Nieuwe chat! Zie dit topic.

Interne emanciptatie

Pas ik nou in een hokje of niet?
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Silvia_weg »

EvaVanA schreef:Moslimmannen kijken anders naar vrouwen dan hun westerse seksegenoten, hahaha.
Wel een dapper experiment van Froukje!
Vindt je niet dat je zo een hele bevolkingsgroep over 1 kam scheert?
Ik meen dat daar onlangs iemand voor gebanned is.

Lijkt me niet verstandig dat jij het dan nog even dunnetjes overdoet... kan je mogelijk een ban opleveren.
Ik waarschuw je maar even :)
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Joyce »

Arike schreef:
Jacinda schreef:Echt wel een duidelijk verhaal, maar ik begrijp niet waarom je in hemelsnaam wereldkundig moet maken dat je transseksueel bent.
Nou ja... bijvoorbeeld...
Je gaat het ziekenhuis in voor je SRS... Wat zeg je dan tegen je omgeving??
Zeg je dan dat je transseksueel bent... of lieg je er maar wat op los...? :roll:

SRS is wel rijkelijk laat, daarvoor heb je volgens schema al in de RLE fase gezeten. Ik wil helemaal niet zeggen dat je er los moet liegen, zelfs integendeel.
Alleen stel ik dat je moet wachten tot je "wat verder staande omgeving" je vragen gaat stellen, want dan zijn ze toe om informatie te verwerken.

Het zelfde als seksuele voorlichting bij je kinderen, dit hebben wij ook altijd beantwoord op moment van vragen en dat begon al bij 4 jaar. Je vertelt dan wat ze kunnen begrijpen
en als resultaat dat ze door de jaren heen er altijd goed mee om zijn gegaan.
Een best wel ingrijpende en ongevraagde dosis informatie werp bij de ontvanger weerstand op en vaak kunnen ze er op dat moment niet mee omgaan.

Dit alles natuurlijk in tegenstelling tot je directe omgeving, maar ik zie een internet informatie toch over het algemeen als een indirecte omgeving.
marlies
Gast

Re: Interne emanciptatie

Bericht door marlies »

Silvia schreef: Zou dat niet komen door oa de media en het grote aantal transseksuelen in Nederland waarbij het totaalplaatje niet helemaal klopt?
Er ontstaat in de samenleving een verwarrend beeld als een in alle opzichten mannelijk overkomende vrouw, hakken van 12 cm gaat dragen. Iets wat in de T wereld veelvuldig voorkomt. Maar daarbuiten dus niet.
Bij bio-lesbische vrouwen zie je regelmatig ook wel mannelijk gedrag en mannelijke hobbies en interesses, maar ik heb nog nooit van een lesbische vrouw gehoord die in haar vrije tijd laklaarzen en lingerie draagt omdat ze daar opgewonden van wordt.

Ik denk dat mensen dat niet begrijpen en dan automatisch gaan denken dat transseksuelen wel mannen MOETEN zijn. Want dergelijk gedrag zijn ze simpelweg gewoon van vrouwen niet gewend.

Als je je als transseksuele vrouw als een man gedraagt, dan kun je moeilijk verwachten dat mensen je als een vrouw gaan zien.

Wel erg sneu voor degenen die wel gewoon een vrouwelijk karakter hebben. Want die krijgen uiteindelijk met deze vooroordelen te maken. Maar dan heb je het over aantallen die je niet eens op 1 hand kunt tellen...lijkt het soms wel.
Hopelijk ligt het aan mijn interpretatie maar hier schijnt toch wel een beetje "De meeste transen zijn geen echte vrouwen, maar ik wel hoor!" doorheen. En dat is iets waar ik een beetje een nare smaak van in mijn mond krijg.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Aster »

Jacinda schreef:Een bio vrouw / en of man gaat toch ook niet vertellen dat zij / hij vrouw cq man is.
Vergis je niet. Er zijn wel degelijk bio vrouwen die regelmatig 'uit moeten leggen' GÉÉN TS te zijn MAAR een bio vrouw. Vaak genoeg tegengekomen en ja, ik ken ze persoonlijk.

Bij bio jongens komt dat ook voor. Andrej Persjicz oid, die moet ook in ieder interview uitleggen dat ie géén TS is EN ook niet wordt.
Zoals je zelf al memoreert, bij een vrouw waar de borst is afgezet is dat nog een vrouw?


Transen die zichzelf 'vergelijken' met bio vrouwelijke baarmoederhals/eierstok/borstkankerpatienten...daar krijg ik altijd een hele nare smaak in mijn mond van.
Bot, ongevoelig en totaal ongepast.
Teweten dat zo'n bio vrouw door een kankerhel is gegaan en daardoor haar baarmoeder/eierstokken enz kwijt geraakt is waarmee ze geboren is itt tot een TS.
Laatst gewijzigd door Aster op 09 jun 2012, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Aster »

marlies schreef:
Silvia schreef: Zou dat niet komen door oa de media en het grote aantal transseksuelen in Nederland waarbij het totaalplaatje niet helemaal klopt?
Er ontstaat in de samenleving een verwarrend beeld als een in alle opzichten mannelijk overkomende vrouw, hakken van 12 cm gaat dragen. Iets wat in de T wereld veelvuldig voorkomt. Maar daarbuiten dus niet.
Bij bio-lesbische vrouwen zie je regelmatig ook wel mannelijk gedrag en mannelijke hobbies en interesses, maar ik heb nog nooit van een lesbische vrouw gehoord die in haar vrije tijd laklaarzen en lingerie draagt omdat ze daar opgewonden van wordt.

