Mooi artikel in de Trouw :-)

Nieuwsberichten
Ilse

Mooi artikel in de Trouw :-)

Bericht door Ilse »

Groetjes,
Ilse
Cait

Re: Mooi artikel in de Trouw :-)

Bericht door Cait »

Commentaar lezen onder het artikel , dat vind ik altijd het meest interessant.
Veronica

Bericht door Veronica »

Caitlyn schreef:Commentaar lezen onder het artikel , dat vind ik altijd het meest interessant.
Ik zie er weer paar "leuke" tussen, dingen als "wanneer subsidiegeld op is, stopt deze waanzin en zijn wij gelukkig weer bij af" en ga zo door...

Er was een artikel over transgenders vorig jaar op NU.nl (als ik mij niet vergis), ik weet nog dat er toen flinke discussies in de commentaren sectie waren, zoals mensen die beweren dat alle transgenders achteraf zelfmoord plegen en dat psychiatrische hulp beter is dan dit "waanzin" of dat 99% spijt van krijgt, of dat vele dit doen in als prostitué te gaan werken, of omdat TV mensen hypnotiseert (ja, serieus dat) of dat het miljoenen kost...

Nou zijn dit mensen die waarschijnlijk zelf werkelijk de gekken zijn, maar wat ik vooral van de tegenstanders lees zijn vaak 4 dingen:

- Dit is waanzin en die mensen moeten psychiatrisch genezen worden.

- Dit kost te veel geld, en de meesten hebben achteraf toch spijt.

- Er moet meer bewijs komen zoals bv. een DNA test dat iemand zich vrouw voelt.

- Je bent geboren als man (of vrouw) en je blijft zo, dit soort mensen doen dit voor de lol.

Het valt op wat voor rare gedachten sommigen hiervan hebben.

(Dit artikel herinnerde mij hieraan, ik moest dit dus even kwijt)
Afbeelding
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Ik heb de commentaren ook even gelezen en ik wil dan ook wel graag een reactie plaatsen maar wil dat altijd goed onderbouwd hebben. En daar wrikt de schoen dan vaak. Ik kan niet zo snel de juiste onderzoeken vinden die wel met de goede cijfers en dergelijke komen.

Is het een idee om bijvoorbeeld hier ergens op het forum een soort database te hebben met de goede informatie zodat we die bij dit soort discussie kunnen kopiëren en plakken?

Nu realiseer ik me ook zeker dat fact-checking bij dit soort mensen not-done is dus dat je net zo goed tegen een muur kan gaan praten. Maar alle beetjes helpen...
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Claire

Bericht door Claire »

Ik focus altijd op de positieve reacties want die zijn er gelukkig ook.
Op Trouw facebook staat het ook en zijn de reacties mooier zelfs, op 1 na maar die wordt aardig terechtgewezen.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Veronica

Bericht door Veronica »

Claire schreef:Ik focus altijd op de positieve reacties want die zijn er gelukkig ook.
Op Trouw facebook staat het ook en zijn de reacties mooier zelfs, op 1 na maar die wordt aardig terechtgewezen.
Op facebook reageren mensen gelukkig milder aangezien de daar niet kunnen verschuilen achter een nick (en niet iedereen maakt een 2de account aan).
Afbeelding
Cait

Bericht door Cait »

Precies wat Veronica zegt . Dat bedoelde ik ook sarcastisch met ' leuk'
Janna

Bericht door Janna »

Mooi artikel. Echt een opsteker, vind ik.

En toen de commentaren.............. :cry: :cry: :fpalm: Ik word er zo triest van. Echt.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Het valt me heel vaak op, bij uiteenlopende onderwerpen, dat er door sommige mensen zo vreselijk negatief commentaar wordt gegeven. Inhoudelijk voegt het niet eens iets toe. Dat die mensen tijd hebben om zulke ondoordachte onzin te schrijven. Volgens mij zijn dat vreselijk gefrustreerde mensen, die zichzelf in het nauw gedrukt voelen door allerlei zaken die in de maatschappij spelen ("zij krijgen alles, voor mij wordt niets gedaan").
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.