Mijn scheer tips/ritueel! Heb jij er ook nog een paar?

Make-up, kleding, en zo voort
Beardelady

Re: Mijn scheer tips/ritueel! Heb jij er ook nog een paar?

Bericht door Beardelady »

Bregje schreef:Doe je dat iedere dag, dat masker? Want ik ben al een uur kwijt 's ochtends...

Verder heb ik wat twijfels bij de conditioner. Ik ben nogal health freak en gebruik appelazijn in plaats van conditioner, juist omdat conditioner siliconen kan bevatten die je haren helemaal omsluiten. Dus dan zou ik het niet graag op mijn gezicht smeren omdat het in theorie, na heel vaal gebruiken, je poriën dicht smeert...

Wat ik erg goed vind werken zijn vlijmscherpe mesjes. Die worden alleen zo snel bot en zijn best duur.
Nee ik scheer niet elke dag en ik gebruik een masker niet elke dag. Ik ben nog niet in zijn geheel om/uit de kast.

Ik denk dat je angst voor de dicht slibben van je poriën niet nodig is. En als je dat toch hebt dan kan je je gezicht ok gewoon dagelijks wassen, wat ik ook doe.

Trouwens in elke scheergel/schuim zitten siliconen.
Beardelady

Veronica schreef:
Janice schreef:Een paar laser behandelingen doet wonderen mits je uitzicht hebt op de hormoon behandeling...... denk ook nog goedkoper als ik zo al die middeltjes en rituelen lees.
Zolang je donkere beharing hebt klopt dat, met lichte beharing zijn rituelen zoals foundation of vaak scheren vaak niet eens nodig, maar daar staat een andere prijs tegenover, ritueel genaamd elektrisch epileren :fpalm:
Praat mij er niet over.. Mijn baard is een lappendeken.. Blond, grijs, bruin... Zucht.. Ik miet er ooit nog eens aan gaan geloven. Maar tot dusver doet de HRT meer dan ik had kunnen dromen.
Bregje

Bericht door Bregje »

Ik heb de hoop dat het hier niet in zit. Deze gebruik ik: http://www.weleda.nl/product/voor-de-man/scheercreme
Maar ik lees wel silicate en ik weet even niet of dat hetzelfde is.

Ik ben ook niet volledig om, maar scheren doe ik wel iedere dag. Het worden anders zulke irritante stoppels... Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders! Mijn haren groeien gewoon snel net als mijn nagels :D
Veronica

Bericht door Veronica »

Bregje schreef:Ik heb de hoop dat het hier niet in zit. Deze gebruik ik:
Maar ik lees wel silicate en ik weet even niet of dat hetzelfde is.

Ik ben ook niet volledig om, maar scheren doe ik wel iedere dag. Het worden anders zulke irritante stoppels... Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders! Mijn haren groeien gewoon snel net als mijn nagels :D
"A silicate is a compound containing an silicon compound"

Ja dus, er zitten siliconen in.

Nog leuker, sommige merken vermelden het bewust onder een andere naam en beweren dat een product geen siliconen bevat, ga er rustig vanuit dat dat wel zo is.

Echter heb ik nog nooit iemand meegemaakt van wie de poriën dicht gingen erdoor, iedere dag zoiets simpels als je gezicht met water opfrissen is genoeg, zeker voor iemand als ik die geen makeup (op heeeeeel af en toe mascara en lipgloss na) of crèmes gebruikt.

Trouwens, alles wat op -ate of -one eindigt bevat gegarandeerd iets van siliconen.
Afbeelding
Anon20190209

Bericht door Anon20190209 »

Siliconen kunnen in de juiste concentraties goed zijn voor de huid. Houd het vocht vast in de huid en zorgt voor een mooi litteken na een operatie bijvoorbeeld het merk Dermatix.

Voor huidverzorging neem eens een kijkje op de site van paulaschoice.com of paulaschoice.nl. De huidverzorgings producten van Paula Begoun de huid goeroe uit Amerika. Aantal malen ook aan het woordt geweest bij programma Radar!!

Gebruik haar produkten nu ongeveer 2 jaar en vind het echt geweldig. Mijn huid heeft er nog nooit zo goed uitgezien.
Ben nu 40 jaar en nog geen enkel rimpeltje. Huid veel steviger met een natural glow!!

En minstens zo belangrijk haar produkten kosten niet de hoofdprijs en bevatten geen geur en kleurstoffen of parabenen en zijn niet getest op dieren!!

Heb geen aandelen in haar bedrijf hoor!!
Lydia

Bericht door Lydia »

Cher schreef:Smma Radar!!

Gebruik haar produkten nu ongeveer 2 jaar en vind het echt geweldig. Mijn huid heeft er nog nooit zo goed uitgezien.
Ben nu 40 jaar en nog geen enkel rimpeltje. Huid veel steviger met een natural glow!!

Heb geen aandelen in haar bedrijf hoor!!
Ooh, daar moet ik maar eens rond snuffelen. Thx.
Sapere Aude
Veronica

Bericht door Veronica »

Parabenen, er is zoveel gedoe over terwijl het niks minder dan een conserveringsmiddel is voor cosmetica.

Daarnaast is de boel in EU zo streng qua wat wel of niet mag, dat de gebruikte hoeveelheden echt minimum van het minimum zijn.

http://www.paulaschoice.nl/expert-advic ... -niet.html

Mensen moeten zich minder druk maken over zoiets, tenzij je graag goedkope troep uit China koopt.

Overigens, in de VS gebruiken ze vaak veel parabenen, als iemand daar zou wonen en zich zorgen om maakt snap ik het nog wel, in EU echter gelden andere regels.

Sowieso geven veel onderzoeken aan dat alle soorten crèmes niet perce goed voor je zijn, ze bevatten allemaal stoffen die ons lichaam niet aanmaakt en dus is in principe iedere crème slecht.

Gebruik ik een crème? Ja en nee, in de winter wel aangezien ik drogere huid krijg door scheren.

Overigens, een heel leuk feite is dat alle crèmes maar 1 a 2 doen, je huid tegen uitdroging beschermen en in sommige gevallen beschermt het huid tegen UV stralen in mindere mate dan een zonnebrandcrème.

Al het andere zijn marketing praatjes, fabeltjes en de tussen de oren gevoel verhalen.

(Veronica bekijkt bepaald dingen kritisch op feiten)
Afbeelding
Jessy

Bericht door Jessy »

Veronica schreef:...maar het werkt niet met iedere conditioner even goed.
Moet ik op bepaalde bestanddelen letten? Of kort gezegd, welke wel en welke niet?
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Veronica

Bericht door Veronica »

Jessy schreef:
Moet ik op bepaalde bestanddelen letten? Of kort gezegd, welke wel en welke niet?
Geen idee, maar ik merk bijvoorbeeld dat de conditioner voor beschadigd haar minder glij effect geeft en meer scheerschuim effect, terwijl de conditioner die ik voor lang haar gebruik juist dat glij effect wel geeft.

Wat de verschil is weet ik niet qua bestandsdelen.

(gaat in beide gevallen om het merk Gühl)
Afbeelding
Beardelady

Jessy schreef:
Ik dacht dat ik het al gezegd had.. Maar ik gebruik huismerk Etos conditioner.

Ff snel gekeken yup.. Pagina 1 laatste reactie ;)