Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederland?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
AutumnFaeri

Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederland?

Bericht door AutumnFaeri »

Gewoon benieuwd van mensen die vaker uit gaan enzo, ik doe het meestal nooit maar mensen kijken wel altijd omdat ik best andro er uit ziet.
Wat me wel pissig maakt is ''biologische man en vrouw'' klinkt zo.... ewwwwww. Hoe kan je biologisch een gender identiteit label zijn???
Anon20190122

Re: Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederla

Bericht door Anon20190122 »

Het klink rot maar ligt er puur aan hoe veel er aan jou te zien is!
AutumnFaeri

Dat kan ik zien maar mensen kunnen nog steeds zo zijn als je er cis uit ziet, alleen ze weten niet dat jij trans bent.
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

We leven gelukkig niet meer in de jaren 90 toen was de acceptatie ver te zoeken!

Nu vindt ik het best ok maar er is aan mij ook wijnig te zien ik weet niet hoe het gaat als het wel duidelijk zichtbaar is!
Veronica

Bericht door Veronica »

Biologische genderidentiteit staat los van de mentale.

Biologisch ben je een man en dat blijf je, je geslacht kan dan wle na operaties aangepast zijn, maar hoe je het went of keert, je bent geboren als man of vrouw en dat feit kun je niet veranderen.

Echter ligt dat mentaal veel complexer, mentaal kan jij je man, vrouw of geen van beiden voelen.

Je mentale geslacht hoeft niet over een te komen met je biologische, daarom staan beide mentale en biologische geslachten los van elkaar.

Heel simpel uitgelegd, en helaas zelfs dan hoor je sommige transgenders keihard schreeuwen dat het niet klopt...

@Tanisha, enige verschil met jaren 90 en nu is de aandacht in onder andere de media en het feit dat mensen makkelijker informatie over kunnen zoeken.

Acceptatie is echter net zo belabberd, het lijkt alleen beter omdat velen een roze bril dragen en niet verder kijken dan hun eigen neus lang is.
Afbeelding
AutumnFaeri

Veronica schreef:Biologische genderidentiteit staat los van de mentale.

Biologisch ben je een man en dat blijf je, je geslacht kan dan wle na operaties aangepast zijn, maar hoe je het went of keert, je bent geboren als man of vrouw en dat feit kun je niet veranderen.

Echter ligt dat mentaal veel complexer, mentaal kan jij je man, vrouw of geen van beiden voelen.

Je mentale geslacht hoeft niet over een te komen met je biologische, daarom staan beide mentale en biologische geslachten los van elkaar.

Heel simpel uitgelegd, en helaas zelfs dan hoor je sommige transgenders keihard schreeuwen dat het niet klopt...

@Tanisha, enige verschil met jaren 90 en nu is de aandacht in onder andere de media en het feit dat mensen makkelijker informatie over kunnen zoeken.

Acceptatie is echter net zo belabberd, het lijkt alleen beter omdat velen een roze bril dragen en niet verder kijken dan hun eigen neus lang is.
Ik heb hier een totaal andere mening maar in discussie ga ik niet.
Veronica

Bericht door Veronica »

Apart, je start een topic dus een discussie valt te verwachten :fpalm:

Het klinkt dan alsof alleen een antwoord dat jouw bevalt dan geldt, het is niet persoonlijk bedoelt maar zo komt het wel over helaas.
Afbeelding
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Tja, ik kijk ook heel erg graag naar mensen in alle soorten en maten. Ze zijn zo leuk om gade te slaan en dan maakt het helemaal niet uit hoe oud, jong, man, vrouw of geen. Rood, kaal, dik, dun, met of zonder handicap of gewoon te gewoon. Allen hebben wel iets bijzonders. Dat wordt me niet altijd in dank afgenomen soms raak ik geïntrigeerd door een wel heel erg kort lontje die me dan kortaf "Wat mot je????" toebijt. Als antwoord "Een puntzak frites met mayo..." breekt dan meestal wel het ijs.
Op je vraag kan ik dus echt geen antwoord geven want ik kijk zelf ook zo graag, net als de meerderheid van de rest. Mijn kijken en dat van de meeste kijkers heeft niets te maken met wat voor fobie of seksisme dan ook, soms zelfs nog niet eens nieuwsgierigheid maar meer een soort leergierigheid.
En vanuit dat standpunt maakt het me dan ook helemaal niet uit als ik eens bekeken word.

Sorry, zie net dat ik de vraag verkeert begrepen heb en zelfs helemaal niet begrijp. :)
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
AutumnFaeri

Veronica schreef:Apart, je start een topic dus een discussie valt te verwachten :fpalm:

Het klinkt dan alsof alleen een antwoord dat jouw bevalt dan geldt, het is niet persoonlijk bedoelt maar zo komt het wel over helaas.
Dat is het niet, ik ben namelijk enorm slecht met woorden en uitleggen enzo.
Veronica

Bericht door Veronica »

AutumnFaeri schreef:
Veronica schreef:Apart, je start een topic dus een discussie valt te verwachten :fpalm:

Dat is het niet, ik ben namelijk enorm slecht met woorden en uitleggen enzo.
Als dat zo is, dan begrijp ik dat :)
Afbeelding