update 3

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
rachel

Re: update 3

Bericht door rachel »

mijn psycholoog was heel begripvol en wou dat ik direct geholpen kon worden daardoor kreeg ik ze allebij daar ben ik heel blij om
Xtina

Bericht door Xtina »

Janice schreef: Nee hoor Emma, ik ken een trans die recentelijk ffs heeft ondergaan in het VU wat wel vergoed werd. Ik denk dat ik maar eens een brief naar mijn verzekering moet schrijven en kijken wat daar uit komt.

Vandaag heb ik ff gebeld met me zorgverzekeraar, die zegt dat ffs vergoed wordt mits ze van het genderteam groen licht krijgen!
Ik heb vaker aangegeven bij de psychologische gesprekken, dat dat wel iets is wat ik overweeg. Volgens mijn psycholoog
ben ik echt wel passable! Maar het blijkt nu dat er een " uiterlijke kenmerken lijst" is die ingevuld moet worden door meerdere
leden van het genderteam en aan de hand daarvan wordt er besloten of ze daar groen licht voor geven.

Ik mag maandag terugbellen dan gaan ze kijken op welk termijn dit gerealisseerd kan worden!

Is er iemand op het forum, die dit process heeft ondergaan? en die weet hoelang zoiets kan duren?
i'm not a girl, not yet a woman - Britney Spears
Janice

Bericht door Janice »

Ik weet nu al dat dat proces voor mij geen zin heeft omdat ik volgens het merendeel en ik denk ook zeker voor het genderteam gewoon passabel ben.
anneduelle

Bericht door anneduelle »

Bij mij heeft de KNO arts van het Gelre Ziekenhuis toestemming gevraagd aan de zorgverzekeraar. Het ging daarbij om de neus rigoureus aan te passen. De toezegging was er binnen een week en de operatie na een week of drie.
Xtina

Bericht door Xtina »

anneduelle schreef:Bij mij heeft de KNO arts van het Gelre Ziekenhuis toestemming gevraagd aan de zorgverzekeraar. Het ging daarbij om de neus rigoureus aan te passen. De toezegging was er binnen een week en de operatie na een week of drie.
Anneduelle, wat gaf de KNO arts aan als reden voor het ingreep? Meestal moet dat, als het via de KNO arts gaat, een medische reden hebben toch?!
anneduelle

update 3

Bericht door anneduelle »

Bij logopedie (wat voor mij trouwens geen oplossing bood) kwam men erachter dat mijn neustussenschot scheef stond en ik daardoor nasaal klonk. De KNO arts heeft gelijk toestemming gevraagd de neus meer vrouwelijk te maken. Dat was wonderwel goed, al gold het eigen risico wel.
Xtina

Bericht door Xtina »

Hey hey,

Ik had afgelopen vrijdag mn eerste twee gesprekken bij VU!
De eerste gesprek ging niet zo vlot, en ik had ook het gevoel dat zij gewoon snel
verder wilde met haar werk ofzo, stelde geen vragen en klonk niet echt overtuigd!

Mijn tweede gesprek ging daarentegen heel goed, heb zeker 40 min met die mevrouw gekletst
en zij was het wel met mij eens op vele punten! Zij zei tegen mij, heb je nog een ander gesprek vandaag?
ik zeg nee, dat ik pas 03 september weer moet komen voor gesprek met psycholoog en eventueel behandelend arts!
Ik zei tegen haar dat ik het allemaal heel subjectief vind; ik hoor constant " oh , maar je ziet er al zo vrouwelijk uit"
maar wat ik zie in de spiegel is toch net anders, en ik moet met mijzelf leven! Toen zei ze; nou als je goedkeuring van je zorgverzekeraar hebt, hoef je je geen zorgen te maken, dan komt het allemaal goed!

Nou wil ik niet te vroeg juichen maar dat klinkt toch als een bevestiging? !

xx
Janice

Bericht door Janice »

Ik begrijp het niet zo goed, je eerste 2 gesprekken? Bedoel je daarmee je intake en je eerste diagnostisch gesprek? of gesprekken FFS gerelateerd?
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Intake bestaat uit een tweetal gesprekken en vragenlijsten invullen .....
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Veronica

Bericht door Veronica »

Ow? Ik had er maar 1 gesprek en vragenlijsten bij diezelfde afspraak destijds...
Afbeelding