Hollandse Zaken
-
elke
Re: Hollandse Zaken
Mee eens Ilse.
-
Veronica
Psst, niet te hardop zeggen, genoeg mensen die dan meteen boos wordenIlse schreef:zitten heel veel mensen of misschien wel het meerendeel uit onze doelgroep helemaal niet te wachten op het genderneutrale of de afschaffing van de V of de M en het wordt jammer genoeg nu wel zo gebracht dat dit een algehele wens is uit de transgendergemeenschap.
(ben het wel met je eens)
Laatst gewijzigd door Veronica op 13 aug 2015, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Eveliene
Whaa jij hebt lef.Ilse schreef: vanmiddag nog uitgebreid in Assen over dit programma, de onderwerpen en wat personen in de hoofdrol gesproken en voor mijn gevoel(maar ik kan het wel helemaal mis hebben), zitten heel veel mensen of misschien wel het meerendeel uit onze doelgroep helemaal niet te wachten op het genderneutrale of de afschaffing van de V of de M en het wordt jammer genoeg nu wel zo gebracht dat dit een algehele wens is uit de transgendergemeenschap.
Ik hoop niet dat dit een boemerangeffect tot gevolg heeft
Voor dezelfde opmerking ben ik gelukkig uit 3 FB groepen gebanned.
-
Yentl
Dat geeft aan hoe kortzichtig facebook en sommige van haar gebruikers zijn.
Ik heb facebook afgezworen. Bevalt tot nu toe uitmuntend.
Ik heb facebook afgezworen. Bevalt tot nu toe uitmuntend.
Sweet kiss of goodbey
-
Claire
Van mij mogen de V/M weg als dat andere mensen helpt vind ik het prima.
Ik weet wie en wat ik ben en ik hoef dat niet te bewijzen met een v/m in paspoort.
Op rijbewijs staat ook niks vind het prima.
Ik weet wie en wat ik ben en ik hoef dat niet te bewijzen met een v/m in paspoort.
Op rijbewijs staat ook niks vind het prima.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Anon20190712
Ben ik het mee eens Claire...
Maar om een punt te maken naar de maatschappij toe ben ik er toch tegen...Dat sinds kennissen begonnen te vragen en veronderstellen dat ik daar vast heel blij mee zou zijn als 'transgender' aangezien m of v natuurlijk niet helemaal waarheidsgetrouw is. En bedankt. Eigenlijk doet men met deze kwestie alsof het fijn is voor transgenders omdat zij geen man of vrouw zijn...
Terwijl het percentage dat genderqueer/nonbinair etc heel klein is en degene die met dit specifieke punt problemen hebben en hier werkelijk voordelen in ziet waarschijnlijk nog kleiner is.
Wel vind ik dat het niet nodig is om een m of v op je paspoort te hebben. Genoeg andere documenten waar dat ook niet op staat.
Maar om een punt te maken naar de maatschappij toe ben ik er toch tegen...Dat sinds kennissen begonnen te vragen en veronderstellen dat ik daar vast heel blij mee zou zijn als 'transgender' aangezien m of v natuurlijk niet helemaal waarheidsgetrouw is. En bedankt. Eigenlijk doet men met deze kwestie alsof het fijn is voor transgenders omdat zij geen man of vrouw zijn...
Terwijl het percentage dat genderqueer/nonbinair etc heel klein is en degene die met dit specifieke punt problemen hebben en hier werkelijk voordelen in ziet waarschijnlijk nog kleiner is.
Wel vind ik dat het niet nodig is om een m of v op je paspoort te hebben. Genoeg andere documenten waar dat ook niet op staat.
-
Anon20190122
V/F heeft langer gestaan in mijn paspoort dan de m en ik ben er helemaal niet blij mee als dat verdwijnt!
Een praktisch voorbeeld zijn de jaren dat ik internationaal met de vrachtauto reed en zo'n beetje heel Europa heb gezien en het F-je in mijn paspoort me een aardige voorkeursbehandeling heeft opgeleverd.
Een praktisch voorbeeld zijn de jaren dat ik internationaal met de vrachtauto reed en zo'n beetje heel Europa heb gezien en het F-je in mijn paspoort me een aardige voorkeursbehandeling heeft opgeleverd.
-
Ilse
Meen je niet, echt waar?Eveliene schreef: Whaa jij hebt lef.
Voor dezelfde opmerking ben ik gelukkig uit 3 FB groepen gebanned.
