nny

Bericht door J1nny »

Joukje schreef:
Emma schreef:Hier op T-Nederland moet je ook een motivatie invullen op de aanmeldpagina. Voor TSFriends had ik geen zin een veld aan het aanmeldformulier toe te voegen, dus moet je het mailen. Echt anders is het niet. Als je bij de motivatie voor T-NL iets over skippyballen invult wordt je aanmelding ook netjes genegeerd. Wat je ooit hebt ingevuld kun je als het goed is terugvinden op je profielpagina in het gebruikerspaneel.

Emma,

Niets ten nadele van TSFriends maar ik schat in dat TSFriends dit forum is minus de perikelen. Dit schat ik mede in door dat TSFriends onder hetzelfde management valt als dit forum.

En voor mij zie ik dan niet echt een pluspunt.. Ik mis dan nog steeds saamhorig-/gezelligheid en ga zo maar door.
Joukje, dan ga je op zoek naar genderbender. Gaan we dat weer reanimeren.
Tyleet

Bericht door Tyleet »

Joukje schreef:Hoi,

Nogmaals. Ik begrijp dat het er weleens hard aan toe kan gaan. Iedereen hier is van vlees en bloed.. Shit happens.

Maar als ik naar mijzelf kijk, ontbreekt er in dit forum een gevoel van saamhorig-/gezelligheid of een steun in de rug. Het gaat er hier nogal klinisch aan toe. Het forum doet mij dan ook eerder denken aan forum voor de computer hobbyist. Niet qua context maar wel het afstandelijke, het kille.

Zo is het niet alleen GD wat in mijn leven de klok slaat. Het zou prettig zijn geweest als er ook meer dan GD besproken zou worden.. Al is het fashion, iemands laatste gestuntel met make-up, enz., al gaat het over huisdieren.. Iets meer leven in de brouwerij.

Maar dit forum lijkt het niet in zich te hebben en dat vind ik jammer.. Als er dan met enige regelmaat draadjes ontploffen.. Dan blijft er voor mij zeer weinig over.
Bij hoge uitzondering zal ik eens reageren en er is ook een reden waarom ik enkel lees hier.
Dat er hier draadjes ontsporen ligt aan de moderatie en niet aan de draadjes of onderwerpen.
Ik ben jaren geleden zelf moderator geweest op een forum met honderden zo niet meer dan 1000 gebruikers en daar werden de gebruikers aangepakt ipv draadjes te sluiten.
Hier worden draadjes gesloten en de gebruikers worden niet aangepakt en kunnen in een ander draadje gewoon verder gaan.
Bij ons werden gebruikers eerst gewaarschuwd en deze waarschuwing werd genoteerd op een stuk forum niet toegankelijk voor gebruikers. Elke moderator was verplicht deze info te lezen zodat een ieder op de hoogte is.
Ging de gebruiker weer over de scheef dan kreeg hij een ban voor een dag,week,2weken etc en dan een permanente (IP) ban.
Het forum moet je los zien van de gebruikers en een forum moet leven hebben en de gebruikers moeten een forum kunnen gebruiken maar door draadjes te sluiten gaat een forum langzaam dood of word onvriendelijk met onderlinge ruzie's als gevolg.
Dat is voor mij dus de reden enkel hier te lezen of gebruik maken van de info die ik zoek en meng ik mij hier niet in stomme zinloze discussie's die louter ( in mijn ogen ) bestaan uit persoonlijke frustratie's.
Voor gezelligheid ga ik wel naar anders fora's of vind ik wel in mijn eigen leven..........
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Binnen een discussie kan de stemming dermate snel verslechteren dat procedures zoals Tyleet weergeeft niet bruikbaar zijn en direct ingrijpen niet kan worden vermeden. De betreffende gebruiker is gewaarschuwd maar sloeg dit in de wind. Andere forumleden werd verzocht niet langer in de modder te roeren maar gaven hieraan geen gehoor.
Een moderator heeft dan nog maar weinig keus.

Het staat overigens eenieder vrij een alternatief forum in het leven te roepen en daar een voorbeeld te geven van hoe een ideale mod tewerk gaat.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Ik had het draadje graag open gelaten. Maar ook moderators hebben een leven. Het is vakantietijd dus is niet het hele team alert. Hoewel ik afgelopen vakantie gewoon elke dag zeer regelmatig met de iPad op schoot zat om te kijken hoe het forum liep, en Eva net zo.

Bannen doen we zo min mogelijk. Slotjes ook. Maar als na een waarschuwing ergens 's nachts de boel gewoon doorgaat met ontsporen is er weinig keus. Ik wil ook wel een keer naar bed. Ik heb gewoon een baan en ik word 's ochtends net als mijn collega's fris en fruitig achter mijn bureau verwacht. Dan is het ook geen probleem als ik overdag af en toe op het forum kijk en soms wat post. Zoals nu.

Een IP ban is weinig zinvol tegenwoordig. ik heb gemerkt dat ook mijn Ziggo aansluiting regelmatig van IP adres wisselt. Om het maar niet te hebben over wat er gebeurt als ik met de iPad of telefoon wifi-loos ben en bij elke switch van cel naar cel een nieuwe verbinding en dan vaak ook een ander IP adres krijg. Moeten we bij een gebruiker die zich vanaf mobiel misdraagt dan hele /12 blokken van Vodafone, KPN of T-Mobile gaan afsluiten? Lijkt me geen goed plan.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]