mijn excuses als dat niet het geval is!
Tot op enige tijd geleden werd ik knettergek van mezelf tijdens toiletbezoeken... ik vond het niet fijn dat ik niet gewoon kon gaan staan. Het medicine-spoon type vond ik er nogal oncomfortabel uit zien, dus had ik een imitatie-fitz gemaakt (met zo'n nipple in plaats van een medicine spoon). Dat werkte ook niet ideaal. Ik heb hem aangepast, en nu werkt het wel goed, dus het leek me goed om hem met jullie te delen, misschien heeft iemand er wat aan. De "ingredienten" die ik heb gebruikt zijn de volgende:
- Een packer. Ik had zelf al een Archer, maar alle packers werken. Of gewoon geen packer, kan ook.
- Een klein plastic flesje en een kleine speen. Het is belangrijk dat de bovenkant van dat flesje goed in de brede kant van die speen past.
- Een flesje met een pomp. Die pomp gebruik je niet maar ik heb wel het buisje er van gebruikt, en het plastic verbindings-stukje tussen het buisje en de pomp. Kruidvat handgel desinfect is ideaal.
- Een zaagje (voor de harde plastic delen), een schaar, secondelijm van Bison, contactlijm, een schroevendraaier die goed door het buisje past, een aansteker.
Eerst heb ik het buisje (met plastic verbinding aan de pomp) van de pomp afgezaagd. Toen het buisje daar uit getrokken en door de packer gestoken (hoe je dat kunt doen kun je vinden op YouTube. Ik heb gewoon een koude schroevendraaier gebruikt. Met mijn silicone packer ging dat prima). Vervolgens het verbindings-stukje weer aan het buisje gedaan. In het verbindingstukje heb ik zelf nog een klein stukje plastic buis gestoken die vervolgens aan de speen verbonden wordt, maar dat hoeft niet persé. Als je het langer maakt, dan zit de packer minder dicht op je huid, dus de vraag is of je dat wilt.
Hier is het verschil tussen mijn methode en de Fitz: ik heb eerst de bovenkant van het kleine flesje afgezaagd (ik had een vrij stevig flesje). Vervolgens heb ik met die aansteker het stukje plastic fles verwarmd, heel kort maar, zodat het plastic flexibel zou worden. Ik heb het stukje bij beetje gedaan, anders verbrand je je vingers. Zodra het plastic warm is, drukte ik het tegen de tafel zodat het de vorm zou aannemen die het beste bij mijn lichaam past, zonder dat er allerlei gedoe met lekkage zou ontstaan. Toen het de goede vorm had, heb ik dit stukje plastic in de speen geschoven en vastgelijmd (secondelijm). Nu heb je een "ergonomische" speen!
De brede, platte rand om die speen heen heb ik er zelf maar van af geknipt. Of dat handig is voor jou, weet je zelf het beste. Vervolgens heb ik het smalle uiteinde van de speen natuurlijk in het plastic buisje (of in het plastic verbingdingsstukje) gelijmd. Voilá!
Als je vragen hebt of suggesties dan hoor ik het graag