Herkennen andere transen dit

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
elke

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door elke »

" ik ben van mening " dat ik juist wel heel neutraal en objectief tegen dit onderwerp aankijk en niet met een trans-bril op; zo zijn er nog meer mensen...die zijn ook geen trans...en soms denken ze net als ik....want mensen houden er namelijk toch wel hun eigen gedachten op na...en wat mensen zeggen is niet vaak wat ze werkelijk denken.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Jee.. deze discussie is toch al geweest. Elke geeft haar mening, die mag ze hebben. Zoals iedereen hier. Je kunt het er niet mee eens zijn en het tegen beargumenteren, het aanvechten of niet. Wie de schoen past trekt 'm aan. Bij mij komt haar standpunt over als twee linkerschoenen in de verkeerde maat, nou ja.. dat doet waarschijnlijk niets af aan haar standpunt
Danielle

Bericht door Danielle »

elke schreef:Omdat veel transen mannen zijn die gevangen zitten in een mannenlichaam vanwege doorgeschoten heteroseksueel fetishisme en identificatie met hetgeen begeert wordt...willen zijn/hebben wat je begeert
Ik lees dit ook als iets dat wordt neergezet als een feit in plaats van een mening. Elke stelt hier dat een groot deel van transvrouwen blijkbaar autogynefiel is. Verder zonder enige onderbouwing van dit schijnbare 'feit'.

Bij dit soort gevoelige onderwerpen is het scheiden van meningen en feiten erg belangrijk. Daar komt bij dat ik die obsessie met autogynefilie toch al schadelijk vind. Heeft mij ook geen goed gedaan in mijn transitie en me de nodige onzekerheid opgeleverd.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

En ik las het ook zo. Elke, zou je zo vriendelijk willen zijn je mening de volgende keer ok werkelijk als mening te geven en er voor uit te kijken dat je het niet brengt alsof het een feit is? Er zijn best veel mensen op het forum actief en het is ondoenlijk om bij het lezen met eenieders schrijfstijl rekening te houden. Ik vrees dat het anders nog wel een paar keer uit de hand loopt. Ik weet nu hoe je het bedoelt maar het zou fijn zijn als je dat zelf ook meteen zo neerzet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
J1nny

Bericht door J1nny »

Danielle schreef:
elke schreef:Omdat veel transen mannen zijn die gevangen zitten in een mannenlichaam vanwege doorgeschoten heteroseksueel fetishisme en identificatie met hetgeen begeert wordt...willen zijn/hebben wat je begeert
Ik lees dit ook als iets dat wordt neergezet als een feit in plaats van een mening. Elke stelt hier dat een groot deel van transvrouwen blijkbaar autogynefiel is. Verder zonder enige onderbouwing van dit schijnbare 'feit'.

Bij dit soort gevoelige onderwerpen is het scheiden van meningen en feiten erg belangrijk. Daar komt bij dat ik die obsessie met autogynefilie toch al schadelijk vind. Heeft mij ook geen goed gedaan in mijn transitie en me de nodige onzekerheid opgeleverd.
De reden dat ik al niet reageerde..... :mrgreen:
Anon20180730

ik las het ook als een feit, maar m.i. is het volgens haar mening ook een feit.. (overigens niet verder onderbouwd, anders dan dat een aantal andere mensen er blijkbaar ook zo over denken)
Claire

Bericht door Claire »

Ik moet bekennen dat ik niet eerder van autogynefilie had gehoord.
Toch maar even proberen in te lezen. Begrijp ik goed dat het een theorie is die voornamelijk van Blanchard afkomstig is? Maar inmiddels achterhaald en gezien wordt als negatief en discriminerend voor transgenders?
Waar ik ook nieuwsgierig naar ben. Eelke waarom begin je er zo vaak over?
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Fay

Bericht door Fay »

Kort gezegd, het is een theorie, en die zou waarheden kunnen bevatten, net nog even gelezen en ik denk..ja ok, en nu..wat moet je ermee, hooguit herken je jezelf erin, of niet, en dat is het

Fay
Anon20180730

Fay schreef:Kort gezegd, het is een theorie, en die zou waarheden kunnen bevatten, net nog even gelezen en ik denk..ja ok, en nu..wat moet je ermee, hooguit herken je jezelf erin, of niet, en dat is het

Fay
wellicht zou je kunnen bedenken dat als je hierover twijfelt het gebruik van androcur of andere anti mannelijke hormonen (MtF) iets van een check/lakmoesproef is over de vraag of je autogynefiel bent. Bij gebruik verdwijnt immers min of meer de mogelijke sexuele opwinding welke ontstaat bij het fantaseren over jezelf als vrouw.
Dit laatste ten minste meer dan de veel lastiger te beantwoorden vraag of je autogynefiel bent vanwege je voorkeur voor vrouwen (i.p.v hetero sexuele mannen). Mogelijk kun je ook intensieve gesprekken over de vraag hebben met een gendertherapeut?
Fay

Bericht door Fay »

Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen, ik weet hoe het met me zit ;)

Of ik begrijp jou nu verkeerd en je bedoelt in algemeenheid ;)

Het artikel trekt niet echt een conclusie, het is een theorie waarvan je kan denken, oh zo zit het met mij , of niet, eea verduidelijken voor je

Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 18 aug 2015, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.