Help met wat me goed zou staan enzo?

Make-up, kleding, en zo voort
AutumnFaeri

Help met wat me goed zou staan enzo?

Bericht door AutumnFaeri »

Heeey! Dus ik shop soms kleren, maar meestal pak ik gewoon iets wat leuk. Ik ga altijd met een cis vriendin shoppen en doe alsof ik het voor haar koop ofzo, want ik ben zelfs doodsbang om in zon pashokje binnen te gaan, meestal zit het wel goed alleen ik heb geen flauw idee wat bij me goed zou staan aaaaah. Op het moment draag ik soort van unisex kleren maar het gaat meer naar het vrouwelijke aspect. Iets wat goed zou staan bij iets korter haar zou wel leuk zijn, mijn normaale haar is een typische blok pony (bruin) tot wat over me schouders, wat ik natuurlijk wil laten uitgroeien.

Ik heb best wel een rare combinatie van smaken zou ik zeggen, het kan gaan van bloemetjes en jurkjes tot hele donkere punk kleren met hele donkere make up. Ik had gehoord van een paar mensen ergens anders dat het wel mogelijk is om voor mij te ''passen'' als ik de juiste kleren gebruikt en make up enzo, dus wil ik graag weten wat enzo O:

Uiteindelijk na een jaartje hormoonen en wat leuke FFS op me gezicht hoef ik me hopelijk daar geen zorgen over te maken en kan ik gewoon alles dragen wat ik wil zonder dat mensen mijn gender in vraagtekentjes stoppen.

http://imgur.com/a/x8Iux De fotos zijn een beetje slechte kwaliteit maar, je ziet dat ik niet echt veel outfits heb, en tis allemaal meer voor de zomer, ookal vindt ik heel veel winter dingen wel leuk!

Oh en geld is natuurlijk ook een probleem xD. Ik spaar namelijk voor FFS en heb geen baan dus, het liefste het goedkoopste uit, meestal ga ik naar de primark hier in de stad.
Kimmiex

Re: Help met wat me goed zou staan enzo?

Bericht door Kimmiex »

Die laatste staat je goed.
Die blauwe rokje ook
En die zwarte jurk ook

Je kan het hebben
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik ben er meer sceptisch over, dat iets staat is 1, maar je moet je ook fijn in voelen en het moet ook bij elkaar passen.

De eerste lange jurk is mooi maar niet praktisch voor iedere dag, zo ook de blauwe jurkje en blouse, ondanks dat het je staat is dat niet alles.

Daarnaast 1 tip, koop kleding niet bij Primark, soms kan elders 3 of 5 euro meer betalen al stukken betere kwaliteit zijn dan Primark, kleding gaat langer mee en zo bespaar je ook meer, ga ook een langs kleinere winkels of misschien c&a, en als je geen last van 2de hands hebt kan een 2de hands kleding winkel ook een goedkopere optie zijn (ik heb zelf meerdere merk kledingstukken die 2de hands zijn, kwaliteit maar ook goedkoop).

Reden is simpel, je investeert in betere kleding en het betaald zich terug door langer mee te gaan, een goede vriend van mij winkelt 1 a 2 keer per maand bij Primark, ja het is goedkoop maar ik hoor hem regelmatig klagen over dat het te snel kapot gaat, je betaald er immers minder voor.

Dat allemaal terzijde, als je vrouwelijk wilt kleden en niet te veel wilt opvallen kunnen leuke skinny jeans met een lekker losse blouse en dun vestje (voor in de zomer dan) een uitkomst bieden, daarnaast kijk heel goed om je heen hoe de meeste vrouwen zich kleden, zo begon ik ermee en creëerde een eigen "ik" stijl die simpel is maar wel bij mij past, jij moet bij de kleding passen en niet andersom ;)
Afbeelding
Janice

Bericht door Janice »

Stijl is heel individueel, dus een kwestie van veel experimenteren. Ik las wat interessants, je bent aan het sparen voor ffs maar je hebt geen baan?
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Toen ik pas begon heb ik veel kleding gekocht bij de diverse kringloopwinkels. Voor een paar euro per kledingstuk kan je soms hele leuke dingen vinden. Daar kan je dan ook goedkoop mee experimenteren.

