Mijn scheer tips/ritueel! Heb jij er ook nog een paar?

Make-up, kleding, en zo voort
Beardelady

Mijn scheer tips/ritueel! Heb jij er ook nog een paar?

Bericht door Beardelady »

Scheren is voor vele van ons nog een realiteit. Ik scheer mij het liefst zo glad mogelijk, wie hier van de dames niet? Maar ik heb een zeer gevoelige huid, ik zou bijv nooit twee keer per dag kunnen scheren omdat mijn huid dat niet trok.

Toch ben ik door experimenteren gekomen tot een punt dat ik geen stoppel meer voel en mijn huid ook niet geïrriteerd raakt. En dacht ik deel mijn ritueel hier. Wie weet heef iemand er nog iets aan.

Ten eerste was ik mijn gezicht dagelijks met een spons en zeep voor het gezicht van de Kruidvat. Dit verwijderd dode huidcellen die anders op je huid blijven zitten en kunnen zorgen voor ingegroeide baardharen. Daarbij komt nog dat ik altijd mijn gezicht met moisturizer.

Hier is mijn stappenplan
1. Gezichtsmasker. Ik breng een vocht inbrengende masker aan op mijn gezicht en laat het indrogen. Het masker heeft het effect dat het de baardharen verzacht en je poriën open gaan staan.

2. Warm water. Ik stap onder de douch was het masker van mijn gezicht. En houd de douchekop met warm water tegen het te scheren gebied. Het warme water houd de poriën open en het baardhaar zacht.

3. Conditioner. Ja je leest het goed, conditioner, voor je hoofdhaar. Conditioner gebruik ik als scheergel. Ik heb alles geprobeerd maar met conditioner scheer toch echt het gladst. De uitleg daarvoor zou kunnen zijn dat er een hogere concentratie siliconen in conditioner zit dan in scheergel. Dit zorgt voor een dunne gladde film op je huid waardoor ik mijn huid niet openhaal. Daarbij komt het voordeel dat de baardharen ook nog zachter worden gemaakt.

4. Scheren tot alles super glad is. Eerst met de haargroei mee en daarna tegen de haargroei in. Maar voel met je vingers goed welke richting je haar groeit!

That's it. Mijn scheer ritueel.

Razor burn
Maar wat als ik toch weer zit met "razor burn"? Dan gebruik ik een "verzorgende olie na het ontharen", zo staat het echt op de verpakking, van de Etos. Dat is werkelijk een super goedje voor mij, binnen 4 uur is het branderige gevoel weg.
Laatst gewijzigd door Beardelady op 01 nov 2015, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501

Re: Mijn scheer tips/ritueel! Heb jij er ook nog een paar?

Bericht door Anon20180501 »

"Conditioner".. hoe kom je erop. :o Maar ik geloof het meteen. :)
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Scheren doe ik inderdaad ook onder de douche, maar ik heb er geen ritueel voor zoals Joukje.

Ik ga er van uit dat ik over een paar maanden haarvrij ben door de laserbehandelingen. En als het zich doorzet zoals het nu gaat moet dat ook zeker lukken. De haargroei is nu al sterk verminderd, daar waar ik tot voor kort tegen de avond al weer flinke stoppels had merk ik nu pas de volgende ochtend beginnende stoppeltjes op.

Tot die tijd.....Even doorbijten en de haartjes voor lief nemen en helaas nog elke ochtend scheren.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Jessy

Bericht door Jessy »

Klinkt wel interessant om eens te proberen.
Mijn huid is ook echt supergevoelig, en als ik mij glad scheer eindig ik altijd met wondjes. En erger, na het scheren moet ik het 2 dagen overslaan of het wordt een pijnlijk bloedbad.
Vochtinbrengende creme (moisturizer) en warm water gebruikte ik al, conditioner ga ik zeker eens testen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Veronica

Bericht door Veronica »

Daniéla schreef:"Conditioner".. hoe kom je erop. :o Maar ik geloof het meteen. :)
Het werkt erg goed, ik doe het zelf al ruim 1 jaar, maar het werkt niet met iedere conditioner even goed.

Echter heb ik geen scheerritueel, gewoon onder de douche omdat ik dan geen snijwondjes heb.
Afbeelding
Bregje

Bericht door Bregje »

Doe je dat iedere dag, dat masker? Want ik ben al een uur kwijt 's ochtends...

Verder heb ik wat twijfels bij de conditioner. Ik ben nogal health freak en gebruik appelazijn in plaats van conditioner, juist omdat conditioner siliconen kan bevatten die je haren helemaal omsluiten. Dus dan zou ik het niet graag op mijn gezicht smeren omdat het in theorie, na heel vaal gebruiken, je poriën dicht smeert...

Wat ik erg goed vind werken zijn vlijmscherpe mesjes. Die worden alleen zo snel bot en zijn best duur.
Janice

Bericht door Janice »

Een paar laser behandelingen doet wonderen mits je uitzicht hebt op de hormoon behandeling...... denk ook nog goedkoper als ik zo al die middeltjes en rituelen lees.
Veronica

Bericht door Veronica »

Janice schreef:Een paar laser behandelingen doet wonderen mits je uitzicht hebt op de hormoon behandeling...... denk ook nog goedkoper als ik zo al die middeltjes en rituelen lees.
Zolang je donkere beharing hebt klopt dat, met lichte beharing zijn rituelen zoals foundation of vaak scheren vaak niet eens nodig, maar daar staat een andere prijs tegenover, ritueel genaamd elektrisch epileren :fpalm:
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik scheer de laatste tijd met de aloe vera gel die ik van de huidtherapeut heb voor na het elektrisch epileren. Werkt ook als een trein en het mes snijdt aan twee kanten, om er maar eens een afgezaagde uitdrukking bij te gebruiken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Jessy schreef:Klinkt wel interessant om eens te proberen.
Mijn huid is ook echt supergevoelig, en als ik mij glad scheer eindig ik altijd met wondjes. En erger, na het scheren moet ik het 2 dagen overslaan of het wordt een pijnlijk bloedbad.
Vochtinbrengende creme (moisturizer) en warm water gebruikte ik al, conditioner ga ik zeker eens testen.
Jessy, bij mij is/was het exact hetzelfde. Vergeet ook niet de olie waar ik het over had. De conditioner en olie heb ik beide van de Etos.. Gewoon het huismerk. De maskers zijn die van het Kruidvat 2 voor 1 euro.