sport en vrouwelijke vormen

Make-up, kleding, en zo voort
Cait

sport en vrouwelijke vormen

Bericht door Cait »

Hoihoi.

Ik wil eigenlijk conditie trainingen doen puur om af te vallen (geen bierbuik enzo ) . Denk dan vooral aan de lange duur sporten om vet te verbranden zoals fietsen en hardlopen . Ik ben alleen dan zo bang dat het vet dan verdwijnt op plekken waar ik het wel wil hebben zoals borsten en heupen . Ik wil vooral algemeen slanker zijn en niet zo'n buik. Kan iemand mij daarin gerust stellen of heeft iemand hier ervaring in of weet over ? Want wil het " nieuwe vet " niet kwijt .

Liefs Caitlyn
Veronica

Re: sport en vrouwelijke vormen

Bericht door Veronica »

Cardio misschien?

Ik hoor wel vaker dat transgenders dat doen.

In het algemeen geen krachttraining doen, en volgens mij is fietsen en hardlopen dat niet dat is meer conditietraining, iemand heeft mij ook zelfs gezegd dat je met fietsen niet echt afvalt en met hardlopen bijna niet, juist omdat het conditietraining is.
Afbeelding
Rianne62

Bericht door Rianne62 »

Hoi hoi,

Op Youtube is redelijk veel te vinden over joga en fitness trainingen voor heupen, bekken en borsten. Zelfs ook voor transgenders. Zelf heb ik daar diverse oefeningen uitgehaald die ik nu ruim een jaar gebruik. Soms wat nieuws erbij om de sleur er een beetje uit te halen :D. Het bekende buikje krijg je alleen weg met buikspier oefeningen en daar zijn ook vele variaties in. Voor de nodige conditie en ook een beetje verbranding kan hard lopen helemaal geen kwaad, zolang je maar niet gaat duurlopen want daar word je broodmager van. Als je voor jezelf een haalbaar schema maakt zul je zien dat er binnen een paar maanden al resultaten zichtbaar zijn.

Succes, Rianne
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

'k kreeg het bekende buikje (vet) alleen weg met liposuctie.. en ik deed voorheen toch echt 12 uur in de week aan tennis en fitness, inclusief buikspieroefening. Het ligt ook wel weer aan je leeftijd. Zeg maar.. boven de 40 vindt je niet alleen moeilijker een nieuwe baan.., maar raak je je buikvet ook lastiger kwijt :( Overigens komt je maag/buik vanaf dan ook verder naar voren (zeker als je veel eet en de maag daardoor uitzet). Om je buikvet te meten zou je die eerst even moet intrekken
Lydia

Bericht door Lydia »

Misschien is schaatsen of skaten een idee? De zijwaartse slagen bouwen kracht in de bovenbenen voor een iets ronder dijbeen en tevens de spier naast je bekken. Maar dat moet dan wel op de grens van je kracht. De spieropbouw zou enig vetverlies op de heupen compenseren.

Fietsen helpt ook, maar dan moet je het tempo iets in de gaten houden. Waar je bij schaatsen voluit gaat, draait het hij fietsen om uithoudingsvermogen. Wat ik (anekdotaal) bij mezelf heb gemerkt is dat wanneer ik puur voor snelheid of all-terrain biking ga, mijn kuiten flink aanzetten.
Sapere Aude
Cait

Bericht door Cait »

Veronica schreef:Cardio misschien?

In het algemeen geen krachttraining doen, en volgens mij is fietsen en hardlopen dat niet dat is meer conditietraining, iemand heeft mij ook zelfs gezegd dat je met fietsen niet echt afvalt en met hardlopen bijna niet, juist omdat het conditietraining is.
cardio is toch juist in algemeen conditie training? Ik zat vooraal aan crosstrainen te denken.
Trouwens..buikspieren trainen om buik vet weg te krijgen is niet waar... vet word altijd geleidelijk van lichaam afgehaald en is niet locatie afhankelijk...spiertraining wel.
Veronica

Bericht door Veronica »

Caitlyn schreef:
Veronica schreef:Cardio misschien?

cardio is toch juist in algemeen conditie training? Ik zat vooraal aan crosstrainen te denken.
Trouwens..buikspieren trainen om buik vet weg te krijgen is niet waar... vet word altijd geleidelijk van lichaam afgehaald en is niet locatie afhankelijk...spiertraining wel.
Cardio is niet alleen voor conditie opbouw, ook voor afvallen zonder spieropbouw.

"Cardiofitness is een vorm van fitness waarbij het trainingsprogramma afgesteld wordt op de gemeten hartslag. Het doel is om door middel van verschillende trainingen een constante hartslag aan te houden, om zo conditie op te bouwen of om af te vallen."

Het klopt ook wat jij zegt qua vet, ben zelf ook aan het afvallen (was niet nodig maar ik had en een buikje, en mijn rug vind dat gewicht niet zo fijn) en ik merk dat het vooral bij het buikje minder wordt, de rest lijkt juist hetzelfde.

Niet veel, aangezien ik niet sport om af te vallen maar gewoon anders eet (niet zo zeer gezonder want dat deed ik al).
Afbeelding
Amy

Bericht door Amy »

Irene schreef:...Overigens komt je maag/buik vanaf dan ook verder naar voren (zeker als je veel eet en de maag daardoor uitzet). Om je buikvet te meten zou je die eerst even moet intrekken
Dat is ook een goede opmerking. Ik heb dat ook erg net na het eten dat mijn buik wat opgezet is. Het beste kun je als je net uit je bed bent voor je ook maar iets eet of drinkt je middel meten heb ik gemerkt.
Samantha

Bericht door Samantha »

Ik zwem veel maar dat is voor conditie.
Petratrans

Bericht door Petratrans »

kracht training is best wel goed, voor billen, borst en benen. En om je vet percentage lager te krijgen dat met combinatie van cardio(hardlopen). Ik zie er liever gespierder uit dan te zwaar.