The Danish girl
-
Jannet V
Re: The Danish girl
De trailer is hoopvol, we gaan het zien. Het beroep heet niet voor niets acteur. Hilary Swank heeft in "Boys don't cry" mij ook volledig overtuigd. Ze was geknipt voor de rol.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik vind het raar dat je een film, let wel we hebben het hier over een film, niet gaat kijken omdat de hoofdrolspeler niet een "echte" is. Kijk je dan ook niet naar Pirates of the Caribean omdat Johny Depp geen echte piraat is?Claire schreef:Hieronder heb ik de trailer gezet van de Danish girl.
Er is online al veel discussie over omdat de trans karakter gespeeld word door bio man.
Wat vinden jullie daarvan?
Ga je kijken?
Mijn mening ik vind het niet ok dat ze hier een bio man voor nemen.
Hier hadden ze een trans acteur voor moeten nemen.
Ik ga dus niet kijken.
En laten we wel zijn, als er geen geld verdiend mag worden aan een film, zal er nooit een film uitgebracht worden. De ene keer is het een succes, de andere keer een flop.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Claire
Vind ik niet echt een vergelijking.
Wanneer deze klaar is gaan ze een film maken over Mandela ik heb gelezen dat ze Mel Gibson hebben gevraagd voor de rol van Mandela...
Wanneer deze klaar is gaan ze een film maken over Mandela ik heb gelezen dat ze Mel Gibson hebben gevraagd voor de rol van Mandela...
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Ylse
And your point being?Claire schreef:Vind ik niet echt een vergelijking.
Ik bedoel, ga je die film dan ook niet kijken? Want ik kan me voorstellen dat de hele gekleurde Zuid Afrikaanse gemeenschap hier over gaat vallen omdat er geen "echte" vrijheidsstrijder voor gebruikt idie 25 jaar op Robbeneiland heeft doorgebracht.
Mijn devies, geniet van het leven en van wat je transitie je heeft gebracht. Ik vind het leven een stuk mooier nu.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Claire
Dus jij zou het geen probleem vinden als ze een blanke zouden nemen die dan gesminkt moet worden??
Heeft natuurlijk niks te maken met genieten van transitie en het leven.
Ik vind het gewoon niet correct en heel jammer dat een al gemarginaliseerde groep mensen geen kans krijgt om aan deze film mee te werken.
Heeft natuurlijk niks te maken met genieten van transitie en het leven.
Ik vind het gewoon niet correct en heel jammer dat een al gemarginaliseerde groep mensen geen kans krijgt om aan deze film mee te werken.
dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Ylse
Beste Claire,
volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. Je weet niet of het productieteam geprobeerd heeft om een goede transgender te vinden voor de hoofdrol van The Danish Girl. Ik neem maar even aan dat dat een aanname van jou is. Het kan natuurlijk zomaar zijn dat ze wel op zoek geweest zijn maar niet een geschikte kandidaat hebben gevonden. Overigens kan het ook nog zo zijn dat ze misschien wel een kandidaat hadden maar dat die niet kon, wou of geen zin had.
Verder neem je aan dat de film over Nelson Mandela een waarheidsgetrouwe weergave is van zijn leven. Wellicht is het een volledig vrije interpretatie van zijn leven, weergegeven in een totaal andere setting. Iets met artistieke vrijheid. Nu acht ik die kans met Mel Gibson ook niet zo groot maar toch.
Overigens had ik de trailer nog niet bekeken tot zojuist en ik moet zeggen, ik wil de film wel zien want zelf de trailer bracht mij en mijn vriendin tot tranen.
volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. Je weet niet of het productieteam geprobeerd heeft om een goede transgender te vinden voor de hoofdrol van The Danish Girl. Ik neem maar even aan dat dat een aanname van jou is. Het kan natuurlijk zomaar zijn dat ze wel op zoek geweest zijn maar niet een geschikte kandidaat hebben gevonden. Overigens kan het ook nog zo zijn dat ze misschien wel een kandidaat hadden maar dat die niet kon, wou of geen zin had.
Verder neem je aan dat de film over Nelson Mandela een waarheidsgetrouwe weergave is van zijn leven. Wellicht is het een volledig vrije interpretatie van zijn leven, weergegeven in een totaal andere setting. Iets met artistieke vrijheid. Nu acht ik die kans met Mel Gibson ook niet zo groot maar toch.
Overigens had ik de trailer nog niet bekeken tot zojuist en ik moet zeggen, ik wil de film wel zien want zelf de trailer bracht mij en mijn vriendin tot tranen.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Claire
Nope Ylse doe ik niet.
Kijk maar eens op facebook pagina van Shadi Petosky.
Ze kan het veel beter verwoorden dan ik.
Perfect line "nothing about us without us"
Kijk maar eens op facebook pagina van Shadi Petosky.
Ze kan het veel beter verwoorden dan ik.
Perfect line "nothing about us without us"
dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Ylse
Dan verschillen wij daarover van mening, dat is niet erg.
