kijk renee.. dat jij en ik, het niet eens worden dat maakt niks uit. heb ik ook totaal geen boodschap aan om het wel of niet eens te zijn met jou. iedereen mag zelf weten hoe snel en wanneer diegene vol omgaat. dat jij naar buiten bent gesprongen en hebt gezegd hoppaa hier ben ik. top, super, veel respect daar voor. maar niet iedereen werkt het zelfde. dus als iemand zegt op internet notabene dat die zelf wil weten wanneer die vol omgaat moet die dat toch zelf weten? of zie ik het plaatje niet helemaal goed nu? is dit geen forum waar iedereen elkaar een beetje moet steunen? waarbij we elkaar ADVIES geven over wat het beste is om te doen? en niet mekaar afkraken wanneer de een wat sneller is dan de ander? ik zal het allemaal wel niet zo helder zien denk ik. daag..Renée schreef:Ik zeg ook niet dat het niet kan ...... Maar je lichaam veranderd en emotioneel kan het het redelijke emotionele achtbaan betekenen. Mijn eigen persoonlijke ervaring is dat gewoon open en eerlijkheid eigenlijk heel erggoed werkt . Je zal er toch ooit mee naarbuiten moeten , waarom dan niet als je nieuwe start van je leven een aanvang neemt .
We gaan het niet eens worden Als iemand , met hormonen en alles wat daarbij hoort gewoon in de oude rol wil blijven, moet die dat idd lekker zelf weten .
Het ideale moment zal er nooit zijn en misschien en ik denk zelfs vaak, kom je er achter dat je het al tijden eerder had kunnen doen
Overigens , ik heb Jonge kinderen , werk in de bouw en iedereen weet alles. Gaat alles vanzelf ? Nee maar openheid in dit oogst wel respect en daar kom ik mee verder .
Een jaar in de andere rol?
-
aurora
Re: Een jaar in de andere rol?
yeet
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik denk dat ik het toch wel met Renée eens ben in dit geval. Openheid maakt dingen een stuk makkelijker. Jezelf blijven verbergen helpt ook niet, tenminste ik werd gierend gek dat ik in mijn vrouwenkleren opgesloten zat in mijn eigen huis. Ik wou de dingen gaan doen die iedereen doet.
En als je uit de kast bent, ook dat is mijn ervaring, valt er een last van je schouders omdat je het niet meer stiekem hoeft te doen.
Maar goed, iedereen moet doen wat hem/haar goeddunkt alhoewel ik wel van mening ben dat als je alleen een "rol" aanneemt als je naar het genderteam gaat je dan iedereen voor de gek houdt, incluis jezelf.
just my 2 cents.
En als je uit de kast bent, ook dat is mijn ervaring, valt er een last van je schouders omdat je het niet meer stiekem hoeft te doen.
Maar goed, iedereen moet doen wat hem/haar goeddunkt alhoewel ik wel van mening ben dat als je alleen een "rol" aanneemt als je naar het genderteam gaat je dan iedereen voor de gek houdt, incluis jezelf.
just my 2 cents.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Anon20210626
ik stelde alleen enkele kritische vragen over een ' rol spelen ' en ben zelf verbaasd waar dit toe lijdt .
Ze kwamen misschien dichtbij ......
Succes
Succes
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
aurora
@ylse. ik ben al lang uit de kast, meer als een jaar al, en een rol? het hele draadje gaat over een rol? ik zeg type gewoon wat ik hier lees. de naam van het draadje is notabene "een jaar in de andere rol" ??? dus weet ik veel? en iedereen voor de gek houden inclusief mezelf? okeoke, fijn. dankje.
@renee. ze kwamen misschien dichtbij? ook weer zo'n leuke steek onder water.
bedankt allemaal. ik heb het wel gezien weer op dit forum. allemaal omdat iemand, en daarmee bedoel ik mezelf, me wat onzeker voel om over straat te gaan als vrouw. en om mijn andere kant, mijn echte kant te laten zien. was ook stom van mij om op een forum hulp of steun te zoeken van mensen die hier ervaring in hadden. haha, wat dacht ik in hemelsnaam? het ergste is nog renee, dat jij installatie techniek doet (zij je), de enige van wie ik een klein beetje begrip had verwacht was jij haha. maar ja, succes allemaal verder. ik ben exit
@renee. ze kwamen misschien dichtbij? ook weer zo'n leuke steek onder water.
bedankt allemaal. ik heb het wel gezien weer op dit forum. allemaal omdat iemand, en daarmee bedoel ik mezelf, me wat onzeker voel om over straat te gaan als vrouw. en om mijn andere kant, mijn echte kant te laten zien. was ook stom van mij om op een forum hulp of steun te zoeken van mensen die hier ervaring in hadden. haha, wat dacht ik in hemelsnaam? het ergste is nog renee, dat jij installatie techniek doet (zij je), de enige van wie ik een klein beetje begrip had verwacht was jij haha. maar ja, succes allemaal verder. ik ben exit
yeet
-
Lise
Jammer dat je je zo aangevallen voelt, Aurora, want volgens mij doet echt niemand dat hier. Een paar dames hier vertellen over hun eigen ervaringen, dat is alles. Daarmee mag je doen wat je zelf wil. Ik ben het eigenlijk ook wel met je eens: de situatie van iedereen is verschillend. Ik zie zelfs niet wat het probleem is van iemand die wel aan de HRT gaat maar uiteindelijk nooit besluit zich buitenshuis als vrouw te presenteren: als die persoon daar zelf hele goede redenen voor heeft, en door middel van zo'n oplossing wel weer in vrede kan leven met het eigen lichaam maar ook met de omgeving, lijkt me het doel bereikt. Iedereen is anders. ..