Ik denk dat mensen dat niet begrijpen en dan automatisch gaan denken dat transseksuelen wel mannen MOETEN zijn. Want dergelijk gedrag zijn ze simpelweg gewoon van vrouwen niet gewend.

Als je je als transseksuele vrouw als een man gedraagt, dan kun je moeilijk verwachten dat mensen je als een vrouw gaan zien.

Wel erg sneu voor degenen die wel gewoon een vrouwelijk karakter hebben. Want die krijgen uiteindelijk met deze vooroordelen te maken. Maar dan heb je het over aantallen die je niet eens op 1 hand kunt tellen...lijkt het soms wel.
Hopelijk ligt het aan mijn interpretatie maar hier schijnt toch wel een beetje "De meeste transen zijn geen echte vrouwen, maar ik wel hoor!" doorheen. En dat is iets waar ik een beetje een nare smaak van in mijn mond krijg.

Dat is toch gewoon waar? In het dagelijks leven dan, maar op T fora uiteraard helemaal niet?

Ik kwam en kom ook wel es transen tegen waarbij ik alle zeilen bij moest zetten om die in vrouwelijke vorm aan te blijven spreken.

En dan ben ik volledig 'ingeseind' in de TS wereld, wat de gemiddelde 'gewone mens' niet is.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Raisa »

Aster schreef:Dat is toch gewoon waar? In het dagelijks leven dan, maar op T fora uiteraard helemaal niet?
En dan ben ik volledig 'ingeseind' in de TS wereld, wat de gemiddelde 'gewone mens' niet is.
Aster, ik denk dat het tijd is dat je ophoudt met het maken van dergelijke ongefundeerde aannames over andere mensen die je niet kent. Mij heb je ook onder het groepje "mannelijke transvrouwen die vroeger een succesvol mannelijk leven hadden" geschaard terwijl je nog niet eens een glimps van mij als persoon hebt opgevangen.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Aster »

Raisa schreef:
Aster schreef:Dat is toch gewoon waar? In het dagelijks leven dan, maar op T fora uiteraard helemaal niet?
En dan ben ik volledig 'ingeseind' in de TS wereld, wat de gemiddelde 'gewone mens' niet is.
Aster, ik denk dat het tijd is dat je ophoudt met het maken van dergelijke ongefundeerde aannames over andere mensen die je niet kent. Mij heb je ook onder het groepje "mannelijke transvrouwen die vroeger een succesvol mannelijk leven hadden" geschaard terwijl je nog niet eens een glimps van mij als persoon hebt opgevangen.
Nergens om hoor, en geen zin om het desbetreffende postje van je op te diepen....maar je schreef es zelf dat je liever niet naar de vrouwengroep meer gaat omdat je de deelneemsters te mannelijk, onpassabel, te oud enzenz vond.

Tot zover jouw gefundeerde 'aanname' en niet 'toepasselijk' geknipt in een quote waarvan de helft weggelaten is.

<Ik kwam en kom ook wel es transen tegen waarbij ik alle zeilen bij moest zetten om die in vrouwelijke vorm aan te blijven spreken.>

In real life that is.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Raisa »

Aster schreef:Nergens om hoor, en geen zin om het desbetreffende postje van je op te diepen....maar je schreef es zelf dat je liever niet naar de vrouwengroep meer gaat omdat je de deelneemsters te mannelijk, onpassabel, te oud enzenz vond.
Dat is quotemining, Aster en siert je niet. Tevens stuur je ons in een discussie die verder offtopic gaat.
1) Ik schreef niet dat alle personen op de vrouwengroep zo zijn, slechts een vast kliekje.
2) Met mannen die zich zo gedragen ga ik ook niet om. Het feit dat ze trans zijn is op dit punt irrelevant.
3) Dat kliekje op de vrouwengroep is niet bepaald het gemiddelde van de gehele transpopulatie.

Hierbij laat ik het.
Laatst gewijzigd door Raisa op 09 jun 2012, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Merel77 »

:ugeek:
Laatst gewijzigd door Merel77 op 09 jun 2012, 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Aster »

Raisa schreef:
Aster schreef:Nergens om hoor, en geen zin om het desbetreffende postje van je op te diepen....maar je schreef es zelf dat je liever niet naar de vrouwengroep meer gaat omdat je de deelneemsters te mannelijk, onpassabel, te oud enzenz vond.
Dat is quotemining, Aster en siert je niet. Tevens stuur je ons in een discussie die verder offtopic gaat.
1) Ik schreef niet dat alle personen op de vrouwengroep zo zijn, slechts een vast groepje.
2) Dat groepje op de vrouwengroep is niet bepaald het gemiddelde van de gehele transpopulatie.

Hierbij laat ik het.
Je bent me te drammerig Raisa. Op de vijandenlijst dan maar ;-)