Tegenwoordig koop ik vaak in de reguliere kledingzaken en pas daar de kleren ook. De medewerksters vinden dat helemaal niet erg en zijn over het algemeen gerust bereid om je te helpen. Je bent tenslotte ook gewoon een klant.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

De kringloop heeft soms (niet altijd) heel leuke dingen, maar waar je ook shopt, altijd passen.
Irene
AutumnFaeri

Veronica schreef:Ik ben er meer sceptisch over, dat iets staat is 1, maar je moet je ook fijn in voelen en het moet ook bij elkaar passen.

De eerste lange jurk is mooi maar niet praktisch voor iedere dag, zo ook de blauwe jurkje en blouse, ondanks dat het je staat is dat niet alles.

Daarnaast 1 tip, koop kleding niet bij Primark, soms kan elders 3 of 5 euro meer betalen al stukken betere kwaliteit zijn dan Primark, kleding gaat langer mee en zo bespaar je ook meer, ga ook een langs kleinere winkels of misschien c&a, en als je geen last van 2de hands hebt kan een 2de hands kleding winkel ook een goedkopere optie zijn (ik heb zelf meerdere merk kledingstukken die 2de hands zijn, kwaliteit maar ook goedkoop).

Reden is simpel, je investeert in betere kleding en het betaald zich terug door langer mee te gaan, een goede vriend van mij winkelt 1 a 2 keer per maand bij Primark, ja het is goedkoop maar ik hoor hem regelmatig klagen over dat het te snel kapot gaat, je betaald er immers minder voor.

Dat allemaal terzijde, als je vrouwelijk wilt kleden en niet te veel wilt opvallen kunnen leuke skinny jeans met een lekker losse blouse en dun vestje (voor in de zomer dan) een uitkomst bieden, daarnaast kijk heel goed om je heen hoe de meeste vrouwen zich kleden, zo begon ik ermee en creëerde een eigen "ik" stijl die simpel is maar wel bij mij past, jij moet bij de kleding passen en niet andersom ;)
Oeh bedankt voor de klerenwinkel tips, ga ik zeker doen volgende keer, even lang kijken wat er allemaal is enzo. Ik kijk wel heel vaal naar wat andere vrouwen dragen maar ja, ik heb ook een lichaamstype dus niet alles zou goed op me staan. Ik ben lang en heb best wel grote schouders (niet echt man breed, meer vrouw breed) wat irritant is. Ik heb wel een mooie hoop benen zou ik zeggen en heupen misschien ook wel.

Tis wel jammer dat ik soort van los wil gaan en me haar verven en al deze opvallende kleren wil aan doen omdat ik het persoonlijk heel mooi vindt maar ik weet dat als ik dat nu doe dat ik keihard ge-clocked wordt :') Liever eventjes ermee omgaan en dan uiteindelijk gewoon me niet meer boeien erover, hopelijk.
AutumnFaeri

Janice schreef:Stijl is heel individueel, dus een kwestie van veel experimenteren. Ik las wat interessants, je bent aan het sparen voor ffs maar je hebt geen baan?
Ik heb een wajong en daar zet ik meestal het meeste op de spaarrekening, ik heb ook online een fund staan en heb ik in 4 maanden wel lekker veel van gehad. Oh en ik doe soms ''ahem'' online werk.
AutumnFaeri

Ylse schreef:Toen ik pas begon heb ik veel kleding gekocht bij de diverse kringloopwinkels. Voor een paar euro per kledingstuk kan je soms hele leuke dingen vinden. Daar kan je dan ook goedkoop mee experimenteren.

Tegenwoordig koop ik vaak in de reguliere kledingzaken en pas daar de kleren ook. De medewerksters vinden dat helemaal niet erg en zijn over het algemeen gerust bereid om je te helpen. Je bent tenslotte ook gewoon een klant.
Ik zou echt dood gaan wat het helpen, ik heb best wel erge sociaale angst, en dysforie er bovenop is geen leuke combinatie :') Meestal hoop ik dat niemand bij het hokje staat en duik ik erin.