-
Anon20180730
"je was gewoon m.i. 'een beetje dom' om hier de morele en digitale priesteres uit te hangen. Iedereen bepaalt zijn of haar eigen tempo, wat het VU of jij ook wenst. En wat als iemand er tussen in zit, wat maakt het jou dan uit welke hormonen die persoon gebruikt en in welke rol hij of zij zich begeeft. Laat elkaar toch met rust.. Er is echt niemand die voor de 'lol' van hormonen wisselt in welke rol dan ook..Renée schreef:ik stelde alleen enkele kritische vragen over een ' rol spelen ' en ben zelf verbaasd waar dit toe lijdt .
Succes
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
@aurora, ik was er zeker niet op uit om iemand te beledigen, dat jij dat zo interpreteert is meer jouw probleem dan het mijne. Zoals Lise al aangeeft ik en, zoals ik het lees, ook Renée, geven onze beleving weer. Dat is niks geen persoonlijke aanval op wie dan ook.
veel succes verder met je transitie en ik hoop dat je voldoende mensen om je heen hebt die je wel steunen.
veel succes verder met je transitie en ik hoop dat je voldoende mensen om je heen hebt die je wel steunen.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Beardelady
Ik wou mijzelf vooral afzijdig houden aan hoe dit draadje zich ontwikkeld. Ten eerste hulde aan de dame (naam ontgaat mij en ben nu te lui om het op te zoeken) van de "Its not a RACE" cartoon. Daarna hulde aan Irene, die weer opkomt voor iemand. En gelijkt heeft ze. En ik doe het nu ook.Irene schreef:"je was gewoon m.i. 'een beetje dom' om hier de morele en digitale priesteres uit te hangen. Iedereen bepaalt zijn of haar eigen tempo, wat het VU of jij ook wenst. En wat als iemand er tussen in zit, wat maakt het jou dan uit welke hormonen die persoon gebruikt en in welke rol hij of zij zich begeeft. Laat elkaar toch met rust.. Er is echt niemand die voor de 'lol' van hormonen wisselt in welke rol dan ook..Renée schreef:ik stelde alleen enkele kritische vragen over een ' rol spelen ' en ben zelf verbaasd waar dit toe lijdt .
Succes
Renee en Ylse, jullie post las ik ook als elitair dan wel iemand de les lezen. En niet als steun in Aurora's rug. En weetje, dat gebeurt. Dat zullen we blijven houden zolang alles geschreven is. Des al niet te min heb ik bij geen van jullie beide gemerkt, toen Aurora in de verdediging schoot, dat er enigszins genuanceerd werd. Of geprobeerd er voor haar te zijn. De enige conclusie die ik daar uit kan afleiden is dat een een vervelend een tweetje was tussen jullie beide. Al dan niet als dusdanig door jullie zo bedoelt.
AURORA NEEM DE TIJD DIE JIJ ERVOOR NODIG HEBT MEID!
Laatst gewijzigd door Beardelady op 29 sep 2015, 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Ilse
Hoi Joukje, bedoel je mij of is dit een typefout, want ik vind juist wel dat er meer ruimte moet zijnJoukje schreef:Renee en Ilse, jullie post last ik ook als elitair dan wel iemand de les lezen. En niet als steun in Aurora's rug.
en ook van mij Aurora, neem alle tijd die jij nodig hebt en volg jou gevoel!!!
Rianne, bedankt voor het delenRianne62 schreef:Vanochtend kwam ik deze strip tegen en moest gelijk aan dit draadje denken. (Even op het +je van de loep klikken voor het juiste formaat van de afbeelding).
http://www.justinhubbell.com/comics/201 ... ngform.jpg
Groetjes,
Ilse
Ilse
-
Beardelady
Typefout, sorry schat! En ook weer gecorrigeerd.Ilse schreef:Hoi Joukje, bedoel je mij of is dit een typefout, want ik vind juist wel dat er meer ruimte moet zijnJoukje schreef:Renee en Ilse, jullie post last ik ook als elitair dan wel iemand de les lezen. En niet als steun in Aurora's rug.![]()
en ook van mij Aurora, neem alle tijd die jij nodig hebt en volg jou gevoel!!!
Rianne, bedankt voor het delenRianne62 schreef:Vanochtend kwam ik deze strip tegen en moest gelijk aan dit draadje denken. (Even op het +je van de loep klikken voor het juiste formaat van de afbeelding).
http://www.justinhubbell.com/comics/201 ... ngform.jpg![]()