Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederland?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
AutumnFaeri

Re: Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederla

Bericht door AutumnFaeri »

Jannet V schreef:Tja, ik kijk ook heel erg graag naar mensen in alle soorten en maten. Ze zijn zo leuk om gade te slaan en dan maakt het helemaal niet uit hoe oud, jong, man, vrouw of geen. Rood, kaal, dik, dun, met of zonder handicap of gewoon te gewoon. Allen hebben wel iets bijzonders. Dat wordt me niet altijd in dank afgenomen soms raak ik geïntrigeerd door een wel heel erg kort lontje die me dan kortaf "Wat mot je????" toebijt. Als antwoord "Een puntzak frites met mayo..." breekt dan meestal wel het ijs.
Op je vraag kan ik dus echt geen antwoord geven want ik kijk zelf ook zo graag, net als de meerderheid van de rest. Mijn kijken en dat van de meeste kijkers heeft niets te maken met wat voor fobie of seksisme dan ook, soms zelfs nog niet eens nieuwsgierigheid maar meer een soort leergierigheid.
En vanuit dat standpunt maakt het me dan ook helemaal niet uit als ik eens bekeken word.

Sorry, zie net dat ik de vraag verkeert begrepen heb en zelfs helemaal niet begrijp. :)
Tis meer mentaliteiten dat ''mannen hebben dit, vrouwen hebben dit'' blablabla. Dat soort keul dus, en dan ze denken dat wij minder zijn of niet ''echt een...''

Ookal is nieuwschierigheid wel anders.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Ach, ze kunnen beter over m'n fiets lullen dan over m'n lul... èèèèh, dat gaat niet meer. :)
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Kijken en bekeken worden is toch iets wat we allemaal doen, liefst op een terrasje met een ijskoud biertje. Heel sporadisch een negatieve blik maar die krijgen ze doodleuk terug.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Op de website van Het Parool staat een artikel dat ging over geweld tegen transgenders. Dat naar aanleiding van een onderzoek van TNN.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Vanavond zou er in Nieuwsuur aandacht voor dat onderzoek zijn heb ik begrepen. Silke doet haar verhaal.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Voor wat betreft dat omderzoek heb ik mijn twijfels over de representativiteit. Is er genoeg gecorrigeerd voor mensen die de enquête niet ingevuld hebben omdat ze zich niet aangesproken/niet tot de doelgroep voelden, bijvoorbeeld omdat ze nooit zijn lastig gevallen of beledigd?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Jessy

Bericht door Jessy »

AutumnFaeri schreef:Tis meer mentaliteiten dat ''mannen hebben dit, vrouwen hebben dit'' blablabla. Dat soort keul dus, en dan ze denken dat wij minder zijn of niet ''echt een...''
Dat is gewoon de hokjescultuur van de maatschappij.
De gemiddelde mens die niet op de hoogte is (en vaak willen ze het ook niet weten als ze er niet direct mee te maken hebben) moet alles kunnen plaatsen in een afgebakend hokje, waarin staat wat kan en mag en wat zeker niet. Het is nogal zwart-wit, maar het wordt door de maatschappij vanaf jongsafaan er zo ingepompt, het is "normaal". En dan is het niet altijd gemakkelijk om mensen te laten inzien dat er tussen zwart en wit nog een heel groot grijsgebied zit dat gewoon gewaardeerd wil worden voor wie ze zijn, en met respect behandeld.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Bregje

Bericht door Bregje »

Ik kan bij dat onderzoek voor mezelf afgelopen maand alvast weer een vinkje zetten. Ik geloof het dus ook echt wel. Er zijn zo veel vervelende mensen op de wereld...
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Of je nou te dik, te dun, rood haar hebt, te klein bent of hlbt bent maakt geen verschil. Hufters kom je altijd wel tegen en die kijken alleen maar of ze je aan kunnen of dat hun groepje groter is dan de jouwe. Wat dat betreft is er voor mij weinig veranderd. Zelfs in mijn bodybuilding tijd veranderde dat niet omdat mijn smoelwerk ondanks de pillen en spuiten niet hard werd waardoor ik eigelijk bb voor niets deed.
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

Emma schreef:Voor wat betreft dat omderzoek heb ik mijn twijfels over de representativiteit. Is er genoeg gecorrigeerd voor mensen die de enquête niet ingevuld hebben omdat ze zich niet aangesproken/niet tot de doelgroep voelden, bijvoorbeeld omdat ze nooit zijn lastig gevallen of beledigd?
Ik heb meegedaan aan de enquete en ik ben nog nooit lastig gevallen ondanks meer dan 4,5 jaar hormoongebruik. Maar ja ik zie er nog steeds kompleet als man uit...
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF