The Danish girl
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: The Danish girl
Ik zou het niet eens kunnen, denk ik. Zelfs niet als mijn 'oude ik'. Maar acteren is dan ook niet mijn beroep...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Bailey
ik vind het jammer dat ze niet een transgender hebben gecast voor deze rol maar ik kan er niet boos om zijn. Eddie Redmayne is zo'n sexy man en in de trailer is hij prachtig
. Ik vertrouw erop dat het helemaal goed komt met de film.
-
Rianne62
Deze film ga ik op zeker in de bioscoop kijken. Samen met mijn vrouw en hopelijk willen de (oudste) kinderen ook mee.
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
"Transvrouw in de blender en meer"
-
Danielle
Ik moet een beetje denken aan de herrie die er rond de film Memoirs of a Geisha was. Er werd geklaagd dat de film niet door Japanse actrices is gespeeld maar door vrouwen van andere Aziatische afkomst. Volgens de regisseur waren er gewoon geen Japanse actrices bij de casting bureaus / die zich meldden op de oproepen. (Overigens: als je meer wilt weten over Geisha: lees dan de autobiografie van Minako Iwasaki zelf, die schreef ze in reactie op het boek van Arthur Golden omdat hij de waarheid zoveel geweld aandeed).
Gisteren zag ik de trailer voor The Danish Girl voor het eerst. Zo raar dat ze een man hebben gecast voor de titelrol vind ik nu ook weer niet. Ja, het zou goed zijn voor de transemancipatie als een transkarakter ook wordt gespeeld door een transpersoon. Maar dan moet je wel een trans-actrice vinden die past in de rol én die een belangrijk deel van de film haar mannelijke zelf te portretteren. Ze moet dan ook nog even voor de hele wereld uit de kast dat ze trans is. Én ze moet nog een mannelijk genoeg voorkomen hebben om te overtuigen dat het een pre-transitie transvrouw is, dus nog niet teveel vervrouwelijkt door hormonen (en volgens mij waren ze in de jaren '20 nog niet zover met HRT). Ik vraag me af hoeveel er te vinden zijn die aan deze punten voldoen. Het is niet voor niets dat Laverne Cox soms samenwerkt met haar tweelingbroer die haar 'vorig leven' vertolkt in Orange is the new black.
In dit geval vind ik de keus voor een cisman als acteur voor een transrol prima te begrijpen en te verdedigen. Dit is iets wat je echt per geval moet bekijken, waarbij ik uitga dat een acteur die het dichtste bij de rol staat in de regel de beste is.
Gisteren zag ik de trailer voor The Danish Girl voor het eerst. Zo raar dat ze een man hebben gecast voor de titelrol vind ik nu ook weer niet. Ja, het zou goed zijn voor de transemancipatie als een transkarakter ook wordt gespeeld door een transpersoon. Maar dan moet je wel een trans-actrice vinden die past in de rol én die een belangrijk deel van de film haar mannelijke zelf te portretteren. Ze moet dan ook nog even voor de hele wereld uit de kast dat ze trans is. Én ze moet nog een mannelijk genoeg voorkomen hebben om te overtuigen dat het een pre-transitie transvrouw is, dus nog niet teveel vervrouwelijkt door hormonen (en volgens mij waren ze in de jaren '20 nog niet zover met HRT). Ik vraag me af hoeveel er te vinden zijn die aan deze punten voldoen. Het is niet voor niets dat Laverne Cox soms samenwerkt met haar tweelingbroer die haar 'vorig leven' vertolkt in Orange is the new black.
In dit geval vind ik de keus voor een cisman als acteur voor een transrol prima te begrijpen en te verdedigen. Dit is iets wat je echt per geval moet bekijken, waarbij ik uitga dat een acteur die het dichtste bij de rol staat in de regel de beste is.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Claire
Danish Girl director Tom Hooper: film industry has 'problem' with transgender actors
Director of film starring Eddie Redmayne, about Danish transgender pioneer Lili Elbe, says that ‘access to roles’ is key to progress
http://www.theguardian.com/film/2015/se ... ors-venice
Director of film starring Eddie Redmayne, about Danish transgender pioneer Lili Elbe, says that ‘access to roles’ is key to progress
http://www.theguardian.com/film/2015/se ... ors-venice
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Lise
Als ik de trailer zie, had ik het denk ik stiekem zelfs wel raar gevonden als ze een trans-persoon hadden gecast. Het verhaal gaat toch over iemand die volledig leeft als man en gedurende de film zichzelf ontdekt? Dat zet je toch niet een trans neer die die stap al gezet heeft? Het lijkt me een logische keuze eerlijk gezegd.
Een paar maanden geleden was er een Finse film in de bioscoop over een post-op vrouw. Zij werd gespeeld door een biologische vrouw: dat vond ik veel vreemder.
