Nieuwe chat! Zie dit topic.

Betrapt

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Betrapt

Bericht door Veronica »

Succes betreffende gesprek met je zoon :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door 3B67-A22C »

Ok, that went well....

Ik moet toch wel zeggen dat ik mijn zoon onderschatte en hem wel wat meer had mogen vertrouwen. Hij vond het geen enkel probleem! Gisteren had ik ruzie met hem en stelde voor de zoveelste keer uit, maar besloot hem in tweede instantie toch maar te bellen en het verhaal te vertellen. We voerden weinig gesprekken over seks en gender met elkaar, dat was altijd eerder zijn moeder die dat voor haar rekening nam. Hij blijkt een groot fan te zijn van de één of andere Youtube heldin, Laci Green, die hem alles over transgender al uitlegde op een manier die ik niet had gekund. Hij is trots op me dat ik ervoor uit durf te komen en denkt niet dat hij zich voor me zal generen als we gaan kamperen of sparren. Dus alles eigenlijk goed.

Dit is die Laci Green trouwens, ze is perfect voor het uitleggen van transzaken aan pubers:

Anon20230901
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 okt 2015, 20:22
Gender: Geen

Re: Betrapt

Bericht door Anon20230901 »

Naomi schreef:Tot dusverre wisten alleen mijn beste vriendin en mijn zusje van mijn vrouwelijkheid, maar daar is nu door een ongelukkig toeval een einde aan gekomen. Eergisteren was ik de hele avond en femme, maar moest voor het slapengaan nog even sigaretten halen. Dus ik verwijderde de make-up haastig en kleedde me om, zodat ik daar nog voor sluitingstijd zou zijn. En wie kwam ik daar tegen? Mijn ex, die op vijf minuten lopen van me woont en met wie ik een vaak moeizame co ouderschap heb. Ze keek me aan en merkte direct op dat ik dus een minuscuul restje oogpotlood en wat mascara had laten zitten. Anderen was het niet opgevallen, maar haar dus wel.

De ochtend erna hadden we sowieso al afgesproken, om tot wat financiële en andere praktische afspraken te komen en ik had eigenlijk geen andere keuze dan haar te informeren. Ze reageerde er negatief op (maakte me o.m. voor "pisnicht" en "wijffie" uit), vooral ook omdat ze me tijdens onze relatie regelmatig verweet niet mannelijk genoeg te zijn en er ineens allemaal muntjes bij haar vielen. Ik heb me maar stoïcijns opgesteld. We hebben afgesproken het nog niet met onze zoon te gaan delen, maar discretie is niet haar sterkste kant. Ik ga er maar vanuit dat binnenkort heel Schiedam inclusief mijn zoon ervan weet.

Eigenlijk ben ik dus prematuur uit de kast. Ik maak me vooral zorgen om mijn zoon, dat is een vijftienjarige jongen die voluit aan het puberen is en me hard nodig heeft in mijn vaderrol. Ik ben de enige die hem grenzen stelt, die hem aan het werk zet, hem overhoort (hij doet VWO maar moet daar hard voor werken) en zegt wanneer hij moet stoppen met gamen. Ik vrees dat ik mijn gezag verlies als hij weet dat ik in transitie ben.

Maar ik weet dus niet waar ik verstandig aan doe. Is het handiger als ik probeer nog wat langer de deksel op de pan te houden, het grote risico lopend dat hij er op een andere manier achterkomt? Of kan ik dat beter voor zijn en op eigen initiatief dat gesprek met hem voeren? Zijn er hier anderen met rebelse puberzoons? Hoe voer je dat gesprek? Of zou het toch meer in zijn belang zijn als ik nog drie jaar wacht tot ik de transitie inzet? Ben ik egoïstisch als ik nu begin? Dat ik mannelijke verloofden heb vindt hij geen probleem, maar dit is natuurlijk weer een ander kopje thee.
Ik BEN zo ongeveer een rebelse puberzoon, alleen het "zoon"-gedeelte nog niet.
Ik zou het hem vertellen, maar het liefst in de herfstvakantie zodat hij genoeg tijd heeft om het te verwerken en geen enorme concentratieproblemen krijgt.
Anon20230901
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 okt 2015, 20:22
Gender: Geen

Re: Betrapt

Bericht door Anon20230901 »

oh sorry had niet goed gekeken naar alle reacties.. Mooi dat het zo goed is gegaan :D
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Betrapt

Bericht door Bregje »

Wat een leuk filmpje Naomi. Lekker spontaan stel :)

Sorry rest van het topic niet gelezen het filmpje viel gewoon op.
Gebruikersavatar
Bas Jo
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 aug 2015, 10:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Berlijn

Re: Betrapt

Bericht door Bas Jo »

Hi Naomi,
ik heb net alles gelezen. Wat goed dat het zo is gegaan!

Dat gevoel achteraf dat je hem had onderschat herken ik! Maar de angst ervoor ook.
In ieder geval geeft het mij moed voor de coming-outs die ik nog voor me heb.

Wat ben ik trouwens blij dat transgender zijn steeds meer in de samenleving aankomt en jongeren zulke videos te zien krijgen! De wereld wordt er zo veel leuker op.

Het beste verder!
Joris.