TV-tip, I am Cait

Nieuwsberichten
Alice

TV-tip, I am Cait

Bericht door Alice »

TLC, I am Cait

Nederland - Uitzendtijd: I Am Cait is elke donderdag om 21:00 uur te zien op TLC.
Vlaanderen - Uitzendtijd: I Am Cait is elke donderdag om 22:00 uur te zien op TLC.

"I Am Cait is donderdag voor het eerst te zien op de Nederlandse televisie. In de realityserie laat Bruce Jenner zien hoe hij zich laat ombouwen tot vrouw.

Caitlyn Jenner, voorheen Bruce Jenner, is een van de meest besproken celebs van de afgelopen maanden. In I am Cait krijgen we een uniek kijkje in haar ietwat onwerkelijke leven. Het realityprogramma is volgens de Amerikaanse pers niet zo oppervlakkig als Keeping up with the Kardashians, waar Caitlyn ook in te zien is.

Zelfmoord
In I am Cait ziet de kijker hoe moeilijk het leven van een transgender kan zijn. “Ik heb een paar hele donkere momenten gekend in mijn leven waarin ik thuis met een pistool zat en er een einde aan wilde maken”, vertelt Caitlyn Jenner aan E!. In de reeks bezoekt ze ook een vrouw wiens kind zelfmoord pleegde omdat ze transgender was.

Kim & Kanye
Toch is het niet alleen maar kommer en kwel in I am Cait. Zo brengen Kim Kardashian en Kanye West een bezoekje aan Caitlyn Jenner. Tijdens het theekransje vertelt de rapper dat hij zijn schoenen niet kan strikken, omdat zijn pantoffels eigenlijk geen veters nodig hebben. Best bijzonder voor iemand de president van de Verenigde Staten wil worden."

"TLC zendt de achtdelige documentaire serie “I Am Cait” uit met Caitlyn Jenner (voorheen bekend als Olympisch tienkampkampioen Bruce Jenner) die door het leven gaat als transgender vrouw. De serie vertelt haar intieme verhaal en we zien hoe ‘Cait’ haar ‘nieuwe leven’ beleeft als de persoon die ze altijd al heeft willen zijn. Naast dat de docu-serie laat zien wat Cait’s transitie betekent voor de relatie met haar familie en vrienden, worden kijkers geconfronteerd met de vele uitdagingen waar transgender vrouwen en mannen mee te maken krijgen gedurende hun leven voor en na de transitie.

In juni van dit jaar haalde Caitlyn de wereldpers met haar eerste verschijning als transgender vrouw op de voorpagina van de Vanity Fair. Haar nieuwe Twitter-account @Caitlyn_Jenner kreeg binnen enkele uren meer dan een miljoen volgers. Zelf kreeg Cait veel positieve reacties vanuit de hele wereld, maar ze realiseert zich dat niet iedereen op zoveel begrip kan rekenen. “Dit is een serieuze issue, mensen sterven hierom”, zegt ze in de serie. Ze is zich bewust van de enorme verantwoordelijkheid die ze heeft met de serie aangezien zij een stem heeft, daar waar vele anderen die niet hebben."

http://radaronline.com/videos/caitlyn-j ... -revealed/
http://radaronline.com/tag/caitlyn-jenner/

Herhalingen,
http://www.tlc.nl/tv-gids/
http://www.tlc.nl/be/
Laatst gewijzigd door Alice op 24 sep 2015, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Jennifer

Re: TV-tip, I am Cait

Bericht door Jennifer »

Bedankt voor de info.
Ik ga dit volgen.
Claire

Bericht door Claire »

Alice schreef:e. In de realityserie laat Bruce Jenner zien hoe hij zich laat ombouwen tot vrouw.
ombouwen :fpalm:
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Alice

Re: TV-tip, I am Cait/ombouwen

Bericht door Alice »

