Dus dan kom je aan met je paspoort, je voelt je man of vrouw en bent vrouw of man, staat er in je paspoort dat je genderloos bent.pauline schreef:Ik denk dat velen hier niet een weten of ze m of v zijn.....
dus voor die mensen is een gender neutraal paspoort best handig en dient ook gerespecteerd te worden.
Maar wat maakt het uit of er niets staat of m/v??? je bent gewoon het geslacht wat je bent, daar heb ik geen bevestiging in een paspoort voor nodig hoor...
En wat Lucas schrijft.... alsof je blij moet zijn om transgender genoemd te worden... voor sommigen gaan prat op "kijk mij eens transgender zijn" en gaan in tijdschriften staan etc. of organiseren zelfs bijeenkomsten exclusief voor transen....
Hoe plaats je jezelf buiten de maatschappij?
ik denk dat je ons in 3 groepen kunt delen... vrouwen, mannen en transgenders... je mag zelf bepalen waar je je het beste bij voelt toch?
Echter wat niemand ooit bedenkt is wat voor gevolgen het kan hebben, niemand bedenkt dat maar gaat hersenloos op in dat het afgeschaft moet worden, iedereen die ik sprak en die wel een afschaffing wou van geslacht heeft nooit bedacht welke gevolgen dat met zich mee brengt.
En daar sta je dan, je bent man of vrouw en voelt je vrouw of man, er staat geen geslacht in je paspoort en je zal maar Willem of Rachel heten, dan gaan mensen alsnog op basis van iemand z'n naam vanuit welk geslacht je bent...
Maar goed, de laatste keer dat ik (was op T fb groep) iemand op aansprak dat diegene eerst moet nadenken welke gevolgen het kan hebben als je documenten geen geslacht vermelden, kreeg ik een scheldkanonnade... zo kortzichtig zijn sommigen op dat punt.