Dat kan toch niet waar zijn. Zoiets zou ik wel heel jammer en bekrompen vinden.
Het moet toch mogelijk zijn om hier op een normale, rustige manier over te praten?
Als degenen die jou hierom bannen, hoe kunnen zij dan eigenlijk verwachten dat de rest van het nederlandse publiek hun mening of wens ook gaat of kan respecteren?
Ik heb het in een andere discussie van mij met één persoon die uitgenodigd en behoorlijk aanwezig was in dit programma, ook op die tnn fb-groep gewoon geschreven en zeker niet om iemand te kwetsen, maar iets zegt mij dat die opmerking daar niet goed gevallen is.
ik wilde alleen maar aangeven dat zoals ik het overal een beetje opvang op allerlei sociale media, dat voor de meesten het echt niet hoeft en dat begrijp ik ook wel. Aan de andere kant, net wat Claire en Lucas ook zeggen, daar sluit ik mij ook wel bij aan hoor. Het is voor mij echt niet iets wat absoluut wel of niet moet doorgaan, nee helemaal niet, maar ik probeer alleen te vertellen hoe het geheel nu overkomt, dat het lijkt alsof de afschaffing van deze registratie de wens is van de gehele t-gemeenschap en ook zo overkomt, terwijl dat niet het geval is volgens mijn gevoel.
Een echte inhoudelijke reactie is daar helaas nog niet opgekomen en vind ik jammer.
wel één reactie gehad van iemand, waarvan ik regelmatig positieve dingen zie in die groep, maar het zal hoogstwaarschijnlijk daar ook wel bij blijven.
tot nu toe geen waarschuwing gehad of zo en eerlijk gezegd hoop ik dat ook niet.
Groetjes,
Ilse
Ilse
-
pauline
Ik denk dat velen hier niet een weten of ze m of v zijn.....
dus voor die mensen is een gender neutraal paspoort best handig en dient ook gerespecteerd te worden.
Maar wat maakt het uit of er niets staat of m/v??? je bent gewoon het geslacht wat je bent, daar heb ik geen bevestiging in een paspoort voor nodig hoor...
En wat Lucas schrijft.... alsof je blij moet zijn om transgender genoemd te worden... voor sommigen gaan prat op "kijk mij eens transgender zijn" en gaan in tijdschriften staan etc. of organiseren zelfs bijeenkomsten exclusief voor transen....
Hoe plaats je jezelf buiten de maatschappij?
ik denk dat je ons in 3 groepen kunt delen... vrouwen, mannen en transgenders... je mag zelf bepalen waar je je het beste bij voelt toch?
dus voor die mensen is een gender neutraal paspoort best handig en dient ook gerespecteerd te worden.
Maar wat maakt het uit of er niets staat of m/v??? je bent gewoon het geslacht wat je bent, daar heb ik geen bevestiging in een paspoort voor nodig hoor...
En wat Lucas schrijft.... alsof je blij moet zijn om transgender genoemd te worden... voor sommigen gaan prat op "kijk mij eens transgender zijn" en gaan in tijdschriften staan etc. of organiseren zelfs bijeenkomsten exclusief voor transen....
Hoe plaats je jezelf buiten de maatschappij?
ik denk dat je ons in 3 groepen kunt delen... vrouwen, mannen en transgenders... je mag zelf bepalen waar je je het beste bij voelt toch?
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Gek he? Dat er ook transen zijn die zich niet gedragen alsof je het T-zijn zoveel mogelijk onzichtbaar moet houden. Mensen die het geen probleem vinden om en public duidelijk maken dat het fenomeen niet alleen bestaat, maar ook best besproken mag worden. Misschien zelfs voor velen helemaal geen probleem is.
En verdikkeme nog toe wat is het toch gek dat er zélfs mensen zijn (T-mensen nota bene) die andere mensen helpen achter de gordijnen vandaan te komen en deel te (leren) nemen aan de maatschappij. Gewoon als T!
Gek hoor. Het moet ook vooral niet gekker worden.
Toch...?
En verdikkeme nog toe wat is het toch gek dat er zélfs mensen zijn (T-mensen nota bene) die andere mensen helpen achter de gordijnen vandaan te komen en deel te (leren) nemen aan de maatschappij. Gewoon als T!
Gek hoor. Het moet ook vooral niet gekker worden.
Toch...?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)