Claire schreef:
Alice schreef:e. In de realityserie laat Bruce Jenner zien hoe hij zich laat ombouwen tot vrouw.
ombouwen :fpalm:
"AMUSEMENT I Am Cait is donderdag voor het eerst te zien op de Nederlandse televisie. In de realityserie laat Bruce Jenner zien hoe hij zich laat ombouwen tot vrouw. "
Bron; http://www.tvgids.nl/Bruce_Jenner_wordt ... kel/92671/

en een kleine samenvoeging van draadje http://t-nederland.nl/viewtopic.php?f=25&t=3317#p81865
Tja, als je altijd en overal het woord 'ombouwen' tegenkomt geschreven of gesproken voor een geslachtsaanpassende operatie dan is het niet verwonderlijk dat dit woord dan ook het meest gebruikt wordt. Geslachtsaanpassende operatie is een mondvol en zal dus ook minder gebruikt worden dan ombouwen.
Familie, vrienden en bekenden, ombouwen
Huisarts, ombouwen
Psycholoog VU, ombouwen
enz. enz.
Ik weet het, dat woord is niet correct maar ik heb er mee te leren leven, haal mijn schouder daarover op. Als transgender, "zeker de beginnende'" correcte: zij die pas omgegaan zijn, kom je woorden tegen die echt kwetsend kunnen zijn daar ze doelbewust toegeworpen worden (om te kwetsen).
Laatst gewijzigd door Alice op 25 sep 2015, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Claire

Bericht door Claire »

En als je mensen ook niet gaat vertellen dat het niet fijn is veranderd het ook niet. Verandering heeft tijd nodig.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
TimV

Bericht door TimV »

Ik heb gisteren de eerste aflevering gezien. Het was best goed en ik ga het ook zeker volgen. Veel herkenbare dingen, maar ook dingen die ik heel anders ervaar. Wel goed om te zien dat ze meteen op het begin duidelijk maakt aan de kijkers dat het voor veel mensen anders is en dat ze daar ook verder op ingaan. Wel lastig om het deel over zelfmoorden en geweld tegen transgenders te kijken, erg heftig, maar ook belangrijk dat daar aandacht aan besteed wordt.

Op een gegeven moment vertelde ze ook dat ze iets van 35 jaar geleden al wist dat ze vrouw was, ze heeft gewoon bijna anderhalf keer mijn leven haar identiteit verborgen gehouden. Die realisatie kwam ook best hard aan.
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik heb het gezien... het is gewoon The Kardashians maar dan zonder de Kardashians in de hoofdrol.

(nu mag ik dat zeggen, ik keek het puur om mezelf te bewijzen dat het een overdreven show is, helaas gewoon mijn mening)

Nu maar terug naar de dagelijkse realiteit...
Afbeelding
doll89

Bericht door doll89 »

Veronica schreef:Ik heb het gezien... het is gewoon The Kardashians maar dan zonder de Kardashians in de hoofdrol.

(nu mag ik dat zeggen, ik keek het puur om mezelf te bewijzen dat het een overdreven show is, helaas gewoon mijn mening)

Als je dat zegt dan heb je de Kardashians nog nooit gezien denk ik.
Maar vooral vanaf de 2e aflevering word er heel veel aandacht besteed aan 'gewone' transgenders en hun verhalen.
En ja, met een glamour sausje, maar dat is toch geweldig, dat jongeren er dan ook graag naar kijken en op die manier geïnformeerd worden?
Veronica

Bericht door Veronica »

doll89 schreef:
Veronica schreef:Ik heb het gezien... het is gewoon The Kardashians maar dan zonder de Kardashians in de hoofdrol.

Als je dat zegt dan heb je de Kardashians nog nooit gezien denk ik.
Maar vooral vanaf de 2e aflevering word er heel veel aandacht besteed aan 'gewone' transgenders en hun verhalen.
En ja, met een glamour sausje, maar dat is toch geweldig, dat jongeren er dan ook graag naar kijken en op die manier geïnformeerd worden?
Want leven van een transgender is 1 en al glamour.

Jongeren worden juist hierdoor verkeerd geïnformeerd, als trans is het leven alles behalve glamour...
Afbeelding