Minderjarigen op het forum.

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Minderjarigen op het forum.

Bericht door Anon20180501 »

tanisha schreef:Ik vindt het heel bijzonder dat sommige hier zich ontzettend druk maken om wat anderen doen!

Ik ben zelf van mening dat ook jongeren veel steun aan elkaar kunnen hebben en het misschien wel eens een idee zou kunnen zijn om juist een contact gezocht gedeelte in het forum te maken.
Ik weet dat het eigenlijk niet de bedoeling is maar ook ik zie hier eigenlijk geen kwaad cq gevaar in. Maar waar men dan wel voor zou moeten waken is dat zo'n 'sub-forum' een geheel eigen leven gaat leiden zonder toezicht (voor zover dat mogelijk is en gewenst) en dat het geen trekpleister wordt voor nieuwe leden die vervolgens verder weinig tot niets toevoegen/bijdragen aan het forum. (behoeft verder geen uitleg denk ik...)

grts Daniéla
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Minderjarigen op het forum.

Bericht door Anon20180501 »

Mezelf..,
..en dat het geen trekpleister wordt voor nieuwe leden
In het kader van bovenstaande lijkt het me wijs dit topic te verplaatsen naar het verborgen gedeelte...
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Minderjarigen op het forum.

Bericht door Jessy »

Daniéla schreef:...en dat het geen trekpleister wordt voor nieuwe leden die vervolgens verder weinig tot niets toevoegen/bijdragen aan het forum. (behoeft verder geen uitleg denk ik...)
Inderdaad, ben wel een voorstander en dan wellicht ook verborgen houden, enkel voor 'vaste' leden.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Minderjarigen op het forum.

Bericht door Barbarella »

Eva schreef:Geen gemakkelijk onderwerp. Om te beginnen de vraag of je jonge mensen moet weren van een forum als dit. Het lijkt me niet eens mogelijk. Wat wanneer een nieuw forumlid geen leeftijd vermeldt? Of een andere leeftijd opgeeft dan in werkelijkheid het geval is?
Stel nu eens dat we van ieder (nieuw) forumlid een check gaan doen op leeftijd. Ik vermoed om te beginnen dat niet iedereen daarvan gediend is.
Nog een stap verder: we weren jonge mensen van het forum (feitelijk nauwelijks mogelijk dus). Mensen die geestverwanten willen ontmoeten gaan dat toch wel doen. Hier kunnen we daar - hoewel beperkt - enige begeleiding in geven. Op andere ontmoetingsplekken op het internet is de kans dat zij in contact komen met verkeerde types groter. Te groot in vergelijk met deze plek, meen ik.
Je kan het dus ook niet zien als iemand die meerderjarig is zich voordoet als iemand die minderjarig en wil afspreken met mensen die minderjarig zijn.

Er wordt hier verder geen begeleiding gegeven en ingrijpen gebeurd altijd te laat..

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Minderjarigen op het forum.

Bericht door Eva »

Onzin. Is elders al voldoende weerlegd.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Minderjarigen op het forum.

Bericht door Barbarella »

Je kan het dus ook niet zien als iemand die meerderjarig is zich voordoet als iemand die minderjarig is en wil afspreken met mensen die minderjarig zijn.

Ik heb de zin verbeterd

Dit is elders weerlegd volgens Eva, dit is onweerlegbaar

Barbarella
Laatst gewijzigd door Barbarella op 01 nov 2015, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Minderjarigen op het forum.

Bericht door Anon20190516 »

:whistle: :violin:
Offline
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Minderjarigen op het forum.

Bericht door Anon20180501 »

Dat er gevaar schuilt in internet-daten is inderdaad onweerlegbaar Barbarella. Dat heeft niet alleen betrekking op minderjarigen, ook anderszins kwetsbaren en zelfs doorgewinterde volwassen gebruikers moeten waakzaam blijven. Nu kan je de bewegingsvrijheid van minderjarigen (etc.) wel aan banden gaan leggen maar dat biedt geen enkele garantie. Tegen de creativiteit van kwaadwillenden is geen enkele veiligheidsmaatregel opgewassen anders dan minderjarigen de toegang tot het forum te ontzeggen, en dat wil denk ik niemand, ook jij niet neem ik aan...

Wat je ook doet als T-Ned zijnde, uitsluiten en waarborgen kan je niets, Internet is meer dan T-Ned. Je zou bijna kunnen zeggen dat het juist beter is om minderjarigen aan je te binden zodat je ze kan wijzen op de gevaren en daarin adviseren. Zoals bv de tips van X; "Wat betreft de veiligheid, spreek altijd af op een plek met veel mensen. Spreek het duidelijk af, en skype van tevoren.". En als het mogelijk is de ouders erbij betrekken...

Ik deel je oprechte zorgen hierom maar een waterdichte oplossing heb ik ook niet echt voorhanden...

grts Daniéla
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Minderjarigen op het forum.

Bericht door Ylse »

Ik kan mij wel vinden in de bewoordingen van Daniéla.

En ik wou nog wel wat toevoegen, er is een app genaamd Companion deze app is bedoeld voor mensen die bijvoorbeeld 's nachts alleen over straat moeten en dat eng vinden. Als je nu zorgt dat een vriend(in) deze app ook heeft kan je van elkaar zien waar je bent. Er zit ook een alarmknop op zodat de andere kant gewaarschuwd kan worden.

Ik zeg niet dat dit een supermiddel is en ik heb het ook nog niet getest maar wellicht biedt dit enige extra bescherming.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Minderjarigen op het forum.

Bericht door diederique »

Daniéla schreef:
Wat je ook doet als T-Ned zijnde, uitsluiten en waarborgen kan je niets, Internet is meer dan T-Ned. Je zou bijna kunnen zeggen dat het juist beter is om minderjarigen aan je te binden zodat je ze kan wijzen op de gevaren en daarin adviseren. Zoals bv de tips van X; "Wat betreft de veiligheid, spreek altijd af op een plek met veel mensen. Spreek het duidelijk af, en skype van tevoren.". En als het mogelijk is de ouders erbij betrekken...

Ik deel je oprechte zorgen hierom maar een waterdichte oplossing heb ik ook niet echt voorhanden...

grts Daniéla
Inderdaad, waterdicht is het niet, maar waarschuwen kunnen we wel. Ik heb mijn "onderschrift" aangepast.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gesloten