Tja shampoo of medicatie voor haargroei is diezelfde onzin als verjonging crèmes...
Naar mij weten kan onder bepaalde voorwaarden een haargroei transplantatie deels of volledig vergoedt worden, of dat makkelijk te regelen is weet ik niet.
Plantur 39
-
Veronica
-
Anon20180730
Re: Plantur 39
de haartransplantatie lukt mij in elk geval niet via de zorgverzekering. Mocht iemand andere ervaringen hebben, dan verneem ik dat graag.Veronica schreef:Tja shampoo of medicatie voor haargroei is diezelfde onzin als verjonging crèmes...
Naar mij weten kan onder bepaalde voorwaarden een haargroei transplantatie deels of volledig vergoedt worden, of dat makkelijk te regelen is weet ik niet.
Motivatie: Wij hebben uw aanvraag getoetst aan de polisvoorwaarden en de zorgverzekeringswet. Psychische last of psychisch lijden is door de minister verwijderd als grond voor vergoeding uit de zorgverzekeringswet. Kaalheid of gedeeltelijke kaalheid wordt niet gezien als verminking, in sommige gevallen wel als ontsierend. Wanneer men het zelf als verminking of ontsiering ervaart kan men als alternatief een pruik dragen, of de kosten van een stamceltransplantatie voor eigen rekening laten uitvoeren. Deze kosten zijn niet opgenomen in de zorgverzekering.
Verder nog een link naar een nieuwsbrief van een professionele kliniek. Hiermee wordt je m.i. belazerd.
Het abonnement op de digitale nieuwsbrief heb ik opgezegd.
http://www.ahclinics.de/nieuwsbrief_bek ... hp?nid=139
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Janice
Ik neem aan dat je daar ook een verwijzing voor nodig hebt? eventueel foto's etc voordat je in aanmerking komt voor een vergoeding?
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik heb daar zelf geen ervaring mee... Wie kan er iets zinnigs over zeggen?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Indertijd is bij het VUmc een brief opgesteld voor de verzekeraar (Ohra/CZ), waarin wordt aangegeven dat ik lijd aan alopecia. Foto's werden door de verzekeraar niet verlangd; de kosten van een jaarlijks te vervangen haarwerk worden vergoed, met de gebruikelijke verrekeningen van eigen risico en eigen bijdrage uiteraard. Kost dus nog steeds wel geld.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Claire
Ik heb toendertijd een brief van VU gekregen dat ik een haarwerk nodig heb. Dat was genoeg voor de verzekering. De winkel waar ik haarwerk kocht heeft toen de vergoeding rechtstreeks aangevraagd. Iets van 415 euro. Vergoeding krijg je dan 1x per jaar. En er moet een jaar tussen zitten voor de volgende vergoeding. 415 Is niet genoeg maar altijd meegenomen. Binnenkort ga ik weer nieuw haarwerk ophalen.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Nienke
Ik heb begin dit jaar flink last gehad van haaruitval waardoor het een stukje dunner is geworden (vooraan zichtbaar)
Ik ben Zaagpalm tabletten gaan gebruiken, 320 MG 85-95% vrije vertzuren, te koop bij de Tuinen.
Met name denk ik zeer veel stress als oorzaak ( nog het geval )
Deze neem ik elke dag in aanbevolen 1 per dag, ik doe s'morgens en in de avond 1, eigenlijk iets te veel en soms sla ik een paar dagen in de maand over.
Volgends internet blogs zou dit de omzetting van testosteron naar DHT iets tegenhouden.
Verder gebruik ik elke dag ook biotine tabletten,
ik moet zeggen, mijn haaruitval verergerde eerst een klein beetje en daarna is het heel goed gaan groeien, heb heel veel korte haren, de kapster zegt al jou haar lijkt droog vanwege je zo veel klein haar hebt waardoor het een pluizig effect geeft.
Ik ben Zaagpalm tabletten gaan gebruiken, 320 MG 85-95% vrije vertzuren, te koop bij de Tuinen.
Met name denk ik zeer veel stress als oorzaak ( nog het geval )
Deze neem ik elke dag in aanbevolen 1 per dag, ik doe s'morgens en in de avond 1, eigenlijk iets te veel en soms sla ik een paar dagen in de maand over.
Volgends internet blogs zou dit de omzetting van testosteron naar DHT iets tegenhouden.
Verder gebruik ik elke dag ook biotine tabletten,
ik moet zeggen, mijn haaruitval verergerde eerst een klein beetje en daarna is het heel goed gaan groeien, heb heel veel korte haren, de kapster zegt al jou haar lijkt droog vanwege je zo veel klein haar hebt waardoor het een pluizig effect geeft.
-
Janice
Je kan beter iets effectiever tegen DHT slikken dan een supplement, heeft totaal geen zin.
Biotine daarentegen gebruik ik nu ook al een paar maanden, en dat merk ik wel.
Biotine daarentegen gebruik ik nu ook al een paar maanden, en dat merk ik wel.
-
Aliss
ik ben hier ook heel erg benieuwd naar.Irene schreef:iets anders gestelde vraag; \
is er iemand die ervaring heeft met 'haar(stamcel)transplantatie'?
Mijn zorgverzekeraar wil niet vergoeden, maar als ik lees dat andere zorgverzerkeraars tot €11.000 vergoeden voor FFS dan begin ik te twijfelen of er geen willekeurige criteria voor transgenders worden gehanteerd, omdat bijvoorbeeld 'hairline correction' via haartransplantatie (FFS) wél kan worden hersteld:
Ps ik geloof niet meer in sjampoos en Apecin liquid e.d.wel in o.a. finasteride/dudasteride en androcur om haaruitval tegen te gaan![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Facial_fe ... on_surgery
Hairline correction
In males the hairline is often higher than in females and usually has receded corners above the temples that give it an “M” shape. The hairline can be moved forward and given a more rounded shape either with a procedure called a “scalp advance” wherein the scalp is lifted and repositioned or with hair transplantation. Hair transplants can also be used to thicken up hair that has been thinned by male pattern baldness. If too much hair has been lost, it will not be possible to correct hairline problems..