Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wijziging BRP

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Wijziging BRP

Bericht door Saskia »

Hoi allemaal,
afgelopen woensdag zijn mijn geslacht en voornamen door de woongemeente veranderd in BRP. Gisteren dan ook meteen een nieuw ID aangevraagd.

Net zag ik echter dat in mijnoverheid ik nu tweemaal bij de brp registratie sta, namelijk met Huidig en geboorte datum.
Bij de die van huidig staat dat ik vrouw ben en de juiste namen; bij de geboorte datum staan de oude gegevens nog. Als die toegankelijkzijn voor anderen vind ik dat niet heel erg leuk.

wat moet ik doen om die oude gegevens te verwijderen? Dacht te weten dat het automatisch zou gebeuren.

Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Wijziging BRP

Bericht door Ylse »

Kan het zijn dat de gemeente niet alle referenties naar het verleden heeft laten staan?

Mij werd de vraag gesteld of ik "slechts" mijn naam en geslacht administratief wou wijzigen OF dat ik alle referenties vanuit het verleden ook zou willen laten vervallen. Ik heb voor het laatste gekozen en daarmee zou(?) mijn oude ik verdwenen moeten zijn.

Geen idee of je dit bedoelt, ik heb nog niet bij mijnroverheid gekeken.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Wijziging BRP

Bericht door Veronica »

Diegene die ik vroeg staat 2 keer in de brp, verleden als man en huidig als vrouw, echter klopt de geboorte datum bij beide wel.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wijziging BRP

Bericht door Emma »

Je kunt inderdaad door de gemeente de historie laten verwijderen. Niet dat die door jan en alleman ingezien kan worden, maar je weet maar nooit. Mijn historie is ook verwijderd op mijn verzoek.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Wijziging BRP

Bericht door Veronica »

Overigens uitkijken als je een uitkering hebt of studiefinancering wanneer je alles laat verwijderen, kan misgaan omdat je dan plots voor een instantie soms ineens als oude ik niet meer bestaat en alleen als de nieuwe ik.

(in andere woorden, persoon A heeft uitkering en wijzigt naam en geslacht en laat de boel wissen en wordt persoon B, alleen de uitkeringsinstantie kent alleen persoon A en niet B en daar gaat het mis)

Dat het mis gaat gebeurt niet altijd, maar het kan wel (ik sprak iemand die erdoor plots geen studiefinancering kreeg, na veel gedoe weer wel)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Wijziging BRP

Bericht door Saskia »

Vandaag kregen alle gezinsleden een brief van de gemeente met de mededeling dat ze kunnen aangeven wat ze willen de oude gegevens houden en de nieuwe laten verwijderen of anders om. Ik neem aan dat als ze niet reageren beiden blijven staan.
Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Lara25
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 sep 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: Wijziging BRP

Bericht door Lara25 »

Ik had het gisteren met Amy over het wijzigen van geslacht en naam bij je geboorte gemeente. Ze nemen dan je huidige rijbewijs/id in, en je moet dan nieuwe aanvragen in de gemeente waar je woont. Heeft iemand ervaring hiermee betreft je 'ingenomen' rijbewijs enzo? Het lijkt mij dat je die nodig hebt om je nieuwe aan te vragen zonder een discussie met de ambtenaar aan te moeten gaan.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wijziging BRP

Bericht door Emma »

Dat innemen hoort niet... Dat doet je woongemeente bij de aanvraag van de nieuwe documenten. Eerder niet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Wijziging BRP

Bericht door Anon20180501 »

Moet "aanvraag" geen - uitgifte - zijn Emma..??
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Wijziging BRP

Bericht door Amy »

Emma schreef:Dat innemen hoort niet... Dat doet je woongemeente bij de aanvraag van de nieuwe documenten. Eerder niet.
Dat hebben ze toch echt gedaan bij mij. Ik heb een week zonder ID kaart en rijbewijs gezeten.
Er werd verteld dat ze niet meer geldig waren dus ze werden ingenomen. Er is toen ook direct een aanvraag gedaan voor nieuwe dat wel.
Toen ik die op ging halen moest ik de oude inleveren die ik al niet meer had wat toen nog wat gedonder gaf maar toen ik die vrouw aan de balie had overtuigd dat ze gewoon eens na moest vragen daar over kwam ze even later terug en kreeg ik gewoon de nieuwe mee.