Ik heb een artikel gelezen op haar facebook pagina en snap best wat ze bedoeld. Mijn punt is meer van, als er een film komt die een bepaald onderwerp aansnijd, hoeft dat niet perse met een ervaringsdeskundige in die rol. Als je in de media aandacht die eromheen zit maar mensen hebt die het wel uit kunnen leggen vanuit hun ervaring. Waarbij dan ook nog opgemerkt moet worden dat het dan wel hun ervaring is en niet van de eerstvolgende andere persoon die als ervaringsdeskundige aangemerkt kan worden. Mooi zou ook zijn als er bij het maken van een film over een bepaald onderwerp "deskundigen" geraadpleegd worden, maar ook hier geldt weer dat het dan hun deskundigheid is en die van een ander kan wel een geheel andere mening zijn toegedaan.
Overigens heb ik mijn eerste reactie hierover ook wat scherper gesteld om een discussie uit te lokken. No hard feelings. Ik vind alleen de stelling dat omdat de hoofdrolspeler geen transgender is, kan hij de rol niet goed weergeven en dus ga ik de film niet kijken wat kort door de bocht.
Ik heb een artikel gelezen op haar facebook pagina en snap best wat ze bedoeld. Mijn punt is meer van, als er een film komt die een bepaald onderwerp aansnijd, hoeft dat niet perse met een ervaringsdeskundige in die rol. Als je in de media aandacht die eromheen zit maar mensen hebt die het wel uit kunnen leggen vanuit hun ervaring. Waarbij dan ook nog opgemerkt moet worden dat het dan wel hun ervaring is en niet van de eerstvolgende andere persoon die als ervaringsdeskundige aangemerkt kan worden. Mooi zou ook zijn als er bij het maken van een film over een bepaald onderwerp "deskundigen" geraadpleegd worden, maar ook hier geldt weer dat het dan hun deskundigheid is en die van een ander kan wel een geheel andere mening zijn toegedaan.
Overigens heb ik mijn eerste reactie hierover ook wat scherper gesteld om een discussie uit te lokken. No hard feelings. Ik vind alleen de stelling dat omdat de hoofdrolspeler geen transgender is, kan hij de rol niet goed weergeven en dus ga ik de film niet kijken wat kort door de bocht.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
NaomiClareNL
Hier een artikel waarin de regisseur zijn visie geeft op het probleem van zo weinig transgender acteurs en actrices,zonder direkt in te gaan op de vraag waarom een cisgender man als hoofdpersoon.
klik
Gaat dus nog wel even duren voordat we dit punt voorbij zijn. De enige manier om druk uit te oefenen is om projekten die wel hun best doen om trans mensen te casten in een rol, of dat nu als trans of cis is maakt niet uit, te ondersteunen met je geld. Waar die criteria liggen zal voor ieder van ons anders uitpakken.
Blijf ik nog wel zitten met het feit dat ik liever niet een witte man een rol zie spelen 'based on the true story of x' waarbij x een niet witte man is. Het is voor mij gewoon niet hetzelfde. Hoe goed een Mel Gibson of Tom Cruise Nelson Mandela bijvoorbeeld zou kunnen spelen, een Afro-Amerikaanse akteur als Morgen Freeman bijvoorbeeld zal voor mij vele malen geloofwaardiger zijn. Ik ben erg voor veel meer diversiteit in de filmwereld maar dat is mijn persoonlijke mening.
Overigens
a) wil ik niet weten hoeveel meer tijd nodig was bij de make up voor Lili dan voor Einar.
b) waarom heeft die Redmayne, zoals zoveel mannen, zulke mooie, ja zeg maar vrouwelijke, lippen net als zoveel mannen en ik totaal niets?
Ik weet het, genetica en zo, mijn moeder en vader hebben ook amper lippen boehoehoe :crying-yellow: :crying-yellow: :crying-yellow: maar het zou toch net even meer helpen met 'passing' en acceptatie...
klik
Gaat dus nog wel even duren voordat we dit punt voorbij zijn. De enige manier om druk uit te oefenen is om projekten die wel hun best doen om trans mensen te casten in een rol, of dat nu als trans of cis is maakt niet uit, te ondersteunen met je geld. Waar die criteria liggen zal voor ieder van ons anders uitpakken.
Blijf ik nog wel zitten met het feit dat ik liever niet een witte man een rol zie spelen 'based on the true story of x' waarbij x een niet witte man is. Het is voor mij gewoon niet hetzelfde. Hoe goed een Mel Gibson of Tom Cruise Nelson Mandela bijvoorbeeld zou kunnen spelen, een Afro-Amerikaanse akteur als Morgen Freeman bijvoorbeeld zal voor mij vele malen geloofwaardiger zijn. Ik ben erg voor veel meer diversiteit in de filmwereld maar dat is mijn persoonlijke mening.
Overigens
a) wil ik niet weten hoeveel meer tijd nodig was bij de make up voor Lili dan voor Einar.
b) waarom heeft die Redmayne, zoals zoveel mannen, zulke mooie, ja zeg maar vrouwelijke, lippen net als zoveel mannen en ik totaal niets?
Ik weet het, genetica en zo, mijn moeder en vader hebben ook amper lippen boehoehoe :crying-yellow: :crying-yellow: :crying-yellow: maar het zou toch net even meer helpen met 'passing' en acceptatie...
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
Amy
In dat artikel wat NaomiClare linkt staat dat de hoofdpersoon tweederde van de tijd als man in beeld is. Lijkt me best moeilijk om een trans actrice te vinden die dat wil doen. De keuze voor een man om die rol te vervullen lijkt me dan ook makkelijker.