De brouwerij Brewdog (heeft ook hele lekkere ales) heeft een transgenderbier gemaakt. Ze zetten het bier in in de strijd voor transgenderrechten samen met evenenmentenorganistatie Queerest of the Queer.
Voor bier wordt normaalgesproken vrouwelijke hop gebruikt. Nu gebruiken ze hop die tijdens de groeit van geslacht kan veranderen.
https://www.brewdog.com/lowdown/blog/no-label
Transgenderbier
-
Veronica
Re: Transgenderbier
Grapje?
Sorry maar dat is belachelijk, gewoon geldtrekkerij omdat trans zo "in" is tegenwoordig...
Sorry maar dat is belachelijk, gewoon geldtrekkerij omdat trans zo "in" is tegenwoordig...
-
Anon20180501
Het product op zich en het idee erachter staan me wel aan (je moet er maar op komen) en de winst gaat naar een transgender-belangenorganisatie, maar het klinkt inderdaad een beetje tè getapt Veronica.
Cheers Daniéla
Cheers Daniéla
-
Bregje
O natuurlijk doen ze dit om geld te verdienen. Het is ook niet heel serieus, daarom staat het ook in lounge 
Ik ben natuurlijk nog steeds benieuwd naar de smaak. En dat planten ook van geslacht kunnen veranderen is best een interessant gegeven. Het is in de natuur dus niet bepaald dat we altijd hetzelfde geslacht moeten zijn. Mocht dat ooit iets zijn dat iemand zegt ofzo kun je nu met de hop en de taxusboom aankomen...
Ik ben natuurlijk nog steeds benieuwd naar de smaak. En dat planten ook van geslacht kunnen veranderen is best een interessant gegeven. Het is in de natuur dus niet bepaald dat we altijd hetzelfde geslacht moeten zijn. Mocht dat ooit iets zijn dat iemand zegt ofzo kun je nu met de hop en de taxusboom aankomen...
-
Anon20210626
Verwissel ze maar niet .....
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Danielle
Niet alleen planten kunnen van geslacht veranderen, sommige dieren ook. Er is een hele film aan op gehangen.

Als fundraiser vind ik het een uitstekend gevonden gimmick. Als middel om maatschappelijke bekendheid aan het fenomeen te geven, one hipster at a time, vind ik het ook prima.Veronica schreef:Grapje?
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Veronica
Het geeft inderdaad bekendheid en dat kan positief zijn, alleen ik merk op websites dat mensen transgender moe worden, moe in de zin van, waarom transgender bier, waarom zoveel aandacht voor caitlyn, waarom zoveel aandacht voor die trans die HNTM won.
Niet elk type aandacht is het goede type aandacht, en dat geldt niet alleen voor transgender aandacht, dat geldt voor alles.
Er zijn zoveel meer dingen over transgenders die niet in de media komen omdat het niet "spannend" of "aandachts geil" genoeg is, waar de werkelijke aandacht moet komen gebeurt dat niet.
Niet elk type aandacht is het goede type aandacht, en dat geldt niet alleen voor transgender aandacht, dat geldt voor alles.
Er zijn zoveel meer dingen over transgenders die niet in de media komen omdat het niet "spannend" of "aandachts geil" genoeg is, waar de werkelijke aandacht moet komen gebeurt dat niet.
-
Anon20180501
Geen positief zonder negatief, ook niet wat discriminatie betreft.
Zonder balans geen samenleving.
zo ongeveer zie ik het...
-
Veronica
Klopt helemaal.Daniéla schreef:Geen positief zonder negatief, ook niet wat discriminatie betreft.
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Een 0%-bier was misschien beter geweest, omdat de medicijnen die transgenders gebruiken de lever al genoeg kunnen belasten 
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.