eerste kleding

Make-up, kleding, en zo voort
EvelienArts
Voornaamwoorden: Zij/Haar

eerste kleding

Bericht door EvelienArts »

Hallo mensen,

Vandaag me eerste dameskleding gekocht:D (onopvallende damesblouses die niet direct zeggen dat het voor vrouwen is, het is ook meer voor mijn gevoel.

Als ik straks de transitie in ga koop ik natuurlijk wel wat meer vrouwerlijke kleding.

Gewoon in de winkel (zacht) gezegd tegen de verkoopsters bij de V&D dat ik transgender ben en graag wat damesblouses koop die nog niet echt verhullend zijn over dat het eigenlijk voor dames is.

Ben zo blij ermee:D:D

Wat doen/deden jullie in het begin van jullie traject? Direct opvallende dameskleding kopen of ook eerst wat minder opvallends en dit langzaam opbouwen?
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: eerste kleding

Bericht door Ylse »

Mijn eerste dameskleding waren jurken en rokken en topjes. Veelal gekocht bij kringloopwinkels of via internet.

Op een zeker moment meegesleept door mijn vriendin die me min of meer voor het blok zette om gewoon in de winkel te gaan kopen.

Nu ga ik ook gerust alleen kleren kopen en merk helemaal geen negatieve reacties van de verkoopsters.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Veronica

Bericht door Veronica »

Nooit om hulp gevraagd, eerste 2 keer met mijn moeder broeken gekocht en daarna alles zelf (ben iemand die juist een winkel verlaat als ze hulp aanbieden, daar heb ik een hekel aan, ik doe het liever zelf).

In begin veel broeken en eigenlijk nog steeds, alleen skinny, daarnaast simpele vesten maar ook vrouwelijke vestjes en daarnaast simpele t-shirts.

Ik heb wel jurken, maar die zijn niet altijd even praktisch met dit weer ;)
Afbeelding
EvelienArts
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door EvelienArts »

Broeken heb ik zelf (helaas) nog niet gehaald. Wel nu dus 2 redelijk mooie blouses. Of ik mijn vrouwelijke garderobe snel uitbreid ligt een beetje aan de reacties van mijn andere naaste familie leden zoals mjin broer en vader. Hopelijk accepteren ze mij zoals ik ben.

Haha ja jurken zijn met dit weer niet echt te doen nee, zeker als het weer koud wordt.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Bregje

Bericht door Bregje »

Jurken gaan prima in de winter hoor. Je draagt er alleen misschien een vestje over die er dan wel goed bij moet staan. Jurken zijn alleen wel lastiger om te kopen dan broeken. Je moet wat meer oefenen en om te weten wat je goed staat.
Veronica

Bericht door Veronica »

Bregje schreef:Jurken gaan prima in de winter hoor. Je draagt er alleen misschien een vestje over die er dan wel goed bij moet staan. Jurken zijn alleen wel lastiger om te kopen dan broeken. Je moet wat meer oefenen en om te weten wat je goed staat.
Ehm, een jas is misschien een beter idee in de winter... (ook als je een jurk draagt)

En en een paar zwarte thermo panty's aan.
Afbeelding
Bregje

Bericht door Bregje »

Ik ga toch niet in een jas binnen zitten Veronica. Das alleen voor buiten :p Maar voor binnen kan een vestje erover dus prima vind ik.
Veronica

Bericht door Veronica »

Bregje schreef:Ik ga toch niet in een jas binnen zitten Veronica. Das alleen voor buiten :p Maar voor binnen kan een vestje erover dus prima vind ik.

Ik bedoelde ook buiten...
Afbeelding
mieke93

Bericht door mieke93 »

Hey,

Mijn eerste vrouwelijke kleding was, schoenen!
Een goede vriendin van mij heeft dezelfde schoenmaat als ik, en ik had "toevallig" voor een toneelstukje hakken nodig omdat ik "toevallig" een vrouwelijke rol speelde.

En ik mocht ze houden!

Verder nog niets, maar ben het wel van plan :)
Esther..

Bericht door Esther.. »

Mijn eerste vrouwen kleding waren schoenen, gewoon in de winkel gekocht .
De eerste kleding die ik kocht was een nogal opvallende lak jurk welke ik soms nog wel eens draag :)
Nu koop ik meestal gewone kleding van casual tot netjes of een beetje sexy :)