Een paar maanden geleden was er een Finse film in de bioscoop over een post-op vrouw. Zij werd gespeeld door een biologische vrouw: dat vond ik veel vreemder.
-
NaomiClareNL
Ik ken een aantal mensen in Los Angeles die films maken op indie basis, $50k-$100k is een hoop geld voor ze, $500k een luxe. Je kunt het dan vaak wel zien, zo hier en daar.
The Danish Girl valt niet in die categorie, absoluut niet. Ik vraag me dan ook af waar al dat geld aan besteed wordt. Tuurlijk, het is een period piece dus er gaat veel in de kleding / enscenering zitten. Mogelijk ook in CGI om het straatbeeld van het heden naar het verleden te brengen maar ik krijg dan toch rare gevoelens als de hoofdpersoon niet trans of gender non binair is. Ben het dan ook wel eens met deze tweets van Parker Molloy.
klik
Dit is dan ook niet een film over ons, voor ons en met ons maar over ons en zonder ons. Waarschijnlijk moeten we dankbaar zijn. We zullen zien. Voorlopig is er voor mij nog geen enkele reden om deze film te gaan zien.
Gewijzigd met aanvulling na de link.
The Danish Girl valt niet in die categorie, absoluut niet. Ik vraag me dan ook af waar al dat geld aan besteed wordt. Tuurlijk, het is een period piece dus er gaat veel in de kleding / enscenering zitten. Mogelijk ook in CGI om het straatbeeld van het heden naar het verleden te brengen maar ik krijg dan toch rare gevoelens als de hoofdpersoon niet trans of gender non binair is. Ben het dan ook wel eens met deze tweets van Parker Molloy.
klik
Dit is dan ook niet een film over ons, voor ons en met ons maar over ons en zonder ons. Waarschijnlijk moeten we dankbaar zijn. We zullen zien. Voorlopig is er voor mij nog geen enkele reden om deze film te gaan zien.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
Claire
Dat zeg je heel mooi.NaomiClareNL schreef:Ik ken een aantal mensen in Los Angeles die films maken op indie basis, $50k-$100k is een hoop geld voor ze, $500k een luxe. Je kunt het dan vaak wel zien, zo hier en daar.
klik
En die tweet van ParkerMolloy is super
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik vind de reactie van Mounir ook wel mooi. Hij beschrijft het gevoel dat ik ook had toen ik de trailer zag.
https://gay.nl/articles/224150/mounir-t ... ptian-boy/
https://gay.nl/articles/224150/mounir-t ... ptian-boy/
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
Jacquie
Ik heb zelf ook meer moeite met hoe het aangepakt word in de Stonewall film, dan dat ik mij hier mee bezig heb gehouden. Ik wil de film zelf ook wel zien. Als ik er nu over na denk, denk ik dat ik nog steeds redelijk Zwitserland ben hierover. Had het beter geweest als een trans deze rol had gespeeld, ja. Zie ik er slechte bedoelingen in dat het niet zo is, nee. Wel onwetendheid, dat wel.
Rondom de Stonewall film zit wel veel slechte intentie. De maker van die film heeft zijn hoofdkarakter ook volledig cis gemaakt omdat dat meer zou aanspreken bij het grote publiek alsof de LGBT community niet zijn eigen battles kon vechten en cis-mensen zichzelf niet kunnen identificeren met het moeilijke verleden van deze groep. Nee laten we onze koppen in het zand steken over hoe sommige cis-mensen die groep behandelden zodat we ons niet slecht hoeven te voelen door te doen als het ook cis-mensen zijn die de gevechten leidden aan de andere kant. Pffff ik kan er zo kwaad om worden. Om nog niet te spreken over de racisme in die film. Erg jammer want het had een hele mooie film kunnen worden.
Rondom de Stonewall film zit wel veel slechte intentie. De maker van die film heeft zijn hoofdkarakter ook volledig cis gemaakt omdat dat meer zou aanspreken bij het grote publiek alsof de LGBT community niet zijn eigen battles kon vechten en cis-mensen zichzelf niet kunnen identificeren met het moeilijke verleden van deze groep. Nee laten we onze koppen in het zand steken over hoe sommige cis-mensen die groep behandelden zodat we ons niet slecht hoeven te voelen door te doen als het ook cis-mensen zijn die de gevechten leidden aan de andere kant. Pffff ik kan er zo kwaad om worden. Om nog niet te spreken over de racisme in die film. Erg jammer want het had een hele mooie film kunnen worden.
The feeling sometimes, wishing you were someone else
Feeling as though you never belong
This feeling is not sadness, this feeling is not joy
I truly understand. Please, don't cry now
Feeling as though you never belong
This feeling is not sadness, this feeling is not joy
I truly understand. Please, don't cry now