Binnenkort gaan we op reis en dan wil ik het grootste deel van de reis geen moment man hoeven te zijn. Daar hoort wel wat make-up bij om mijn baardschaduw te verhullen. Dat lukt al best goed, maar het op de juiste manier verwijderen kom ik nog niet goed uit. Ik heb gezocht op het forum maar zag er nog geen draadje over dus dacht ik vraag het jullie eens:
Hoe verwijder je make-up (niet specifiek oogmake-up maar vooral foundation / poeder) en waarom doe je dat op die manier?
Wat gebruik je verder om je huid goed schoon te maken?
En als verzorging er voor / na?
Wat ik nu heb is een of ander water van ROC met hyladuron. Er staat op: 'removes make-up' maar wat het nou precies is is me niet helemaal duidelijk. Het heet ROC Repulpant eclat. En we hebben het omdat het een keer in een probeerpakket zat toen we geen van beiden make-up gebruikten...
Dat doe ik op een watje en ga over mijn gezicht.
Daarna doe ik nachtcreme op.
Volgens mij kan dit beter dus ik ben benieuwd.
Make-up verwijderen en huid verzorgen
-
Bregje
-
Jessy
Re: Make-up verwijderen en huid verzorgen
Zwaardere make-up verwijderen (zoals concealer en foundation) lukt me nog altijd het beste met van die speciale gezichtsreinigingsdoekjes, die heb ik gewoon van het Kruidvat eigen merk. Daarna wassen en een vochtinbrengende creme, niks bijzonders verder.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik gebruik vooral water en voor de ogen (mascara) reinigingsmelk. Ik heb in het verleden nog wel die oliehoudende pads gebruikt, voor het verwijderen van de mascara, maar daar gingen op de duur mijn oogleden van irriteren.
Irene
-
Petratrans
Klinkt misschien raar, maar vaseline helpt goed om make up te verwijderen. Daarna een verzorgende crème.
-
Beardelady
Ik gebruik eerst vochtige doekjes van de Lidl.. Prikt niet in de ogen
.. Daarna toch echt met een gezicht cleanser van de Kruidvat mijn gezicht wassen. Zo krijg je namelijk pas echt ook de poriën schoon.. Daarna gebruik ik een vochtinbrengende crème.
-
Bregje
Had al gelezen dat vaseline goed werkt. En een mengsel van olijfolie en gedestilleerd water zou vergelijkbaar moeten werken. Maar dan heb je een olielaagje op je huid. Je poriën dus weer dichtgesmeerd. Was je dat ook weer weg? (Met iets anders dan water want dat zou niet goed genoeg moeten zijn)Petratrans schreef:Klinkt misschien raar, maar vaseline helpt goed om make up te verwijderen. Daarna een verzorgende crème.
Die doekjes en cleanser irriteren waarschijnlijk je huid wel wat. Heb je daar geen last van? En ik ben heeeel benieuwd welke crème je gebruikt want daar ben ik nu ook naar aan het zoeken.Joukje schreef:Ik gebruik eerst vochtige doekjes van de Lidl.. Prikt niet in de ogen.. Daarna toch echt met een gezicht cleanser van de Kruidvat mijn gezicht wassen. Zo krijg je namelijk pas echt ook de poriën schoon.. Daarna gebruik ik een vochtinbrengende crème.
-
Veronica
Ik had dan nooit foundation gebruikt (geen behoefte eraan) maar wel dingen als waterproof mascara, lipgloss en af en toe blush.
Die laatste 2 kon ik gewoon met lauw warm water wegwassen, de mascara deed ik altijd met op olie gebaseerde oog make-up remover, ik had wel wat andere merken geprobeerd die geen olie bevatten en beweerden waterproof make-up te kunnen verwijderen, maar dat is onzin aangezien alleen olie de waterproof make-up weer vloeibaar kan maken zodat je deze kan verwijderen.
To the point, aangezien olie dus je poriën dicht smeert ging ik mijn gezicht altijd wassen met wat warmer (niet heet) water met een beetje huidvriendelijke zeep erin, echt heel klein beetje.
Vervolgens gebruikte ik crème maar aangezien ik daar vette huid van kreeg stopte ik ermee.
Die laatste 2 kon ik gewoon met lauw warm water wegwassen, de mascara deed ik altijd met op olie gebaseerde oog make-up remover, ik had wel wat andere merken geprobeerd die geen olie bevatten en beweerden waterproof make-up te kunnen verwijderen, maar dat is onzin aangezien alleen olie de waterproof make-up weer vloeibaar kan maken zodat je deze kan verwijderen.
To the point, aangezien olie dus je poriën dicht smeert ging ik mijn gezicht altijd wassen met wat warmer (niet heet) water met een beetje huidvriendelijke zeep erin, echt heel klein beetje.
Vervolgens gebruikte ik crème maar aangezien ik daar vette huid van kreeg stopte ik ermee.